یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

نگار پدرام: بعد از چند هفته، صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی آمریکا، به کتاب جدیدی اختصاص یافت.

به گزارش نیویورک تایمز داستان ادگار سیاتل که چند ماه در رده‌های پایین جدول و 2هفته در صدر جدول قرارداشت، جای خود را به کتاب خوش شانس نوشته نیکلاس اسپارکس داد. این رمان ماجرای مرد تفنگداری را بیان می‌کند که قصد دارد به‌دنبال یک زن عراقی بگردد. او عکس این زن را در عراق پیدا کرده و در جدال با مرگ و زندگی به زندگی علاقه‌مند می‌شود.

اسپارکس در چهاردهمین کتاب خود، داستان فراموش‌نشدنی مردی را روایت می‌کند که زن عراقی را بدون دیدن او دوست دارد و احساس می‌کند کلید خوشبختی‌اش در دستان این زن است. این کتاب در 336 صفحه از سوی انتشارات گراند سنترال منتشر شده است.
رده دوم این فهرست باز هم کتاب داستان ادگار سیاتل است. این کتاب را دیوید روبلوسکی نوشته و درباره پسری است که پس از مرگ پدرش به پناهگاهی می‌رود و پس از مدتی با 3 سگ به زبان اشاره ارتباط برقرار می‌کند. سومین کتاب پرفروش آمریکا نیز باز تکراری است.

این کتاب خیابان یک پنجم نام دارد و کاندس بوشنل آن را نوشته. وی در این کتاب داستان زندگی چند زن را در رویارویی با مشکلات نشان می‌دهد. خیابان یک پنجم، هفته گذشته برای اولین بار در فهرست پرفروش‌های داستانی و در رده پنجم جدول قرار گرفت.

علاقه آمریکایی‌ها به داستان‌های جنایی و پلیسی باعث شده که آخرین کتاب جان سندفورد باز هم در فهرست پرفروش‌ها باشد. کتاب آذرخش دوردست که هفته گذشته برای اولین بار در رده دوم جدول قرار داشت، این هفته به‌عنوان چهارمین کتاب پرفروش داستانی آمریکا معرفی شده است. این کتاب ماجرای کارآگاهی است که با پیدا شدن یک جسد، که لیمویی در دهان دارد، درگیر ماجرای قتل‌های مشابهی می‌شود.

تزار نوشته تدبل و ملکه دیگر فیلیپ گریگوری دیگر عناوین تکراری کتاب‌های پرفروش هفته گذشته آمریکا هستند که رده‌های پنجم و ششم را به‌خود اختصاص داده‌اند. اما رده هفتم جدول با یک کتاب جدید پر شده است. این کتاب ماجرای زن بارداری است که به‌دنبال پدر فرزندش در شهری می‌گردد که هیچ کس را در آنجا نمی‌شناسد. نویسنده در این کتاب 256 صفحه‌ای تلاش این زن برای تشکیل خانواده‌ای کامل را نشان می‌دهد.

 چوب سوخته که هفته گذشته چهارمین کتاب پرفروش بود، این هفته در رده هشتم قرار گرفته. این کتاب را استوارت‌وود نوشته و داستان درگیر شدن مردی در ماجراهای مربوط به قاچاق عتیقه و اشیای قدیمی است.

کتاب نهم روز معلوم نوشته دنیس لهانی است. این کتاب ماجرای یک پلیس و یک فراری همراه با خانواده‌هایشان است که در برابر مشکلات دوران پایان جنگ جهانی اول در بوستون مقاومت می‌کنند. نویسنده در این کتاب سعی کرده مشکلات بعد از جنگ را به شکل تاریخی در قالب داستان بیاورد.

کتاب دهم جدول نیز 2 هفته است که در فهرست پرفروش‌های داستانی است. این کتاب دختری با نشان اژدها نام دارد و استایژ لارسون آن را نوشته است. لارسون در این کتاب داستان روزنامه‌نگاری را بیان می‌کند که با کمک یک هکر قصد دارند خواهرزاده یک ثروتمند 80 ساله را پیدا کنند.

کد خبر 66157

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز