مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
۳ نفر

دانشمندان کشف کردند که انتظار والدین برای دیدن روی ماه فرزندشان دو طرفه است؛ او نیز مشتاق و منتظر دیدار روی شماست.

نوزاد

به گزارش همهشری آنلاین، گاردین در گزارشی به میزان دید نوزادان اشاره کرده و نوشته برای یک کودک، جهان به سرعت تغییر می‌کند. 

در بدو تولد همه چیز مبهم است و میزان بینایی نوزادان حدود ۵٪ بینایی بزرگسالان است. بینایی استریوسکوپی دیرتر آغاز می‌شود به این معنا که نوزادان تا چندین ماهگی قادر به درک عمق نیستند؛ اما اوضاع از این هم دشوارتر است و چهره‌ها تنها در محدوده ۳۰ سانتی‌متری قابل تشخیص هستند، فاصله‌ای به اندازه چهره مادر و نوزادش که در حال شیر خوردن در آغوش اوست.

اما تغییرات به سرعت اتفاق می‌افتند؛ الکس وید، استاد روانشناسی دانشگاه یورک که متخصص در فرآیندهای بصری است می گوید: «مراحل اولیه یادگیری برای دیدن رنگ و اشکال اساسی نسبتا سریع اتفاق می‌افتد.»

با وجود اینکه تا روز سوم تولد همه چیز به شکل عجیبی تیره و تار است و حتی تا یک ماهگی تصاویر به صورت هاله‌ای نامفهوم خواهند بود، در شش ماهگی، نوزادان کم و بیش در حد بالایی یک بینایی شبیه بزرگسالان را تجربه می‌کنند.

به نظر می‌رسد این تنها والدین نیستند که برای دیدار فرزند تازه متولد خود روزشماری می‌کنند بلکه نوزادان نیز باید برای دیدن روی پدر و مادر خود صبوری کنند.

کد خبر 657545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha