چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

شایعات روزهای اخیر در مورد قیمت لپ‌تاپ بازار را دچار سردرگمی کرده است.

برخی فعالان بازار می‌گویند عواملی چون رشد قیمت دلار و اجرای مقطعی قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌بایست افزایش قیمت لپ‌تاپ را به‌همراه داشته باشد. همین شایعات باعث شد در طول 2 هفته اخیر برخی فروشندگان با این تصور که در روزهای آینده قیمت‌ها افزایش خواهد یافت از عرضه لپ‌تاپ‌های خود خودداری کنند. اما آمار واقعی نشان می‌دهد با وجود همه این عوامل برخی مارک‌های معروف با کاهش قیمت محصولات خود مواجه بوده‌اند.

در این میان کاهش قیمت لپ‌تاپ‌های اپل در هفته‌های اخیر قابل توجه است اما درمقابل، برخی دیگر از فعالان بازار معتقدند در روزهای گذشته وارد‌کنندگان لپ‌تاپ قیمت این کالا را افزایش دادند و فروشندگان نیز برای جبران زیانی که متحمل شدند به ناچار قیمت‌ها را حدود 2 تا 5 درصد گران کرده‌اند. به‌هرحال فعلا باید چند روزی برای خرید لپ‌تاپ یا همان کامپیوتر دستی، دست نگه دارید.

بازگشت ایکس‌پی

این روزها ویندوز ویستا به بسیاری لپ‌تاپ‌ها و‌کامپیوترهای خانگی راه یافته اما بسیاری از‌کاربران نیز از این ویندوز جدید ابراز نارضایتی می‌کنند. بر ‌این اساس، شرکت مایکروسافت هنوز به جست‌و‌جوی مسیری برای گسترش ویندوز ایکس‌پی است.به این ترتیب ظاهرا در شرایطی که مایکروسافت مدعی است ویندوز ویستا جای ایکس‌پی را گرفته است، با این حال در نظر دارد برنامه پرطرفدار نرم افزاری ایکس‌پی را دوباره به بازار عرضه کند. به گفته استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت تا به حال 180 میلیون نسخه ویستا فروخته شده و روند فروش این ویندوز چندان چشمگیر نیست. عرضه بیشتر ویندوز ویستا و ویندوز 7 به استقبال بازار بستگی دارد.

مدل جدید لپ‌تاپ توشیبا

مدل جدید لپ‌تاپ توشیبا با نام Triple PlaY XL به‌زودی وارد بازار می‌شود. به گزارش برند بند جنیک، قیمت لپ‌تاپ توشیبا در 3 ماه اول فروش 49 پوند و بعد از آن به 56 پوند رسید و مدل جدید آن با داشتن امکاناتی همچون XL TV و XL Phone، تا 440 پوند نیز ارزش دارد. این لپ‌تاپ دارای ویندوز ویستا و پردازشگر Intel  Pntum Dual Core است. از دیگر خصوصیات این لپ‌تاپ می‌توان به حافظه 2 گیگابایتی و صفحه نمایش 4/15 اینچی اشاره کرد.

مک بوک ارزان می‌شود

در حالی‌که اپل با اعلام خبر عرضه قریب‌الوقوع لپ‌تاپ جدیدش به نام آجر توجه عموم را به‌خود جلب کرده، انتشار خبری در مورد کاهش شدید قیمت لپ‌تاپ‌های مک‌بوک باعث خوشحالی طرفداران محصولات این شرکت شده است. به گزارش رجیستر، قیمت این لپ‌تاپ به 800 دلار کاهش خواهد یافت که 300 دلار کمتر از قیمت ارزان‌ترین مدل لپ‌تاپ مک بوک است. این اولین‌بار است که قیمت لپ‌تاپ‌های اپل به زیر 1000 دلار می‌رسد. گفته می‌شود مدل‌های جدید لپ‌تاپ بین 800 تا 3هزار دلار قیمت خواهند داشت. شرکت اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است اما روز 14 اکتبر را به‌عنوان روز اعلام اخبار جدید در مورد خط تولید نوت‌بوک‌های تازه خود اعلام کرده است.

کد خبر 65874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز