همشهری آنلاین: سومین دوره رقابت‌های اتومبیلرانی سرعت قهرمانی کشور با شرکت 65شرکت کننده از 9 استان، روز جمعه، 26 مهرماه در پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

این مسابقات با حضور اتومبیلرانانی از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، گلستان، گیلان، اصفهان، فارس، هرمزگان و قزوین در کلاس های رنو استاندارد، پراید استاندارد، پژو 206 (1-6) استاندارد، پژو 405، پرشیا، سمند و آزاد برگزار می‌شود.

روز پنجشنبه بیست و پنجم مهرماه تست فنی، تست آموزش رانندگی و تایم گیری از ماشینهای شرکت کننده، در داخل پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران به عمل می آید.
مسئول برگزاری این مسابقات روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: هر شرکت کننده در کلاس خود 10دور و در هر دور مسافت 1500متر ودر مجموع 15کیلومتر را طی می کند.

"کیان برهان" بااشاره به این که شرکت کنندگان مجاز هستند در دو نوبت صبح و عصردر پیست آزادی تمرین کنند، اظهارداشت: " به دلیل گرانی وسایل وتجهیزات ، رانندگان ترجیح می دهند یک هفته قبل از رقابتها تمرینات خود را آغاز کنند. "

وی درخصوص قضاوت و چگونگی اعلام نتایج این رقابتها اظهارداشت: " دوازده داور در تقاطع‌های مختلف پیست مستقر می‌شوند و علاو برآن 12 تایم گیر، زمان هر ماشین را ثبت می کنند و پس از اتمام رقابت هر کلاس، اگر اعتراضی نباشد با جمع بندی گزارشات داوران و تایم گیران، نفرات برتر اعلام می شوند."

مسئول پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی درخصوص تست فنی ماشینها قبل از مسابقه تصریح کرد: " یک روز قبل از مسابقه توسط چهار کارشناس کمیته فنی، قسمت‌های مختلف ماشینها مورد بازید قرار می گیرد و درصورت تایید آنها، ماشین ها می توانند در مسابقه شرکت کنند. "

برهان درخصوص ماشیهای 1600جی تی گفت: " یک هفته قبل از مسابقات، موتور این ماشینها با حضور کارشناسان فدراسیون بازید و پلمپ می شود ودر سایر کلاسها نیز هر زمان که کارشناسان فنی فدراسیون احساس کنند ماشینی خارج از استاندارد است ،موتور آن ماشین توسط کارشناسان فنی فدراسیون باز و مورد بازبینی قرار می گیرد."

برهان تاکید کرد: "درپایان هر مسابقه ماشین نفرات برتر ، موتورشان مورد بازدید کمیته فنی قرار می گیرد ."

این رقابت از ساعت 12 روز جمعه در پیست مجموعه ورزشی آزادی آغاز می شود.

کد خبر 65761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز