پولستار (Polestar) درهای مرکز تحقیق و توسعه جدید خود در بریتانیا را باز کرده و اطلاعات بیشتری در مورد مدل پرچمدار پولستار ۵ که در سال ۲۰۲۴ ساخته می‌شود و در آنجا توسعه می‌یابد، فاش کرده است.

پولستار

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اتواکسپرس، خودروی جدید این شرکت سوئدی در پایگاهی در میدلندز مهندسی می‌شود؛ جایی که پولستار کار بر روی خودرو و تیم مستقر در آنجا را افزایش داده است. در حال حاضر ۲۸۰ نفر در آن مشغول به‌کار هستند، اما قرار است در ماه‌های آینده این میزان در بریتانیا دو برابر شود.

پولستار ۵ از سال ۲۰۲۰ پیش نمایش شد و تقریبا مشابه خودروی مفهومی است که در تصاویر ملاحظه می‌فرمایید.

تصاویر | پولستار ۵، رقیبی خطرناک برای پورشه و آئودی

پیت آلن، رئیس بخش تحقیق و توسعه پولستار انگلستان گفت: «هدف ما ارائه خودرویی نزدیک به ایده طراحی توماس اینکنلات، مدیرعامل شرکت است.»

به گفته آلن، کلید عملکرد خودروی جدید، یک پلتفرم آلومینیومی متصل شده در بریتانیا است که به همراه باتری ساختاری، به خودرو «سطوح استحکام پیچشی سوپراسپورت» می‌دهد. این به ارائه بهترین دینامیک خودرو در چنین کلاسی کمک می‌کند؛ ادعایی جسورانه با توجه به اینکه این خودرو قرار است رقیب پورشه تایکان، تسلا مدل S و آئودی e-tron GT باشد.

تصاویر | پولستار ۵، رقیبی خطرناک برای پورشه و آئودی

شکل لغزنده یک ویژگی منحصر به فرد دارد که مطمئناً نظر خریداران را جلب می‌کند؛ اینجا دیگر شیشه عقب وجود ندارد. یک سقف شیشه‌ای یک‌تکه روی سر سرنشینان عقب می‌چرخد، اما پشت آن یک پانل جامد قرار دارد. پولستار می‌گوید این کار، فضای صندوق عقب بیشتری را فراهم می‌کند، اگرچه نگاهی به بدنه نشان می‌دهد که فضای چمدان خیلی سخاوتمندانه نیست. با این حال، یک «صندوق جلو» نیز وجود دارد که مقداری فضای ذخیره‌سازی اضافی در زیر کاپوت ارائه می‌کند؛ در حالی که فضای داخل نیز سخاوتمندانه است، از جمله جای پا برای سرنشینان عقب.

تصاویر | پولستار ۵، رقیبی خطرناک برای پورشه و آئودی

نگرانی در مورد دید عقب توسط پیت آلن کاهش یافت و او اطمینان داد که یک پاسخ فناورانه به عدم وجود شیشه عقب داریم. این به معنای سیستم دوربین زنده است، در حالی که سنسورهای لیدار با فناوری رانندگی خودکار خودرو نیز کار خواهند کرد.

هنوز هیچ خبری در مورد باتری‌ها وجود ندارد، با این حال، انعطاف‌پذیری کافی در پلتفرم وجود دارد تا بتوان انواع مختلف باتری را در طول عمر خودرو بپذیرد.

تصاویر | پولستار ۵، رقیبی خطرناک برای پورشه و آئودی

انتظار فناوری شارژ سریع ۸۰۰ ولتی را هم باید داشت. پولستار ادعا می‌کند که یک باتری ۱۰۳ کیلووات ساعتی می‌تواند در حدود ۲۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود.

از دیگر فناوری‌های پولستار که احتمالا در نسخه ۵ استفاده می‌شود، می‌توان به یک موتور ۵۹۵ اسب‌بخاری در عقب با گیربکس دو سرعته اشاره کرد که نشان‌دهنده عملکردی برابر یا برتر از رقبا است.

تصاویر | پولستار ۵، رقیبی خطرناک برای پورشه و آئودی

در داخل، خودرو قرار است به همان اندازه کانسپت پرسپکت مینیمالیستی باشد، با مواد پایدار استفاده شده در سرتاسر آن و سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر گوگل.

اگرچه پولستار ۵ نقش مهمی در آینده این خودروساز به‌عنوان یک پرچمدار ایفا خواهد کرد، اما مدل‌های ۳ و ۴ که هر دو SUV هستند، به ترتیب در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شوند.

پولستار در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۹ هزار خودرو تحویل داد، اما قرار است این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۲۵۰ هزار دستگاه برسد.

کد خبر 657504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha