سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تحولات اوکراین گفت که جمهوری اسلامی ایران با نگرانی عمیق تحولات در اوکراین را پیگیری می نماید.

سعید خطیب‌زاده - سخنگوی وزارت امور خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، سعید خطیب زاده در خصوص تحولات در اوکراین ضمن ابراز تاسف از آغاز اقدامات نظامی و شدت گرفتن درگیریها، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با نگرانی عمیق تحولات در اوکراین را پیگیری می نماید. متاسفانه ادامه اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا منجر به وضعیتی شده است که منطقه اوراسیا در آستانه ورود به یک بحران فراگیر است.
 
خطیب زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طرفین را به توقف درگیریها و آتش بس برای مذاکره فوری بمنظور حل و فصل سیاسی بحران دعوت نموده و ضرورت رعایت حقوق بین الملل و حقوق بشر دوستانه در درگیریهای نظامی را مجدانه یادآوری می نماید.

خطیب زاده همچنین با اشاره به وضعیت ایرانیان مقیم در اوکراین اظهار داشت: مهمترین ماموریت فعلی وزارت امورخارجه رسیدگی کامل و عاجل به وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین می باشد که در چارچوب پیش بینی های انجام شده با استفاده از همه ظرفیت در جریان است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین کاملا فعال بوده و مطابق دستورالعملهای قبلی ارسالی به طور ۲۴ ساعته در خدمت دانشجویان و ایرانیان مقیم است.

وزیر امور خارجه نیز در توییتی نوشته است : «بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه حل نمی دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.»

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین نیز اعلام کرده است که تمامی ایرانیان مقیم و دانشجویان از هر امکانی برای خروج از اوکراین اقدام کنند.

کد خبر 659604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    8 0
    حالا که بمباران و جنگ شروع شده اقدام میکنی. دقیقا مثل توافق برجامه