قانونگذاران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه درباره قطعنامه‌ای تصمیم خواهند گرفت که مصرف الکل به هر میزان را عامل خطرساز برای سرطان اعلام می‌کند.

ٍَEU

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پارلمان اروپا درباره قطعنامه‌ای به بحث خواهد پرداخت که بر اساس گزارشی از کمیسیون اروپا (قوه مجریه اتحادیه اروپا) با عنوان «طرح مبارزه با سرطان» است که سال پیش در این کمیسیون تایید شد. این گزارش خواستار کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، توصیه‌ها درباره رژیم غذایی و کاهش مصرف دخانیات است.

اما ظاهرا بحث‌برانگیزترین بخش این گزارش درباره الکل است که صنعت عمده در اروپا شمرده می‌شود. قطعنامه‌ قانونگذاران اتحادیه اروپا که غیرالزام‌آور است، اما می‌تواند راهنمای تدوین مقررات جدید بوسیله کمیسیون اروپا قرار گیرد، الکل را به عنوان یک عامل خطرساز برای سرطان توصیف می‌کند و موضع سازمان جهانی بهداشت در این باره می‌پذیرد که هیچ میزان ایمنی برای مصرف الکل در مورد پیشگیری از سرطان وجود ندارد. 

این قطعنامه خواستار ممنوعیت حمایت مالی مسابقات ورزشی بوسیله تولیدکنندگان نوشابه‌های الکلی می‌شود.

«سازمان بین‌المللی پژوهش سرطان» (IARC) وابسته به سازمان جهانی بهداشت اتانول (الکل خوراکی) و استالدئید را که در نتیجه سوخت‌وساز الکل در بدن به وجود می‌آید، در رده مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد و تخمین زده می‌شود که ۱۰ درصد کل موارد سرطان در مردان و ۳ درصد این موارد در زنان در اروپا به مصرف الکل مربوط باشد.

مصرف الکل عامل خطرساز برای انواع متفاوت سرطان از جمله سرطان دهان، حلق، حنجره، مری، کبد، روده بزرگ و پستان شمرده می‌شود.

کد خبر 657496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha