سخنگوی کاخ سفید می‌گوید گزینه اعمال تحریم بر ضد صنعت گاز و نفت روسیه«روی میز» است و دولت بایدن مشغول بررسی اثرات احتمالی آن بر بازارهای جهانی و قیمت‌های انرژی در آمریکا است.

Jen Psaki

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال آیا واشنگتن و متحدان غربی‌اش تحریم‌هایی بر ضد بخش مهم انرژی روسیه اعمال خواهند کرد یا نه گفت: «ما این موضوع را در نظر داریم. این گزینه کاملا روی میز است، اما لازم است همه اثرات آن را بسنجیم.»

گرچه آمریکا تا به حال فروش نفت روسیه را با تحریم‌های گسترده‌اش هدف قرار نداده است، معامله‌گران در آمریکا از هم اکنون وارادات نفت از روسیه را متوقف کرده‌اند و بازارهای انرژی دستخوش آشفتگی شده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که در صورت تداوم حمله روسیه بر ضد اوکراین، ممکن است دستور تحریم نفت روسیه را هم بدهد، اما با توجه به گفته‌های ساکی در روز چهارشنبه به نظر می‌رسد کاخ سفید در حال بررسی اثرات چنین اقداماتی بر بازارها است.

قیمت‌های نفت یک هفته پس از حمله روسیه به اوکراین به بالاترین مقدار در هشت سال گذشته رسیده و قیمت یک بشکه نفت خام در روز چهارشنبه در حداکثر مقدار خود به ۱۱۳.۰۲ دلار رسید. همچنین کشورهای تولیدکننده نفت عضو «اوپک پلاس» در جلسه روز چهارشنبه‌شان ظاهرا قصد دارند افزایش محدودی در صادرات نفت را مورد نظر قرار دهند.

ساکی در این مصاحبه گفت هدف دولت بایدن این است که اثر تحریم‌ها را بر روسیه به حداکثر خود برساند، اما در همان حال اثر آنها بر بازارهای جهانی از جمله بازار جهانی نفت و نیز قبمت‌های انرژی برای مردم آمریکا در حداقل خود نگهدارد.

کد خبر 661244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha