از صبح امروز اخبار ضد و نقیضی به‌گوش می‌رسید، اما حالا گفته شده است که نیروهای ارتش روسیه شهر بزرگ خرسون در جنوب اوکراین را به تصرف خود درآورده‌اند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، مرکز استان که به لحاظ استراتژیک بر روی رودخانه دنیپر قرار دارد، بزرگ‌ترین شهری محسوب می‌شود که تاکنون به دست نیروهای روسیه افتاده است.

در عین حال، گزارش رسیده است که شهر ماریوپل در جنوب شرقی این شهر از اواخر روز سه‌شنبه تحت گلوله‌باران شدید قرار دارد.

پیشروی‌های مهاجمان با مقاومت شدید نیروهای اوکراینی روبرو شده است و کاروان نظامی روسیه در شمال کی‌یف پیشرفت آهسته‌ای به سمت پایتخت داشته‌اند.

تصرف خرسون در جنوب روسیه می‌تواند نقطه شروعی برای پیشرفت سریع‌تر ارتش روسیه به سمت مناطق مرکزی اوکراین باشد. همچنین به نظر می‌رسد که روس‌ها به زودی شهر خارکف در شرق اوکراین را نیز به تصرف خود درآورند. گزارش‌ها از این شهر بزرگ حکایت از نبرد بسیار سنگین و تبادل آتش بین ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی دارد.

کد خبر 661179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    8 6
    وای چقدر مقاومت اکراین زیاد بود!!!! غرب چه سر و صدایی راه انداخته بود!!!! بابا اگر اکراینی ها 10 درصدشون میموندن!!!!! که خروج مردهای بین 18 تا 60 ساله رو ممنوع نمیکرد!!!! این یارو رییس جمهورش یک دلقک به تمام معناست هر لحظه از یه گوشه شهر عکس میاندازه و فقط مردم رو به کشتن میده.... درود بر غیور مردان و هموطنان رزمنده ایران عزیز و شهیدان راه وطن که در جنگ نابرابر و هشت ساله با قدرت و شجاعت جلوی دنیا ایستادند.
  • حسن ازتبریز IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    6 9
    باسلام واحترام مرگ بر روسیه متجاوز ودرود بررزمندگان اوکراین
    • ایرانی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 0
      درود بر شهیدان،جانبازان ،ایثارگران و رزمندگان طول تاریخ ایران. درود بر میرزا کوچک خان بزرگ. روسها در طول تاریخ متجاوز بودند. تجاوز به اوکراین باعث شده ورق های تاریخ دوباره جلوی چشم ما بیاد. مظلوم زیاد دازیم از یمن گرفته تا فلسطین و حتی داخل کشورمون. اما عقده های تاریخی تو وجود تک تک ایرانیها موج میزنه.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    9 9
    بله روسیه کاملا درست گفته ملت ایران از نابودی دولت ورئیس جمهور اسرائیلی اوکراین توسط رو سیه حمایت کامل می کند، اوکراین غلط کرد برای برهم زدن برجام تو اوکراین فتنه وجنگ به پاکرد که اتحاد شرق وغرب بر سربرجام را برهم زند.منافقین داخلی ایران بدانند که اوکراین به زودی توسط ابرقدرتهای شرق وغرب عالم نابود ومحو خواهد شد وبعد از ان ابرقدرتها سراغ اسرائیل همان خانه عنکبوت وخانه فتنه وجنگ خواهند رفت واسرائیل را محو ونابود خواهند کرد.
    • محمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 2
      از طرف خودت حرف بزن نه همه مردم روسيه هم غلط كرده نظر يه عده خاص و محدود رو نسبت داده به همه مردم
    • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 2
      باعث امضاي تركمنچاي و گلستان بدون شك افرادي از جنس شما با تفكرات شما بودن وطن فروش و خائن به كشور به قيمت راحتي و آسايش فردي خودتون
  • ... US ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 3
    مرگ بر پوتین جنایتکار کمونیست
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 3
    مرگ بر روسبه کمونیست و ضد خدا و دولت بر مردا ن زنان شجاع اوکراین، درو خدا بر تمام کسانی که در برابر ظلم سر خم نمیکنند در هر دبن و آیینی
  • ناشناس IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 2
    مرگ برروسیه متجاوزاشغالگر