کمی قبل‌تر مثلا دو سال پیش، مدل جدید AMG از مرسدس بنز به معنای یک موتور بی‌نظیر با تقویت کارآمد و با موسیقی متن V8 ارائه شد. حالا اما نیروی الکتریکی به آرامی جایگزین موتور احتراق داخلی می‌شود، اما با ۶۷۷ اسب‌بخار قدرت موجود از دو موتور الکتریکی اصلاح‌شده AMG، مرسدسAMG – EQE جدید واقعا فرمول آشنای مرسدس - بنز را تغییر نمی‌دهد، فقط کمی ساکت‌تر است.

مرسدس AMG EQE

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، قدرت بیش از حد هنوز نقطه کانونی AMG است و در اینجا تنها مورد افزایش ولتاژ مطرح نیست. برای شروع، AMG EQE دارای نسخه استاندارد چهارچرخ محرک +4Matic با موتورهای دوگانه است و توسط AMG با سیم‌پیچ‌های سازگار، یک اینورتر خاص و سایر اسپیکرهای الکترومغناطیسی اصلاح شده‌اند که باعث می‌شود خروجی بیشتری داشته باشند.

تصاویر | همان هیولای غرّان مرسدس که کمی ساکت‌تر شده است

در تریم استاندارد، AMG-EQE 53 قدرت ترکیبی ۶۱۷ اسب‌بخار و گشتاور ۹۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند، اما بسته اختیاری دینامیک پلاس (Dynamic Plus) عملکرد تقویتی را اضافه کرده و قدرت را  به ۶۷۷ اسب‌بخار می‌رساند. این در حالی است که گشتاور نیز به ۱۰۰۱ نیوتن‌متر افزایش می‌یابد؛ اگرچه مرسدس می‌گوید این افزایش موقتی است.

تصاویر | همان هیولای غرّان مرسدس که کمی ساکت‌تر شده است

در EQE پیشرفته، با استفاده از حالت Race Start و باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی، قدرت کافی برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر) در ۳.۲ ثانیه تخمین زده شده است. بدون تقویت، AMG برقی هنوز هم با زمان تخمینی صفر تا ۶۰ مایل ۳.۴ ثانیه‌ای، شناخته می‌شود.

تصاویر | همان هیولای غرّان مرسدس که کمی ساکت‌تر شده است

با این حال، با حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت در پیکربندی استاندارد، نمی‌توان آن را چندان جالب متصور شد. با پکیج دینامیک پلاس، این سرعت به حدود ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که مطمئنا سریع است، اما مانند موتورهای احتراق داخلی نیست.

تصاویر | همان هیولای غرّان مرسدس که کمی ساکت‌تر شده است

مرسدس می‌گوید AMG EQE دارای برد WLTP موقت ۴۴۴ تا ۵۱۸ کیلومتر است که بسیار کمتر از رقم ۶۶۰ کیلومتر ذکر شده برای مدل استاندارد است. این خودرو می‌تواند تا ۱۷۰ کیلووات شارژ سریع داشته باشد و در ۱۵ دقیقه برد ۱۸۰ کیلومتری را برای خود بازیابی کند.

تصاویر | همان هیولای غرّان مرسدس که کمی ساکت‌تر شده است

تغییرات جزئی بیرونی AMG EQE نیز بر برد تأثیر می‌گذارد و تعادلی بین تهاجم و نیروی رو به پایین با حداقل جریمه‌های آیرودینامیکی پیدا می‌کند. جدا از جلوپنجره مشکی با میله‌های عمودی و نشان AMG، یک اسپلیتر جلوی مشکی با دریچه‌های فاسیای اصلاح‌شده، پانل‌های جانبی زیرین مشکی، یک دیفیوزر عقب، چرخ‌های جدید و یک اسپویلر کوچک عرشه‌دار را خواهید دید.

کد خبر 657578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • امیر IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    8 1
    اینا بنز میسازن ما هم پراید
  • محمد IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 10
    جلوش جالب نیس به نظرم ولی پشتش عالیه