مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴
۰ نفر

علت‌های اصلی سرفه و گلودرد چیست و چگونه می‌توان سرفه و گلودرد را درمان کرد؟ یکی از بهترین راهکارها استفاده از نسخه‌های گیاهی و طبیعی است که کمک شایانی به درمان سریع سرفه می‌کند.

Lemon Honey - لیمو - عسل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، سرفه کردن مداوم یکی از کلافه‌کننده‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هرکس پیش بیاید. در این حالت معمولا ریه‌های فرد به میکروب و آلودگی حساس می‌شود و بر اثر کوچک‌ترین محرکی مدام دچار سرفه می‌شود. راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن بتوانید سرفه و گلو درد را درمان کنید و از شدت آن بکاهید.

۱- با عسل و لیمو به جنگ سرفه بروید

مقدار ۳ قاشق عسل را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو در یک لیوان آب جوش حل کنید تا یک محلول جادویی برای تسکین سرفه و گلودرد در خانه بسازید.

۲- فلفل سیاه و عسل را امتحان کنید

۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را به همراه ۲ قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب جوش حل کنید و میل کنید. البته باید بدانید که این محلول برای سرفه‌های خلط‌دار و تر تجویز می‌شود.

۳- آبلیمو و نمک غرغره کنید

مقداری آبلیمو و نمک را در یک لیوان آب ولرم و یا گرم حل کنید و در روز ۲ تا ۳ بار غرغره کنید.

۴- نوشیدنی‌های گرم بنوشید

شیر و یا دمنوش‌های گرم سرفه و گلو درد را تسکین می‌بخشد. همچنین سوپ‌ها و آش‌های خانگی بسیار توصیه می‌شوند.

۵- بادام و آب پرتقال را فراموش نکنید

بسیاری از مردمان آسیایی این محلول را موثر در درمان و تسکین گلودرد و سرفه می‌دانند. بادام‌ها را پودر کرده و در یک لیوان آب پرتقال طبیعی مخلوط کنید و بنوشید. فقط آب پرتقال نباید زیاد ترش باشد.

۶- آویشن و پونه دم کنید

آویشن و پونه به دلیل داشتن املاح گیاهی و خواص خاصشان از قدیم برای درمان عفونت‌ها و برخی بیماری‌ها توصیه می‌شدند که دم کرده این دو با هم برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است.

کد خبر 657945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha