چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از آغاز به کار 70 دفتر خدمات الکترونیک شهر از روز شنبه 27 مهرماه سال در سطح شهر تهران خبر داد.

محمدباقر قالیباف شب 23 مهر در مسجد جامع المهدی (عج) در منطقه 22 تهران با اعلام این خبر افزود: بحث مربوط به گرفتن پروانه و پایان کار و فساد اداری موجود در این بخش، از مشکلاتی بود که با تلاش فراوان در راستای حل این مشکل دفاتر خدمات الکترونیک را در سطح شهر تهران راه‌اندازی کردیم که این دفاتر به تعداد 70 دفتر با همکاری بخش خصوصی از روز شنبه (27 مهرماه)  فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش از آغاز فعالیت این دفاتر 4 میلیون پرونده شهرسازی اسکن و وارد سیستم رایانه‌ای شد تا هر یک از خانه‌های شهر تهران یک پرونده الکترونیک داشته باشند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ما در شهرداری تهران نسبت به همه موضوعات آگاهیم و با سعی و خطا حرکت نمی‌کنیم، گفت: از روز نخست کار در مجموعه شهرداری رسیدگی به پروژه‌های نیمه تمام و متوقف شهر را آغاز کردیم به طوری که امروز هیچ پروژه نیمه تمامی در شهر تهران وجود ندارد و حتی پروژه‌هایی که از 10، 15 سال گذشته رها شده بود امروز به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش فاصله جنوب و شمال شهر گفت: ما از روز نخست به شهروندان قول دادیم اگر نتوانیم فاصله شمال و جنوب شهر در امکانات را کم کنیم حداقل نگذاریم این فاصله بیشتر شود. البته معتقدیم در این مدت در برخی زمینه ها فاصله را کاهش دادیم.

به گفته قالبیاف شهروندان باید در هر فصل تغییرات را در محله و منطقه و شهر خود ببینند . یعنی اگر قبلا 30 مشکل داشتند این مشکلات به مرور کمتر شود نه اینکه افزایش یابد.

وی ادامه داد: بعضی از شهروندان درخواست هایی را از شهرداری دارند که اصلا به این سازمان مربوط نمی شود . روشنایی معابر، کمبود بیمارستان ، بحث مربوط به مدارس و آموزش و پرورش و شرکت های گاز و ... از موضوعاتی است که مربوط به شهرداری نمی شود ولی من به عنوان مدیر شهر این موضوعات را باید به دستگاههای مربوطه منتقل کنم.

قالیباف در ادامه به بحث ناحیه محوری اشاره کرد و گفت: قبلا نواحی بیشتر کار خدماتی می کردند که با اجرای طرح ناحیه محوری کار را توزیع و تقسیم کردیم و تحولات جدی و اساسی را در این راستا دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق را امانت‌دار خود می‌دانم، تصریح کرد: برخی از اختیارات خود را به شهرداران مناطق تفویض کردم. شهرداران مناطق هم باید مشکلات شهروندان را رسیدگی کنند از این رو روزهای دوشنبه تا ظهر در دفتر شهرداران مناطق به روی شهروندان باز خواهد بود.

وی ادامه داد: منطقه 22 شهرداری تهران از مناطق برخوردار شهر است و پروژه‌های بزرگی را در این منطقه انجام خواهیم داد تا این منطقه را به عنوان یک منطقه نمونه در حوزه‌های مختلف معرفی کنیم.

شهردار تهران بودجه سال جاری منطقه 22 را قریب به 100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه این منطقه در سال گذشته 24 میلیارد تومان بوده است که در سال جاری با 4 برابر افزایش روبرو بوده است. این در حالی است که شهرداری همانند دولت نیست که از نفت درآمد داشته باشد بلکه باید خودش درآمد داشته باشد و خودش هم خرج کند.

وی در ادامه گفت: دغدغه حمل و نقل در مناطقی از جمله 22 ، 5 ، 15 ، 18 ، 21 ، 20 و 4 وجود دارد زیرا این مناطق هم مسافرت درون منطقه ای و برون منطقه‌ای دارند که بسیج شدیم این مشکلات را حل کنیم.

قالیباف افزود: در تلاشیم تا خطوط تندروی اتوبوس را به 350 کیلومتر در شهر برسانیم.

شهردار پایتخت با بیان اینکه سالی 15 کیلومتر خط مترو می‌سازیم، گفت: 25 سال از عمر مترو می‌گذرد و فقط 50 کیلومتر خط مترو ساخته شده است ولی ما هر سال 15 کیلومتر به خطوط مترو اضافه می‌کنیم. تا کنون در سال جاری 2 و نیم کیلومتر افتتاح شده و 12 و نیم کیلومتر دیگر هم تا فروردین ماه  باید تحویل بدهیم.

قالیباف به اقدامات اساسی شهرداری تهران در حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما رسیدگی به زنان سرپرست خانوار را در دستور کار داریم که تعداد آنها هم قابل توجه است که اگر به آنها رسیدگی نکنیم آسیب بزرگی برای شهر تهران است.

وی افزود: همچنین رسیدگی به ایتام، کودکان بی‌سرپرست، آسیب دیدگان اجتماعی و همچنین معضل اعتیاد و حوزه ورزش هم از دیگر دغدغه‌های ماست.

قالیباف خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی در شهر تهران وجود دارد که اگر همه دست در دست هم دهیم سال به سال می‌توانیم چهره شهر را عوض کنیم.

کد خبر 65896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز