مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از ساخت پنج بوستان بانوان در پنج منطقه تهران خبر داد و گفت: شهروندان در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این بوستان‌ها خواهند بود.

بوستان بانوان

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری درباه درباره وضعیت ساخت بوستان بانوان، تملک فضاهای بی‌دفاع شهری برای تبدیل به بوستان عمومی و شناسایی و درمان درختان بیمار خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی داده که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

  • پنج محل در پنج منطقه شهر تهران برای تبدیل به بوستان ویژه بانوان در مناطق ۱ ، ۲ ، ۵ ، ۱۳ و ۲۱ انتخاب شده‌اند. هم اکنون مشاور این سازمان در حال طراحی این بوستان‌ها است و تا پایان اسفند امسال، اسناد مناقصه آن‌ها آماده و پیمانکاران آن انتخاب خواهند شد؛ در سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از این بوستان‌ها باشیم.
  • امسال ۵ قطعه از باغات و اراضی مشجر در مناطق ۸ ، ۱۱ و ۱۰ خریداری شده که در حال تبدیل به بوستان عمومی هستند. ضمن آنکه هم اکنون مراحل خرید ۲۱ ملک با اولویت مناطق کم برخوردار همانند مناطق ۷ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۷ ، ۸ و ۱۲ در دست اقدام است.
  • ما برای حفظ و صیانت از درختان خیابان ولیعصر اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهیم. کاشت بیش از ۳ هزار و ۳۴۰  اصله درخت چنار به روش روت بال با سن ۸ الی ۱۲ سال و بن بیش از ۵۰ سانتیمتر در ۴ فاز ساماندهی و احیاء درختان خیابان ولی عصر ( عج )، واگذاری نگهداری از درختان خیابان ولیعصر (عج) به صورت پیمان‌های جداگانه در مناطق ۱، ۳، ۶ و ۱۱، پیش بینی نهاده‌ها و تجهیزات ویژه (مواد تغذیه‌ای، ترکیبات محافظت کننده، سموم گیاهی، ماشین آلات آبشویی و ...) در قراردادهای نگهداری ویژه این خیابان و انجام اقدامات خاص نظیر پایش مستمر، رفع خطر درختان، ترمیم تنه، اصلاح تشتک‌های آبخوری و ... از جمله کارهایی‌ست که به صورت مستمر انجام می‌شود.
  • همچنین از ورود فاضلاب واحدهای تجاری، اداری و مسکونی به نهر خیابان ولیعصر جلوگیری می‌شود. انجام معاینات فنی (اسکن) درختان از نظر میزان پوسیدگی و همچنین مقاومت در برابر باد توسط شرکت‌های معتبر و ذیصلاح و بازدید مستمر کارشناسان گیاه‌پزشکی از وضعیت درختان (بیماری و آفات) و گزارش به اداره فضای سبز منطقه جهت انجام اقدامات مراقبتی ویژه از جمله دیگر اقدامات ما برای درختان است.

منبع: خبرگزاری شهر

کد خبر 659313

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha