چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

وزارتخانه‌های صنایع و نیرو دیروز برای بررسی تاثیر خاموشی‌ها بر صنایع کشور تشکیل جلسه دادند

در این جلسه محرابیان، وزیر صنایع و معادن با تاکید براینکه براساس آمار، تولید صنعتی کشوردر 6 ماه نخست، کاهش  قابل‌توجهی نداشته است، به‌طور مستقیم هرگونه تاثیر خاموشی‌های اخیر را در تولید صنعت رد کرد. محرابیان درباره آمار دقیق خسارات صنایع به ایسنا گفت: ممکن است که بعضی از واحدها تولیدشان کاهش یافته باشد ولی ما جمع بندی خاصی در این مورد نداریم.

براساس این گزارش وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به خاموشی‌های گسترده، در صنایع چه مقدار کاهش تولید داشتیم و صنعت چه میزان زیان دیده است، اظهار کرد: زیان‌های وارد شده به صنایع می‌توانست بیش از این مقدار وارد شده باشد ولی وزارت نیرو راهی جز محدود کردن برق نداشت اما در تخصیص اولویت‌ها تلاش شد که اولویت تامین برق به صنعت داده شود.

اولویت تامین برق صنایع

پرویز فتاح وزیر نیرو نیز با اشاره به کمبود برق در تابستان گذشته و بحران خاموشی‌ها گفت: در بحث تامین برق ما اولویت اول را به برق صنایع دادیم و این موضوع را مشترکا به همه استانداران کشور ابلاغ کردیم که این موضوع تا حدی توانست از کاهش تولید صنایع جلوگیری کند، البته صنایع هم در زمینه‌های مختلف از جمله مرخصی تابستانی و رعایت مصرف پیک با ما همکاری کردند که این امر نیز تاثیرگذار بوده است.

کد خبر 65920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز