مرسدس بنز انتظار دارد تا نیمه دوم دهه جاری میلادی کارخانه‌هایی داشته باشد که خودروهای برقی (EVs) را منحصرا تولید کنند، اما از ساخت کارخانه‌هایی که فقط خودروهای برقی تولید می‌کند، دوری خواهد کرد و در عوض خطوط تولید را مطابق با تقاضای بازار منعطف نگه می‌دارد.

بنز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، جورج برزر، مدیر تولید این شرکت گفت که این خودروساز پیش‌بینی می‌کند که برخی از خطوط تولید خود در کارخانه‌ها حتی زودتر به‌طور کامل به برق تبدیل شوند.

برزر گفت: «ساخت یک کارخانه کاملا جدید خودروهای باتری - الکتریکی زمان می‌برد. ما رویکرد دیگری را در پیش گرفته‌ایم. مطمئناً در چند سال آینده خطوطی خواهیم داشت که فقط خودروهای برقی تولید می‌کنند. همچنین شاهد روی آوردن کل کارخانه‌ها به سمت خودروهای برقی هستیم. این موضوع برای نیمه دوم دهه است.»

این خودروساز ممتاز، تولید مدل EQE خود را که سپتامبر گذشته در نمایشگاه IAA Mobility در برمن به نمایش درآمد، اواخر سال جاری آغاز می‌کند و پس از آن در پکن و توسکالوزا تولید خواهد کرد.

این مرسدس، یک اقتباس الکتریکی از کلاس E با برد ۶۶۰ کیلومتر است تا فروش واحدهای برقی را افزایش دهد.

برزر گفت: «با افزایش تولید EQE در برمن و بعدا در پکن، ما وارد بخشی می‌شویم که می‌توانیم با حجم بسیار بالاتری آن را عرضه کنیم.»

تنها ۲.۳ درصد از فروش خودروهای مرسدس بنز در سال گذشته مربوط به خودروهای الکتریکی بود. در عین حال ۹ درصد از فروش نیز به خودروهای پلاگین هیبریدی که هم موتور و هم باتری دارند، اختصاص داشت.

از سال ۲۰۲۵، انتظار می‌رود که خودروهای الکتریکی و هیبریدی ۵۰ درصد از فروش را تشکیل دهند و انتظار می‌رود که خودروهای تمام الکتریکی بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید:

مدل‌های موجود همگی در کارخانه‌هایی ساخته می‌شوند که وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی را نیز تولید می‌کنند و باتری‌ها از طریق راه‌آهن از کارخانه اصلی در سیندلفینگن به کارخانه‌هایی در آلمان و مجارستان منتقل می‌شوند.

برزر گفت که در ادامه، مونتاژ و تولید باتری می‌تواند به کارخانه‌های خودروسازی نزدیک‌تر شود، زیرا طراحی خودروها برای ادغام بیشتر باتری با خودرو توسعه می‌یابد.

کد خبر 658886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha