سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

به گفته یکی از بنیانگذاران صرافی هوبی (Huobi)، که جزو بزرگترین صرافی‌های رمزارز است، طبق چرخه‌های قیمتی گذشته بیت‌کوین ممکن است تا اواخر سال ۲۰۲۴ تا آغاز سال ۲۰۲۵ شاهد بازار صعودی نباشد.

بیت کوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، دو جون (Du Jun) به سی ان بی سی، گفت که بیت کوین با فرآیندی به نام هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین) روبرو است که هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد.

این اتفاق به ماینرهای شبکه بیت کوین مربوط می شود که رایانه های تخصصی قدرتمندی برای حل معادلات پیچیده ریاضی برای اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه بیت کوین هستند.بعد از هر هاوینگ درآمد بیت کوینی ماینرها نصف می‌شود.

رویداد هاوینگ در کد زیربنایی بیت کوین نوشته شده است و پاداشی را که ماینرها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه دریافت می‌کنند، به نصف کاهش می‌دهد و هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد.

آخرین هاوینگ در می ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و در سال ۲۰۲۱، بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی ۶۸۰۰۰ دلار رسید.

 مشابه این اتفاق هاوینگ سال ۲۰۱۶ بود که باعث شد بیت کوین به رکورد قیمتی در سال ۲۰۱۷ برسد.

پس از ثبت قله‌های قیمتی بعد از هاوینگ، بیت کوین سقوط کرد.

در حال حاضر، ارزش بیت کوین تقریباً ۴۰ درصد از بالاترین رکورد خود نسبت به نوامبر کاهش یافته است. رویداد بعدی هاوینگ قرار است در سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

دو جون گفت: اگر این چرخه ادامه یابد، ما اکنون در مرحله اولیه یک بازار نزولی هستیم.

دو جون افزود: پیش‌بینی دقیق واقعاً سخت است زیرا عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر بازار نیز تأثیر بگذارند - مانند مسائل ژئوپلیتیکی از جمله جنگ یا کووید اخیر نیز بر بازار تأثیر می‌گذارند.

پس از این چرخه، تا پایان سال ۲۰۲۴ و آغاز سال ۲۰۲۵ نمی توانیم از بازار صعودی بعدی بیت کوین حرف بزنیم.

کاهش اخیر قیمت رمزارزها، برخی از فعالان بازار را نگران آغاز "زمستان کریپتو" کرده که یک دوره طولانی نزولی است. در چنین مواقعی، بیت کوین ممکن است در یک الگوی متفاوت معامله شود.

کد خبر 659100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha