سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

گروه ورزشی: امیر واعظ‌آشتیانی به زودی تصمیم خود را درباره تشکیل کمیته فنی در استقلال عملی خواهد کرد.

این درحالی است که آخرین گفت‌وگوهای رسانه‌ای قلعه‌نویی نشان از مخالفت سرمربی استقلال با تشکیل چنین کمیته‌ای دارد. آنجا که وی در واکنش به این مسئله تاکید کرده است:‌ «هرگز با کمیته فنی کار نمی‌کنم.»

قلعه‌نویی چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های ورزشی نیز به طور تلویحی هشدار داده بود که مدیرعامل باشگاه نباید برای سرمربی آدم تراشی کرده و پای افراد تازه‌ای را به مسائل فنی تیم باز کند. گویا اصلاحات واعظ‌آشتیانی در باشگاه استقلال طوری پیش می‌رود که قرار است همه چیز بر سرجای خودش قرار بگیرد.

 واعظ آشتیانی: کمیته فنی به‌زودی تشکیل می‌شود

مدیرعامل باشگاه استقلال تصمیم خود را گرفته است. او قصد دارد با تشکیل کمیته فنی از دانسته‌‌ها و تجارب افراد باسابقه باشگاه بهره ببرد. وی در توضیح تصمیم خود می‌گوید: «بحث تشکیل کمیته فنی باعث شد عده‌ای از پیشنهاد ما سوء‌استفاده کنند، شاید هم برداشت درستی نکرده‌اند. باید بگویم این کمیته قرار نیست در تقابل با کادر فنی فعالیت کند. بلکه به اعتقاد من باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس باید از تجارب پیشکسوتان خود استفاده کنند و آنها را در امور مربوط به باشگاه دخالت دهند.»

اما یک نکته وجود دارد. مدیرعامل باشگاه استقلال در حالی تصمیم دارد کمیته فنی را تشکیل دهد که عده‌ای مخالفت قلعه‌نویی در این زمینه را مشکل‌ساز برمی‌شمرند. دو دیدگاه وجود دارد. برخی منابع روز گذشته سعی داشتند موضع مدیرعامل باشگاه استقلال را اینگونه تشریح کنند که واعظ‌آشتیانی قصد دارد اعضای کمیته فنی را با هماهنگی و رأی مستقیم سرمربی استقلال انتخاب کند. عده‌ای دیگر هم بر این عقیده‌اند که مدیرعامل باشگاه در این‌باره با قلعه‌نویی مشورت خواهد کرد اما در نهایت افراد این کمیته را شخصاً انتخاب می‌کند. با این حال آخرین اظهارنظر رسمی واعظ‌آشتیانی گویای این واقعیت است که وی سعی در محدود کردن افراد غیر مسئول در استقلال دارد.

وی ضمن اشاره به شرح وظایف مشخص هر فرد در باشگاه استقلال گفته است: «روز اولی که مسئولیت استقلال را پذیرفتم در جلسه با امیر قلعه‌نویی و جویباری گفتم که ذهنشان فقط باید درگیر مسائل فنی و اجرایی باشد و به امور دیگر کاری نداشته باشند.»

مدیرعامل این باشگاه همچنین درخصوص شرایط استقلال تصریح کرده‌است: «خوشبختانه همه چیز روند منظم خود را در پیش گرفته و اگر مشکلی پیش نیاید، استقلال شانس اصلی قهرمانی است.»

 گزینه‌های کمیته فنی استقلال

هیچ یک از مسئولان باشگاه استقلال درخصوص اعضای کمیته فنی هنوز به طور رسمی اظهارنظری نداشته‌اند. اما رسانه‌ها از منصور پورحیدری و ناصرحجازی به عنوان گزینه‌های حضور در این کمیته نام می‌برند.  ناصر حجازی اما در واکنش به این موضوع در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «خوشبختانه باشگاه استقلال مشاوران زیادی دارد. کار من چیز دیگری است. من پیشکسوت نیستم.» سرمربی فصل گذشته استقلال ادامه می‌دهد:‌ «خوشحالم که آقایانی چون فکری و رجبی در استقلال مشغول به کارند، همین.» اما منصور پورحیدری متفاوت از اظهارات حجازی واکنش نشان می‌دهد.

وی درخصوص تشکیل کمیته فنی می‌گوید:‌ «کار بسیار مثبتی است. هیچ مجموعه‌ای از جمع‌آوری نظرات مختلف آسیب ندیده است.»

  پورحیدری: سرمربی نباید در همه امور دخالت کند

پورحیدری درباره اقدام واعظ‌آشتیانی گفت: «مسئله مشاوره هیچ‌وقت بی‌فایده نبوده است. به عقیده من، اقدام خوبی است. به طور حتم مدیرعامل باشگاه استقلال با این اقدام سعی دارد از همه ظرفیت‌های باشگاه و توانمندی‌ پیشکسوتان استفاده کند.»

پورحیدری ادامه داد: «معتقدم  همه پیشکسوتان دلشان برای استقلال می‌سوزد و همیشه آماده‌اند تا خدمتگزار این تیم پرطرفدار باشند.»

وی ضمن اشاره به مشکلات مالی استقلال تصریح کرد: «بخش عمده مشکلات باشگاه استقلال، همین است. اصل ماجرا مشکلات مالی است و من فکر می‌کنم استقلال قبل از راه‌اندازی کمیته فنی باید در این باره مشکلات خود را رفع کند.»

پورحیدری همچنین در خصوص مخالفت امیر قلعه‌نویی با تشکیل کمیته فنی گفت: «تمام اعتراض من در هیأت‌مدیره این بود که یک سرمربی نباید در همه امور باشگاه دخالت کند. شرح وظایف سرمربی در همه جای دنیا مشخص است. ایشان مسئول فنی است نه مسائل دیگر. مثلاً جابه‌جایی سرپرست و آدم‌های مسئول در باشگاه جزو شرح وظایف سرمربی نیست.»

وی ادامه داد: «من از یک قانون کلی حرف می‌زنم. این غلط است که سرمربی در کارهای مدیریتی دخالت کند. البته من به طور مشخص اعتراضم در هیأت‌مدیره استقلال، همین بود. تأکید کردم که چرا استقلال به آسیا راه پیدا نکرد و چرا در آن برهه آقایان نه‌تنها اشتباهات خود را قبول نکردند و درصدد فرار از فشار رسانه‌ها و افکار عمومی برآمدند؟ چه کسی قربانی شد؟ آیا جز این بود که زخم عمیقی بر دل هواداران وارد شد و البته هیچکس هم پاسخگو نبود.»

عضو سابق هیأت‌مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد: «واقعاً پیش از اینها استقلال چنین وضعیتی نداشت اما این فصل به محض اینکه احساس کردم یک نفر در همه معادلات خودش را تصمیم‌گیرنده نهایی می‌داند از همکاری با هیأت‌مدیره دلسرد شدم.» پورحیدری درباره اقدامات مدیرعامل باشگاه استقلال طی چند هفته اخیر گفت: «او آدم دلسوزی است. نباید درباره واعظ‌آشتیانی بی‌انصافی کنیم. او درصدد انجام کارهای بزرگی است. همین مسئله کمیته فنی می‌تواند به بهتر شدن شرایط استقلال کمک کند.»

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا مخالفت قلعه‌نویی با تشکیل کمیته فنی در استقلال اقدامی حرفه‌ای است، تأکید کرد: «اگر حرفی بزنم مشکلاتی پیش خواهد آمد. اما با همه این حرف‌ها باید بگویم اقدام مدیرعامل باشگاه برای راه‌اندازی تشکیل کمیته فنی در استقلال، کاملاً حرفه‌ای و مفید است. به همین دلیل هرگونه کمکی که از دستم برآید، انجام خواهم داد. خوشبختانه آقای آشتیانی کمبودها و مشکلات را به خوبی شناسایی کرده است.»

پورحیدری تأکید کرد: «هر زمانی که احساس کنم می‌توانم به استقلال کمک کنم، مطمئن باشید به مخالفت‌ها فکر نمی‌کنم. من در هیأت‌مدیره باشگاه استقلال واقعاً بیکار بودم. عملاً نمی‌توانستم مفید باشم.»

 قلعه‌نویی: برای خداحافظی باقری و کریمی زمینه‌سازی کردند

«از همان ابتدا به موفقیت تیم استقلال اعتقاد داشتم و با وجود تمامی انتقادهایی که بود، معتقد بودم که استقلال مدعی قهرمانی است. درهر صورت انسان با امید زنده است و من باور قطعی دارم که اگر برخی اشکالات برطرف شود، استقلال صددرصد قابلیت قهرمانی در لیگ‌برتر را دارد. ما در این فصل با توجه به حضور در سه جام اولویت‌بندی‌ را انجام داده‌ایم و اولویت نخست ما قهرمانی در لیگ برتر، سپس موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا و اولویت سوم ما قهرمانی جام حذفی است».

سرمربی تیم استقلال با رد برخی اظهارات منتشر شده از سوی وی به ایسنا ‌گفت: «به هیچ عنوان از شبکه 3 یا برنامه 90 شکایت نکرده‌ام. من تنها گفتم که تریبونی در اختیار فردوسی‌پور قرار گرفته است. من با فردوسی‌پور و همچنین آقازمانی، ‌مسئول گروه ورزش شبکه 3 و پورمحمدی مدیر این شبکه دوست بوده و هیچ مشکلی ندارم. من شکایتی از صداوسیما نکردم و مشکلی نیز وجود ندارد و آن نقل‌قول‌ها، صحبت‌های من نبوده است».

قلعه‌نویی درباره خداحافظی کریمی گفت: «معتقدم بستری را آماده ساختند تا علی کریمی از تیم ملی خداحافظی کند که باید این بسترسازی و علت تصمیم کریمی را ریشه‌یابی کنیم. همان طور که این بسترسازی درباره کریم باقری نیز صورت گرفت و او به یک باره از تیم ملی خداحافظی کرد. باید دید این اتفاق‌ها به چه شکل رخ می‌دهد که به راحتی یک بازیکن را در دوران اوج از تیم‌ملی کنار می‌گذاریم.»

 تغییر ساختار باشگاه استقلال

روز گذشته نشست هیأت‌مدیره باشگاه استقلال با حضور تمامی اعضا از ساعت 16 در محل باشگاه استقلال آغاز شد که این نشست به بررسی تغییر چارت باشگاه اختصاص داشت.

در این نشست واعظ‌آشتیانی برنامه خود برای تغییر چارت ساختاری باشگاه استقلال را به هیأت‌مدیره ارائه کرد.

مدیریت باشگاه استقلال پس از بررسی چارت باشگاه‌های بین‌المللی تصمیم دارد سازمان جدید باشگاه استقلال تهران را با توجه به معیارهای بین‌المللی و همچنین راهکارهای بومی ساختن این معیارها تشکیل دهد.

کد خبر 65728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز