رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای جهان خواند.

سفر ‍پلوسی به اسراییل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس،‌ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که با هدف رایزنی درباره مذاکرات وین وارد فلسطین اشغالی شده است، پس از ورود اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری شبکه «آی۲۴»، نانسی پلوسی و هیأت همراه او امروز از کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دیدن کرده‌اند و با «میکی لیوی» رئیس این پارلمان و پس از آن با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به گفت‌وگو خواهند نشست.

پیش از ورود پلوسی به سرزمین‌های اشغالی، رئیس کنست گفته بود: «اسرائیل نمی‌تواند برای خود دوستی بهتر از نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بخواهد. او مدافع اسرائیل است و با ثبات و پافشاری در کنار اسرائیل و حق آن در دفاع از شهروندانش ایستاده است».

طبق گزارش منابع عبری، پس از ورود پلوسی به کنست در مراسمی رسمی از او و هیأت همراهش استقبال شده و سرود آمریکا و رژیم صهیونیستی در محوطه کنست پخش شده است. بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، پلوسی پس از دیدار با رئیس کنست، در جلسه عمومی کنست حضور پیدا می‌کند و در کنار هیأت همراه خود با تعدادی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

سفر نانسی پلوسی به اسرائیل برای رایزنی درباره مذاکرات وین | حمله به ایران در بدو ورود

شبکه آمریکایی «الحره» نیز خبر داد که نانسی پلوسی در کنست به سخنرانی پرداخته و گفته است: «باعث افتخار من است که بار دیگر به اسرائیل سفر می‌کنم. هیأت آمریکایی در اینجا نماینده تعهد کنگره به امنیت متقابل است». وی در بخش دیگری از سخنانش اظهاراتی را نیز علیه ایران بر زبان آورد و افزود: «امیدوار هستیم که بتوانیم گنبد آهنین را تأمین مالی کنیم و با تهدید ایران در منطقه به مقابله بپردازیم».

این مقام آمریکایی همچنین شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را «بهترین دستاورد سیاسی» خواند و افزود که بایدن به «امنیت اسرائیل متعهد است». وی در ادامه اتهاماتی را نیز علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد: «برنامه هسته‌ای ایران، امنیت جهان و اسرائیل را تهدید می‌کند». او همچنین به راهکار دودولتی اشاره کرد و افزود که این راه‌حل «بهترین گزینه برای تضمین تداوم بقای صبغه یهودی و دموکراتیک اسرائیل و همچنین برای تحقق آرمان فلسطینیان در تعیین سرنوشتشان است».

 روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» روز دوشنبه درباره علت سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نوشته بود که افزون بر دیدار با مقامات کنست، دستور کار پلوسی در این سفر ملاقات با مقام‌های صهیونیستی و رایزنی با آن‌ها در زمینه آخرین تحولات مذاکرات ایران در وین خواهد بود. برخی از قانونگذاران ارشد آمریکا از جمله «آدام شیف»، «تد دوچ»، «باربارا لی» او را در این سفرهمراهی خواهند کرد. این سفر در حالی صورت گرفته است که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به‌تازگی در یک تماس تلفنی درباره ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند که ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. تهران تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

ایران  در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد و علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

کد خبر 657686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 4489402228 IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 1
    هرجا میرن حرفشون ایرانه ترس از ایران خواب ازشون گرفته
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    همان گنبد آهنین که با موشکهای دست ساز حماس فرو ریخت؟
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 0
      نگو خندم میگیره