مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

پاکسازی بدن از مو به وسیله لیزر یک روش زیباسازی رایج است که برای اینکه مدتی طولانی از رشد مو خلاص شویم، انجام می­شود. این روش با ضعیف کردن کیسه ­های مویی انجام می­ شود که باعث رشد تارهای مو نشوند.

لیزر

هنوز هم با وجود مزایای لیزر، این روش با ناراحتی­هایی همراه است. لیزر زیر بغل یا لیزر بکینی می­ تواند دردناک باشد. هرچند میزان تحمل درد در شما می­ تواند حسی را که پیدا می­کنید، تغییر دهد. همچنین میزان حس درد لیزر آقایان با خانم‌ها متفاوت است

آیا لیزر پاکسازی آسیب ­رسان است؟

بله، لیزر باعث ایجاد ناراحتی می­ شود ولی دردی که دارد از روش­ های دیگر پاکسازی بدن کمتر است، به خصوص استفاده از موم. بسیاری از کسانی که از لیزر استفاده کرده­اند آن را مثل وقتی می­دادند که حرکت دادن یک نوار لاستیکی روی پوست، باعث ­شود موهای بدن کشیده شود.

برخی بیماران حسی را که در حین استفاده از لیزر تجربه می­کنند مثل نیشگون­های ریز یا حرکت دادن نوار لاستیکی روی پوست همراه با کشیده شدن مو توصیف می­کنند. این درد کاملا قابل تحمل است و بیشتر بیماران می­ گویند که از کندن مو با موم درد کمتری دارد، خصوصا وقتی به قسمت­های حساس­تر بدن مثل خط­های بیکینی می­ رسد.

آیا لیزر به زیر بغل آسیب می­ رساند؟

لیزر زیر بغل از دردناک­ترین قسمت­ های بدن است که این روش بر روی آن انجام می­گیرد چون موهای نازکی دارد. این اتفاق لزوما برای قسمت­های دیگر بازوی شما اتفاق نمی­ افتد و درد خیلی ملایم­تر است.

آیا لیزر به زیر خطوط بیکینی آسیب می­رساند؟

مثل لیزر زیر بغل، لیزر خطوط بیکینی هم دردناک­تر از قسمت­های دیگر است. گفته می­شود که درد آن همانند درد موم انداختن است ولی تفاوتی که دارد این است که زمان بیشتری می­برد. هرچند اثرات بلندمدت و ماندگارتر آن به این ناراحتی­ها می­ارزد.

چگونه متخصصین پوست درد ناشی از لیزر را کاهش می ­دهند؟

چطور درد لیزر موهای زائد را کمتر کنیم؟

متخصصین پوست برای  کاهش درد در طول لیزر کردن از کرم­ بی­ حس­ کننده قبل از لیزردرمانی استفاده می ­کنند. کرم بی ­حس ­کننده یک داروست و برای استفاده در محل بیکینی و زیربغل بی خطر و مناسب هستند. استفاده کردن از کرم بی­ حس ­کننده روی سینه، پشت و پاهای شما نه تنها توصیه نمی ­شود بلکه می ­تواند خطرناک هم باشد. بنابراین اگر این قسمت­ ها را می­ خواهید لیزر کنید، باید از مصرف کرم بی­حس­کننده صرف ­نظر کنید. اگر آستانه تحمل بالایی دارید، مشکلی نخواهید داشت. با متخصص پوست خود صحبت کنید که درد را در قسمت­هایی که نمی­توانید از کرم بی­حس­کننده استفاده کنید را به حداقل برسانید.

چگونه قبل از لیزر کردن درد را کاهش دهیم؟

مهم است بدانیم که هر انسانی متفاوت از دیگری است. اگر یک تکنسین لیزر متخصص برای بیکینی و زیر بغل خود پیدا کردید و آماده هستید که وقت بگیرید، راه های ساده متعددی وجود دارد که بدن و ذهنتان را حین کار بدون درد تقریبا تکراری لیزر آماده کنید.

آماده کردن بدن قبل از انجام لیزر

شب قبل خوب و کافی بخوابید.

چطور درد لیزر موهای زائد را کمتر کنیم؟

سعی کنید زود به رختخواب بروید و شب قبل از درمان، هشت ساعت کامل بخوابید. کمبود خواب روی حس و حال شما و سیستمی که بدن را تنظیم می­کند که شامل گیرنده­ های درد می­ شود تاثیر می­ گذارد. یک خواب خوب در شب قل از هر عمل درمانی توصیه شده است، بنابراین اگر بخاطر اینکه دستخوش استرس هستید شب قبل از عمل بیدار می­مانید، بهتر است وقت درمان خود را کنسل کنید یا به تعویق بیندازید.

از لیزر کردن بلافاصله قبل یا حین دوران قاعدگی اجتناب کنید.

تغییر هورمونی در طول دوران قاعدگی می­تواند بر روی آستانه تحمل شما تاثیرگذار باشد، بنابراین برای درمان خود برنامه­ریزی کنید که زمانی باشد که در شرایط حداکثری حساسیت به درد نباشید. صبر کنید تا چند هفته از دوران قاعدگی­تان بگذرد.

مقادیر مصرفی آب خود را افزایش دهید.

از نوشیدن یک گالن آب در روز لیزر اجتناب کنید. اگر برای صبح زود وقت دارید، قبل از خواب و هنگامی که بیدار شدید آب بنوشید. داشتن آب کافی برای بدن مهم است و تحقیقات اخیر نشان داده است که کمبود آب در بدن می­ تواند شما را به درد حساس­تر کند.

از مصرف کافئین بپرهیزید.

گفته می ­شود که کافئین حساسیت را به درد افزایش می ­دهد بنابراین بهتر است آن را مصرف نکنید، اگرچه ممکن است از دست دادن قهوه صبحگاهی در روز انجام لیزر سخت باشد. اگر چای کافئین­دار یا نوشیدنی دیگر مصرف می­کنید، از نوشیدن آنها هم اجتناب کنید.

پیش از انجام لیزر یک مسکن ضد درد خریداری کنید.

داروهای بدون نسخه نظیر ایبوپروفن برای کاهش درد، زیاد استفاده می­شود و ممکن است برای پیشگیری از درد موثر باشد به شرطی که 30 الی 45 دقیقه قبل از لیزر استفاده شود. با دکتر و داروساز قبل از مصرف هر دارویی چک کنید و مطمئن شوید که تمام نوشته ­ها و راهنمای میزان دز دارویی را خواندید.

چگونه با هر دردی بعد از لیزردرمانی برخورد کنیم؟

تشعشعات لیزر در طول دوره درمان در پوست شما تا 24 ساعت تمام بعد از لیزر درمانی می­ماند. این امری کاملا عادی و بی­خطر است. اگر احساس ناراحتی کردید، از یک کیسه یخ برای جلوگیری از قرمزی و التهاب استفاده کنید. به منظور پیشگیری از افزایش باکتری­ها در بدن از هر چیزی که دمای مرکزی بدن شما را افزایش می­ دهد نظیر رفتن به باشگاه، سونا یا حمام داغ اجتناب کنید. لذا برای یک یا دو روز استراحت بهانه خوبی دارید.

از قرار گرفتن در نور خورشید بپرهیزید.

در طول دوره درمان، متخصص پوست به شما توصیه می­ کند که چگونه به بهترین شکل از پوست حساس خود مراقبت به عمل بیاورید. هرچند به طور کلی ممکن است شما از آفتاب یا حمام آفتاب پرهیز کنید.

از کندن یا استفاده از موم بپرهیزید.

در طول دوره درمان، ممکن است شما با نداشتن موی بدن راحت­تر باشید، به شما توصیه می­کنیم که از تراشیدن به جای کندن، موم انداختن یا بی­رنگ کردن مو استفاده کنید. کندن یا موم انداختن بدن باعث آسیب به پوست و ایجاد عوارض در موفقیت بالقوه لیزردرمانی خواهد شد.

محل لیزرشده را نخارانید.

ممکن است پوست شما خارش داشته باشد ولی خاراندن آن با ناخن برای پوست بسیار بد است. خاراندن پوست تحت درمان، باعث ایجاد التهاب و ناراحتی پوستی می­شود، بنابراین به محل لیزر شده دست نزنید تا خودش بهبود یابد. اگر بعد از انجام لیزر دچار خارش پوستی شدید، از کیسه یخ، داروهای بدون نسخه یا حمام آب سرد آرامش­ بخش استفاده کنید.

لیزر برای رفع موهای بدن دردناک است، به خصوص در نواحی بیکینی و زیر بغل. هرچند راه های زیادی وجود دارد که بتوان درد ناشی از لیزردرمانی را کاهش داد.

کد خبر 658827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha