همشهری آنلاین: پلیس در ایتالیا در حال بررسی گزارش‌هایی است که بر مبنای آن مافیای ناپل برای به اجرادر آوردن تهدید به قتل نویسنده کتاب پرفروش "گومورا" درباره قساوت‌های مافیا در حال طرح‌ریزی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز روبرتو ساویانو 29 ساله نویسنده "گومورا" در دوسال گذشته، از هنگام انتشار کتابش، در خفا و تحت مراقبت 24 ساعته پلیس زندگی کرده است.

از قرار معلوم افراد باند اوباش شهر زادگاهش که به "کامورا" مشهورند، تصمیم گرفته‌اند او را به خاطر موفقیت عظیم این کتاب که او آن را بر اساس تحقیقات خودش نوشته است، تنبیه کنند.

1.2 میلیون نسخه از این کتاب در ایتالیا به فروش رسیده و کتاب به بیش از 42 زبان ترجمه شده است. اقتباس سینمایی از این کتاب که نامزد جایزه اسکار هم شده است، باعث خشمگین‌تر شدن مافیای ایتالیا شده است و آنها می‌خواهند ساویانو و محافظانش هر چه زودتر کشته شوند.

 فرانکو روبرتو، هماهنگ‌کننده جوخه ضدمافیا در ناپل، گفت: "ما تحقیقی برای مشخص‌شدن حقیقی‌بودن این اخبار را آغاز کرده‌ایم."

روزنامه‌های ایتالیا اعلام کرده‌اند که باند مشهور "کاسالسی" اوباش ناپل، این تهدید را به مرحله "اجرایی" وارد کرده و می‌خواهند ساویانو  تا کریسمس بمیرد.

منبع درز این خبر یک "خبرچین پلیس" است که با پدرخوانده زندانی‌شده "کامورا"، فرانسیسکو سچیاوونه یا "ساندوکان"، ارتباط دارد.

کتاب ساویانو با جزئیات دقیق شرح می‌دهد که چگونه کامورا در هر کاری در ناپل و مناطق اطراف آن، از باجگیری گرفته تا قاچاق مواد مخدر و حتی دفع زباله‌ دست دارند.

 ساویانو با سر تراشیده، ته‌ریش سیاه و چشم‌های خیره و تی‌شرت تیره به نماد مبارزه با جرائم سازمان‌یافته برای نسل جدید ایتالیا بدل شده است.

برخی از سیاستمداران ایتالیایی مردم این کشور را ترغیب کرده‌اند که همبستگی خود را با این نویسنده نشان دهند.

کد خبر 65837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز