پویش «نهال به جای سبزه در دل طبیعت بکاریم» در منطقه2، ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در منطقه3، نونواری مبلمان ۶۴ بوستان در منطقه ۱۳، آموزش رایگان کاشت سبزه‌های ماندگار در منطقه 14 و رفع خطر فرونشست ناشی از عبور مترو در بزرگراه شهید هاشمی سرخط مهم‌ترین اخبار شهرداری مناطق مختلف تهران در یازدهمین روز هفته از آخرین ماه سال است.

بازارچه

به گزارش همشهری آنلاین، شهروندان تهرانی با پیوستن به پویش «نهال به جای «سبزه» در دل طبیعت بکاریم»، به توسعه فضای سبز و حفظ  محیط زیست کمک می‌کنند. «علی طهماسبی»، مدیر روابط عمومی منطقه 2 با اشاره به این خبر گفت:‌«با توجه به نظر فعالان و دوست‌داران محیط زیست بهتر است به جای کاشت دانه‌های گندم و سایر غلات از دانه مرکبات استفاده شود. در همین راستا پویش نهال به جای «سبزه» در دل طبیعت بکاریم، با هدف ترویج فرهنگ‌ درختکاری،جلوگیری از اسراف و هدررفت سالانه میلیون‌ها لیتر آب و هزاران تن گندم، بذر خوراکی و غلات برای استفاده سبزه عید در سفره هفت سین راه‌اندازی شده است. به گفته مدیر روابط عمومی منطقه2 بوستان‌های نهج البلاغه و پرواز و همچنین در هر ناحیه یک  بوستان همزمان با روز طبیعت پذیرای شهروندان برای کاشت نهال هستند که در زمان مقرر اطلاع رسانی بوستان ها انجام می‌شود. همچنین شهروندان ضمن  پیوستن به این پویش می‌توانند با اشتراک تصاویر خود در صفحه اینستاگرام روابط عمومی منطفه2 به نشانی ravabetomoomi2 در این مسابقه شرکت کنند.به نفرات برگزیده جوایزی اعطا خواهد شد.

آخرین وضعیت فرونشست در بزرگراه شهید هاشمی| ساماندهی مشاغل سیار

ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در منطقه 3

در راستای ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، بازارچه‌های فصلی به منظور ارائه محصولات مورد نیاز شهروندان در معابر بوستان‌های منطقه 3 راه‌اندازی خواهد شد. «حسین سیگارودی» معاون خدمات شهری و محیط زیست  در این خصوص گفت: «این بازارچه‌ها با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در میدان ونک و بوستان‌های ( ملت، شریعتی و پایداری) برپا شده و آماده ارائه خدمات به شهروندان می‌شود. اکنون بازارچه میدان ونک در ضلع شمال غربی این میدان به منظور ارائه محصولات و سوغاتی‌های استان‌های مختلف کشور در حال فعالیت است و سایر بازارچه‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک  برپا خواهد شد. به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای رونق کسب و کار مشاغل سیار هستیم که روزگاری نه چندان دور نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانوار، صرفه‌جویی در وقت و ایجاد اشتغال با سرمایه‌ای اندک گاری و یا چرخ دستی داشتند.»

مبلمان ۶۴ بوستان در منطقه ۱۳ نونوار می‌شود

شهردار منطقه۱۳ از  اجرای طرح مرمت، رنگ آمیزی المان و مبلمان شهری در ۶۴ بوستان این منطقه خبر داد. محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ با اعلام این خبر گفت:‌ «رنگ آمیزی و کاربرد صحیح رنگ‌ها در محیط شهری از عناصر تأثیرگذار بر کیفیت بصری فضاهای سبز شهری است. به همین منظور در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱، عملیات رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و وسایل بازی در ۶۴ بوستان منطقه در حال اجراست و تاکنون، ١١ هزار متر از المان‌های محدوده مرمت و بهسازی شده است. در این طرح ، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و وسایل بازی اعم از سطل زباله،  صندلی‌ها، وسایل بازی و نرده ها در بوستان جنگلی سرخه‌حصار،  سیمرغ، خیام و پیروزی انجام شده و در مابقی بوستان‌ها در محدوده نواحی چهارگانه در برنامه کاری قرار دارد. بازپیرایی ۶٨ چشمه سرویس بهداشتی، تعمیر و سرویس ۶٠ مورد وسایل بدنسازی و بازی، تعویض ٣٣٠ متر مربع کف‌پوش زمین بازی از دیگر اقدامات انجام شده از آغاز طرح استقبال از بهار تاکنون است.

کاشت سبزه‌های ماندگار را در منطقه 14، رایگان یاد بگیرید

کاشت، پرورش و نگهداری سبزه مرکبات ویژه ایام نوروز به شهروندان منطقه 14 تهران آموزش داده می‌شود. «علیرضا برزگر مرادی» سرپرست خدمات شهری و محیط‌زیست این منطقه با بیان این خبر گفت: «تهیه سبزه نوروزی از آئین‌های کهن ایرانیان است و این ایده با نزدیک شدن نوروز و ایام پایانی سال با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی شهروندان در خصوص استفاده از دانه‌های غیر خوراکی به جای بذرهای خوراکی انجام گرفته است. برای این منظور با مشارکت اداره فضای سبز، محیط زیست و با همراهی خانه فرهنگ شهید اندرزگو نسبت به تهیه فیلم‌های آموزشی و عملی مراحل تهیه سبزه مرکبات از زمان جمع آوری و آماده سازی بذر، نحوه کاشت،  شرایط پرورش و نگهداری اقدام شد. گلدان سبزه مرکبات قابلیت نگهداری سالیانه را به همراه داشته و در صورت نگهداری مناسب، جوانه‌ها پس از دو سال قابلیت تبدیل به نهال‌های مرکبات را نیز خواهند داشت.

آخرین وضعیت فرونشست در بزرگراه شهید هاشمی| ساماندهی مشاغل سیار

تعیین تکلیف فرونشست ناشی از عبور مترو

عملیات عمرانی برای رفع خطر فرونشست و ایمن‌سازی بزرگراه شهید هاشمی راستگرد علامه عسگری در منطقه 19 اجرا شد. «مهدی هدایت» شهردار این منطقه با بیان این خبر گفت: «علت وقوع این فرونشست عبور مترو از زیر بزرگراه شهید هاشمی است برای افزایش ایمنی در این محور و جلوگیری از حوادث احتمالی با مسدودسازی محدوده فرونشست از طریق علائم ترافیکی، عملیات عمرانی در قالب زیرسازی محدوده به متراژ 12 متر مربع با صرف 7 تن آسفالت و نیز 2.5 متر مکعب بتن‌ریزی اجرا شد. به گفته او با رفع و ترمیم به‌موقع این فرونشست هیچ حادثه و خسارتی در این محور اتفاق نیفتاد. همچنین در طرح نگهداشت شهر و بالا بردن ایمنی در بیش از 30 نقطه از معابر این منطقه بهسازی و رفع نواقص عمرانی معابر در راستای سهولت تردد شهروندان و خودروها، در اولویت اقدامات عمرانی قرار گرفت.

آخرین وضعیت فرونشست در بزرگراه شهید هاشمی| ساماندهی مشاغل سیار

کد خبر 661233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha