نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه حضور یک مدیر دو تابعیتی در رأس یک بانک ضررهای هنگفتی، گفت: از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌خواهم نسبت به بررسی دوتابعیتی بودن مدیرعامل این بانک خصوصی اقدام کند.

محمدرضا صباغیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا صباغیان نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به تخلفات یک بانک خصوصی و مدیرعامل لندن‌نشین آن، اظهار داشت: ما در طول سال‌های اخیر از حضور مدیران دوتابعیتی در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی کشور ضربات بسیار سنگینی را متحمل شده‌ایم.

وی افزود: نباید اجازه دهیم حضور مدیران دوتابعیتی در بخش‌های مختلف اقتصادی تکرار شود و به همین از دولت آیت‌الله رئیسی می‌خواهم نسبت به بررسی و رصد مدیران دوتابعیتی و به ویژه مدیرانی که در دولت حسن روحانی منصوب شده‌اند اقدامات نظارتی لازم صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: مدیر دوتابعیتی لندن نشین قطعاً جایی در دولت آیت‌الله رئیسی ندارد چرا که می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی برای نظام پولی و بانکی کشور داشته با شد.

صباغیان گفت: مدیر دو تابعیتی و استمرار حضور وی از سم مهلک برای کشورمان خطرناک‌تر است لذا از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌خواهم نسبت به بررسی دوتابعیتی بودن مدیرعامل این بانک خصوصی اقدام کرده و وی را برکنار کند و نمی‌توانیم بپذیریم یک مدیر دوتابعیتی که خانواده‌اش سال‌ها است در لندن سکونت دارند در رأس یک بانک حضور داشته باشد.

وی افزود: حضور یک مدیر دو تابعیتی در رأس یک بانک ضررهای هنگفت‌تری نسبت به حضور یک مدیر دو تابعیتی در سایر بخش‌های کشور دارد. لذا از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی می‌خواهم هرچه سریع‌تر در این زمینه ورود کنند.

کد خبر 658312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha