تبدیل فضای بی دفاع شهری در منطقه ۲ به مجموعه بازی‌های فکری، مناسب‌سازی ۷ هزار متر از معابر منطقه ۱۰ برای معلولان، شناسایی و پلمب مراکز غیر مجاز در منطقه ۱۲ و اجرای طرح هر محله یک پسماند مارکت سر تیتر مهمترین اخبار شهرداری مناطق مختلف تهران در اولین روز هفته از آخرین ماه سال است.

هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین؛ فضاهای بی‌دفاع شهری به منظور تقویت زیرساخت های ورزشی، تفریحی و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان به مرکز بازی‌های فکری تبدیل شدند. «مهدی صالحی» با اعلام این خبر گفت: «یک واحد ساختمان نیمه کاره رها شده به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده بود و نارضایتی شهروندان را به همراه داشت که با برنامه‌ریزی مدیریت شهری، مجموعه بازی‌های فکری جایگزین این فضا شد. این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود و این مجموعه در ضلع شرقی بوستان شقایق مهر واقع شده که در آن امکاناتی همچون اتاق بازی (فرار) و کافه بازی رومیزی طراحی و احداث شده است.»

از ایجاد مجموعه بازی‌های فکری تا اجرای هر محله یک پسماند مارکت



شستشو و پاکسازی نماهای شهری شمال شرق پایتخت

رنگ آمیزی، پاکسازی نماهای شهری در منطقه ۴ آغاز شده و ادامه دارد. "رضا معلم" معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با اشاره به این خبر گفت: «همزمان با  رسیدگی ویژه به آراستگی شهری، نماهای شهری با رنگ و واتر جت‌ها شستشو شد. در این عملیات زوائد فیزیکی حذف، تبلیغات و دیوار نوشته‌های مازاد زدوده و نماهای شهری شستشو و آراسته شد.»


مناسب‌سازی ۷ هزار متر از معابر منطقه ۱۰ ویژه معلولان  

از ابتدای سال جاری ۷ هزار متر از معابر منطقه ۱۰ و ساختمان‌ها و بوستان‌ها برای معلولان مناسب سازی شد. «رضا شرفی» شهردار منطقه ۱۰ با بیان این خبر گفت : «مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی برای بهره‌مندی توان‌یابان از امکانات امری ضروری است. همچنین عملیات مناسب‌سازی معابر در خیابان‌های قزوین، آزادی، امام خمینی (ره)، شهید نواب صفوی اجرا شده است. همچنین مناسب‌سازی بوستان‌های آئینه، زنجان و شهیدان باقری زند با احداث سرویس بهداشتی ویژه، نصب دستگاه‌های ورزشی و آبخوری ویژه معلولان از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در سطح منطقه است.»

از ایجاد مجموعه بازی‌های فکری تا اجرای هر محله یک پسماند مارکت

شناسایی و پلمب مراکز غیر مجاز پسماند خشک 

مرحله دوم طرح ضربتی جمع‌آوری، پلمپ و ساماندهی مراکز غیرمجاز پسماند خشک در منطقه ۱۲ به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه زباله‌گردی اجرا شد. «امیر یزدی»، شهردار منطقه ۱۲ با بیان این مطلب که زباله‌گردی در شأن پایتخت نیست، گفت: «به دنبال اجرای مرحله اول طرح ضربتی جمع‌آوری و پلمب ۵۴ باب مرکز غیرمجاز در دی‌ماه ۱۴۰۰ صورت گرفت که شاهد بازگشایی دوباره تعدادی از این مراکز و شروع به فعالیت تعدادی از آنها بودیم که به همین دلیل، مرحله دوم طرح ضربتی جمع‌آوری، پلمب و برخورد با مراکز غیرمجاز از روز چهارشنبه، ۴ اسفندماه با هماهنگی‌های انجام‌شده تعداد ۸ باب مرکز غیرمجاز در سطح محدوده ناحیه ۲ جمع‌آوری و پلمب شد. تعداد ۲۴ پرونده به همراه مستندات کامل از مراکز غیرمجاز در نواحی ۲، ۳ و ۴ که فک پلمب شده و دوباره شروع به فعالیت کرده بودند، به اداره حقوقی منطقه تحویل داده شد تا به منظور اقدام قضایی از طریق دادسرای ناحیه ۳۷ به پرونده آنها رسیدگی شود.»


اجرای طرح «هر محله یک پسماند مارکت» در سال آینده

طرح پسماند مارکت در قالب دریافت رسید خرید کالا به ازای تحویل پسماند خشک تعریف در منطقه ۱۷ اجرایی شد. «رضا شنگی» شهردار منطقه ۱۷ در این باره گفت: «طرح «پسماند مارکت» برای نخستین بار در سطح منطقه ۱۷ اجرا شد و شهروندان استقبال خوبی از این طرح داشتند. این طرح در ناحیه یک در خیابان شهید قفیلی، غرفه بازیافت آلاله و سوپرمارکت مقابل آن، در ناحیه ۲ در خیابان مسجد غرفه بازیافت سلامت و سوپرمارکت مقابل آن و در ناحیه ۳ در خیابان شهید شهسوار حقیقی جنوبی و غرفه بازیافت شهسوار و فروشگاه همجوار اجرا می‌شود و قرار است در سال ۱۴۰۱ با محوریت هر محله یک پسماند مارکت اجرا شود.»

از ایجاد مجموعه بازی‌های فکری تا اجرای هر محله یک پسماند مارکت

 احداث سرپناه پایانه اتوبوسرانی متروی ایران خودرو

عملیات نصب سازه فلزی سر پناه ایستگاه های پایانه اتوبوسرانی متروی ایران خودرو در منطقه ۲۲ آغاز شده است. «سید فرهاد خدابخشی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: «پروژه مسقف سازی پایانه اتوبوسرانی ایستگاه متروی ایران خودرو طی بازدید شهردار منطقه ۲۲ مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت و پس از اجرای فنداسیون و ساخت سازه اصلی پروژه از روز چهارشنبه انتقال سازه سقف و پایه‌ها به محل پایانه انجام و عملیات نصب پایه‌ها  آغاز شده است. براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده پیش بینی می‌شود عملیات تکمیل مسقف سازی ۲ سکوی این پایانه ظرف ۱۰ روز آینده تمام شود.»

کد خبر 660155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha