باشگاه شالکه قصد دارد قراردادش با شرکت گاز پروم به حالت تعلیق در بیاورد.

شالکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، در همین رابطه  ماتیاس وارنیگ هیئت نظارت تیم فوتبال اف. ث. شالکه را ترک کرد. باشگاه شالکه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که وارنیگ به باشگاه اطلاع داده است که از سمت هیئت نظارت استعفا می‌دهد. شالکه درباره میزان ارتباط مستقیم این استعفا با حمله روسیه به اوکراین سکوت کرده است.

وارنیگ ۶۶ ساله از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه محسوب می‌شود و همچنین مدیر عامل خط لوله نورد استریم ۲ یکی از شرکت‌های تابع شرکت انرژی گازپروم است. نام وارنیگ اخیرا در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۴ اسفند (۲۳ فوریه) از اقدامات تنبیهی علیه  شرکت نورداستریم ۲ و رئیس آن وارنیگ خبر داد.

وزارت خزانه‌داری در واشنگتن گفت که تجارت با اپراتور نورد استریم ۲ باید ظرف یک هفته خاتمه یابد.

پس از تشدید تنش روسیه با اوکراین، دولت آلمان این پروژه خط لوله را روز سه‌شنبه ۲۲ فوریه به حالت تعلیق درآورد.

شرکت دولتی "گازپروم"  روسیه، از سال ۲۰۰۴ اسپانسر اصلی باشگاه اف. ث. شالکه است. این شرکت روسی طبق برآورد محافل ورزشی و مطبوعات آلمان، بابت انتشار لوگوی خود بر روی پیراهن بازیکنان شالکه، هر سال حدود ۲۰ میلیون یورو به باشگاه اف. ث. شالکه پرداخت می‌کند.

حضور این شرکت دولتی روسیه از طریق شالکه در صحنه فوتبال بوندس‌لیگا، با انتقادات زیادی در جامعه آلمان همراه بوده است. محور این انتقادات بر روی نفوذ احتمالی اقتصادی و سیاسی ولادیمیر پوتین و دولت روسیه در فوتبال حرفه‌ای آلمان متمرکز شده است.

اما انتقادها پس از حمله روسیه به اوکراین از گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان نیز بیشتر می‌شود. شرودر نه تنها در شمار دوستان نزدیک پوتین، رئیس جمهوری روسیه است، بلکه ریاست شورای "نورداستریم ۲" را نیز برعهده دارد.

کد خبر 659746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha