مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: با افتتاح یک جایگاه سوخت رسانی گاز طبیعی در خیابان هنگام، امکان سوخت‌گیری 50 درصد از اتوبوس‌های گازسوز (1300 دستگاه) در شب فراهم شد.

این ظرفیت به گفته جعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران طی یک ماه آینده تا 3هزار دستگاه در شب خواهد رسید. معاون شهردار تهران تاکید کرد: همه اتوبوس‌ها باید در طول شب سوخت‌گیری کرده تا در روز بتوانند با تمام ظرفیت خدمات‌رسانی کنند. وی که در مراسم بهره‌برداری از این جایگاه شرکت کرده بود در سخنان خود از همکاری‌های محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور، قدردانی کرد.

بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در مراسم افتتاحیه جایگاه سوخت‌رسانی گاز طبیعی در منطقه یک اتوبوسرانی گفت: وجود 7 ایستگاه CNG در شهر تهران طی دو سه سال گذشته مشکلات زیادی را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تحمیل کرد اما هم‌اکنون شرایط سوخت‌گیری اتوبوس‌های گازسوز به‌مراتب بهتر از گذشته شده است.

به گزارش همشهری محمد رویانیان رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور، رمضانی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گازخودرو در مراسم افتتاحیه ایستگاه سوخت گاز طبیعی (CNG) حضورداشتند.

در این مراسم علوی همچنین از رفع نواقص جایگاه سوخت گاز جنت آباد خبر داد و افزود: در حالی‌که جایگاه سوخت‌رسانی هنگام، امکان سوخت دهی به 20 دستگاه اتوبوس در هر ساعت و340 دستگاه در روز را دارد، ظرفیت جایگاه سوخت جنت آباد 500 دستگاه اتوبوس در شبانه روز است که تا آخر هفته با افزایش ظرفیت، امکان سوخت رسانی به 300 دستگاه اتوبوس دیگر نیز فراهم خواهد شد.

بنابر این گزارش، جایگاه آزادی نیز هفته آینده به اتمام می‌رسد که می‌تواند ظرفیت خوبی برای سوخت‌گیری اتوبوس‌ها فراهم کند.از سوی دیگر رویانیان رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور نیز سعی کرد در سخنان خود به اعلام مواضع رسمی دولت مبنی تحول اساسی در عرضه سوخت کشور بپردازد. وی گفت: ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت به‌طور جدی وارد مسئله توزیع و عرضه سوخت کشور شده است.

کارگروهی برای توسعه جایگاه های سوخت

به گفته رویانیان کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، ‌کشور، مسکن، راه و ترابری، نیروی انتظامی و شورای‌عالی استان‌ها و ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور تشکیل شده است تا دستورالعمل توسعه جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی درسطح کشور را با اولویت کلانشهرها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیگیری کنند.

کد خبر 65721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز