این روزها از پازنزدهمین تکه از پازل پایتخت اخبار مثبتی به گوش می‌رسد؛ اخباری که خبر از آبادانی و سازندگی باب الرضای تهران می‌دهد. حالا که دور، دور توسعه و پیشرفت است منطقه ۱۵ هم از این قافله عقب نمانده و ۲۲ پروژه شهری و جامع را برای شهروندان تدارک دیده و به بهره‌برداری رسانده است.

پروژه های منطقه 15

همشهری آنلاین-  سارا جعفرزاده: از افزایش سرانههای ورزشی و تفریحی تا جانمایی پنلهای خورشیدی  همه و همه در این منطقه با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در جغرافیای منطقه ۱۵ ایجاد شده. خوشبختانه تنوع پروژههای منطقه بالاست و نیازها و سلیقه اقشار مختلف شهروندان بهویژه نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است. این پروژهها در حوزههای فنی و عمران، حملونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیطزیست، مالی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که در این گزارش به معرفی آنها پرداختهایم.

پروژه‌های حوزه معاونت‌های فنی و عمران و فرهنگی و اجتماعی

مجموعه ورزشی مظاهری

مجموعه ورزشی مظاهری با هدف افزایش سرانه ورزشی به مساحت هزار و ۷۰۰‌مترمربع در ۲طبقه ساخته شده و شامل ۴ سالن ورزشی از جمله توپی، رزمی، بدنسازی و آمادگی جسمانی است. فضاهای دیگر شامل واحد پذیرش، مدیریت، زیرزمین، موتورخانه و فضای خدماتی هم برای این مجموعه در نظر گرفته شده. این مجموعه ورزشی در محله شوش و مظاهریان، خیابان جهانیان، داخل بوستان گلستان واقع شده است.

۲۲ گام در مسیر توسعه

 سرای محله کیانشهر شمالی

این پروژه به مساحت هزار و ۷۵۰‌مترمربع در ۴ طبقه شامل دفتر شورایاری، مدیریت، سالن آمفی‌تئاتر، کتابخانه و اتاق‌های آموزشی، زیرزمین و سالن مخزن کتابخانه است و در ناحیه ۳ محله کیانشهر، خیابان ابراهیمی، داخل بوستان امیرکبیر قرار دارد.

 همسطح‌سازی و تعویض دریچه

در حوزه معاونت فنی وعمران در نقاط مختلف منطقه ۱۵ تعداد ۲۱۹ مورد تعویض، ۳۶۲ مورد مرمت و همسطح‌سازی دریچه‌های معابر صورت گرفته است.

 پیاده‌روسازی معابر

در نقاط مختلف منطقه ۷هزار و ۳۷۳‌مترمربع پیاده‌روسازی در معابر صورت گرفته است.

 توزیع آسفالت

۵۲هزار و ۵۸۹‌مترمربع از معابر منطقه ۱۵ با توزیع ۹هزار و ۲۵۶ آسفالت (لکه‌گیری، نوار حفاری، روکش دستی و ماشینی) بهسازی شد.

 ساماندهی آب‌های سطحی

برای ساماندهی آب‌های سطحی ۱۰ هزارمتر طول جدول‌گذاری در نقاط مختلف منطقه ۱۵ انجام شد. ۲۰ مورد تک جدول، ۲۵ مورد کانیو و ۱۴ مورد نهر جدول‌گذاری اجرا شده است.

 زمین چمن قدس

زمین چمن قدس به مساحت ۶هزارمترمربع در محله مسعودیه مناسب‌سازی شده است.

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک

اصلاح هندسی معابر

پروژه‌های ترافیکی در ناحیه ۲ محله اتابک با ایجاد میدانگاه و پهلوگاه به متراژ ۵هزار و ۷۰۰‌مترمربع و جدول‌بندی به متراژ ۳۲۰‌متر طول و ۱۱۵‌متر بتن‌ریزی محوطه و ۱۴۰‌متر جدول‌گذاری در بزرگراه امام علی(ع)، پل بعثت، خیابان اعظم نظامی، خیابان غلامیان و میدان آقانور انجام شده است.

 ایجاد مسیر دوچرخه

در محله‌های کیانشهر شمالی و هاشم‌آباد در نواحی ۲ و ۳، مسیر دوچرخه‌سواری به طول ۲هزار و ۹۰۰ کیلومتر ایجاد شده است.

 مناسب‌سازی معابر

۲۶ رمپ در تقاطع‌ها و ۲۷۰‌متر معبرسازی در بوستان ولی‌عصر(عج) و بلوار ابوذر و میدان جمهوری در نواحی یک و ۲ و ۳ اجرا شده است.

 معبرسازی

۴هزار و ۲۵۰‌مترمربع خاکبرداری، تخریب، جدول‌بندی، پیاده‌روسازی، زیرسازی و آسفالت معبر در خیابان‌های گل‌ها و راستی واقع در محله مسعودیه انجام شده است.

 بازگشایی معبر

اقدامات تعریض، بسترسازی، اجرای آسفالت در محدوده ایستگاه شهید رضایی در خیابان منصور با حجم بیش از ۲۰۰ تن در مساحت ۲هزارمترمربع در محله مینابی و ناحیه یک انجام شده است.

 ایجاد و ترمیم رفیوژ میانی

۲هزار و ۱۷۵‌متر طول ایجاد و ترمیم رفیوژ میانی در بلوار شاهد، خیابان کوهسار، خاکسار، خیابان مالی حدفاصل طاهری تا سعدی انجام شده است.

معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست

تفرجگاه مسگرآباد

مجموعه تفرجگاه مسگرآباد در ۱۸ هکتار، ایجاد و ۲ چشمه سرویس بهداشتی، دفتر فضای سبز، آسفالت معبر، نصب مخن بتنی، آبرسانی، کاشت و توسعه فضای سبز و نصب پایه روشنایی در این تفرجگاه اجرا شده است.

 ایجاد نیروگاه خورشیدی

نصب صفحه خورشیدی با ظرفیت تولید برق ۱۵ کیلووات و بازسازی ۳۲ ایستگاه صورت گرفته است.

۲۲ گام در مسیر توسعه

 تجهیز مبلمان و نصب ست‌های ورزشی و دوچرخه

۱۱۹ ست مبلمان شهری و ست‌های ورزشی در بوستان‌های‌ نرگس، فجر، فرهاد، گلسرخ، سروناز، خلیج‌فارس، انارگل، ولی‌عصر(عج)، گلستان و امید و پاتوق محله غلامی جانمایی شده است.

 مناسب‌سازی پیاده‌روهای بوستان

معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست ۴هزار و صدمترمربع پیاده‌روهای بوستان‌های دارالقرآن و ولی‌عصر(عج) را مناسب‌سازی کرده است.

 جدول‌گذاری بوستان‌ها

جدول‌گذاری بوستان‌های دارالقرآن و ولی‌عصر(عج) به مساحت ۲هزار و ۷۰۰‌متر طول انجام شد.

 کف‌سازی و خرید کفپوش

هزار و ۲۰‌مترمربع کف‌سازی در بوستان‌های فرهاد، سروناز و گلستان انجام شده است.

 توسعه فضای سبز

۱۲هکتار توسعه فضای سبز در بزرگراه شهید نجفی رستگار، سه‌راه سیمان و فاز ۲ خاورشهر صورت گرفته است.

 جمع‌آوری و پاکسازی نخاله‌های شهری

معاونت خدمات شهری با ۲۰۰ سرویس حمل‌ونقل، ۲۴ هزار مترمکعب نخاله را جمع‌آوری و ۵۰ هزارمترمربع را پاکسازی کرده است.

 تأمین و تجهیز روشنایی و نورپردازی

در بوستان‌های نرگس، امید فجر، شهید بابایی و خلیج‌فارس ۲۹ پایه روشنایی جانمایی شده است.

کد خبر 658276

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha