گروه رسانه‌ای الاعلام الحربی لبنان ویدئو جدیدی از تمرینات یگان ویژه حزب الله مشهور به رضوان در کوهستان برفی منتشر کرد.

حزب الله لبنان یگان رضوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی فی المقاومه الاسلامیه» لبنان با انتشار ویدئویی تحت عنوانی « بعضٌ من بأسنا» (بخشی از شجاعت ما)، گوشه‌هایی از تمرینات نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان با تجهیزات کامل در ارتفاعات این کشور و در میان برف را به نمایش گذاشت.

در این ویدئوی غیر رسمی، تمرینات نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان با تجهیزات کامل و در ارتفاع ۱۳۷۰ متری و دمای منفی ۲ درجه به نمایش گذاشته شده است. . رزمندگان که چهره‌های آن‌ها پوشانده شده، با استفاده از ماشین برفی و اسکی برای عملیات در مناطق کوهستانی تمرین می‌کنند. 

نام یگان نخبه حزب‌الله معروف به یگان «رضوان»که برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» است؛ - فرمانده‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق آن را ترور کردند، همواره لرزه به جان صهیونیست‌ها می‌اندازد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست طی یادداشتی در دی ماه گذشته، ضمن اشاره به مهارت بالای رزمندگان یگان رضوان در انجام حمله نوشت که اعضای یگان رضوان در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه اسرائیل خواهند بود و عملیات نفوذ به شهرهای صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آنها صورت خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه اعضای یگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند و اکنون بیشتر آن‌ها به جنوب لبنان بازگشته‌اند.

حزب‌الله چند ماه پیش نیز یک ویدئو منتشر کرد که مهارت جنگی رزمندگان یگان رضوان را به نمایش می‌گذاشت.

جروزالم پست افزود، عمیات نفوذ، به اعضای یگان رضوان این امکان را می‌هد که درباره استقرار نیروهای اسرائیلی و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند . این در حالی است که وضعیت حصار اصلی که از دهه ۱۹۸۰ برپا شده علیرغم عملیات ترمیم، بدتر شده است و افسران ارتش رژیم صهیونیستی اذعان دارند این حصار مانع ورود نیروهای ویژه حزب‌الله نمی‌شود.

کد خبر 657565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج حسین IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 3
    زنده باد حزب‌الله اسلام پیروز است با صاحب الرمان
  • حاج هادی افتخاری فر. IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 2
    🚩🚩🚩🚩✌✌✌✌✌✌✌✌🚩🚩🚩🚩 مدافع حرم حاج هادی افتخاری فر.
  • حسن QA ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 2
    به فكر ملت باشيد نان ندارند
  • فؤاد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    دم شما گرم، ایول👍