گودهای پرخطر منطقه ۲ از ایران زمین تا برج میلاد و دریا با اجرای طرح‌های مختلف ایمن‌سازی شدند.

گود

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: «حدود ۲۰ گود در این منطقه وجود دارد که از این تعداد بر اساس بررسی‌ها، ۵ گود پرخطر هستند اما با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف تلاش شده تا این گودها هم ایمن شوند.»

«مهدی صالحی» درباره گود موسوم به «دریا» در بلوار دریا که سالها رها شده بود افزود : «این گود به مرحله پرخطری رسیده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده به سامان رسید به طوری که حالا پایدارسازی در حال انجام و آخرین گزارش حاکی از پایداری نسبی گود است.»

او در مورد گود «مرزداران» از دیگر گودهای حاشیه‌ساز منطقه که مدتها رها شده بود، گفت: «این گود مدتها محل بحث و گفت وگو بود. پس از بررسی‌ها تصمیم بر این شده ایمن سازی آن انجام شود در نتیجه سقف‌های آن زده شد و دیگر  گود پرخطر محسوب نمی‌شود.»

تعین تکلیف گودهای پرخطر | ایران زمین و میلاد ایمن‌سازی و بی‌خطر شدند

صالحی درباره وضعیت گود واقع در ایران زمین گفت: «گود ایران زمین، در حال حاضر طبق اسناد ما تحویل وزارت نفت شده است. برای این گود اخطارهایی داده شده تا نسبت به تعیین تکلیف گود اقدام کنند؛ اما نکته قابل توجه این است که تا این لحظه گزارش فنی دال بر خطرناک بودن گود نداشتیم. فقط گود رها شده و عملیات عمرانی در آن انجام نمی شود و باید تعیین تکلیف شود.»

شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه گود" ایران زمین" صاحب مشخصی دارد، ادامه داد: «این وزارتخانه باید نسبت به تکمیل ساخت وساز در گود اقدام کند.»

صالحی با بیان اینکه وضعیت گود برج میلاد نیز در حال پایش است، ادامه داد: «این گود به شهرداری تهران تحویل داده شد و در حال حاضر مسئول مشخص دارد و در دستورکار رفع خطر قرار گرفته است و شرکت‌ها در حال رفع خطر از گود هستند. به گونه ای که پایدارسازی جداره‌ها شروع شده است. همچنین این گود مدام پایش می‌شود و می‌توان گفت که این گود به مانند گذشته پرخطر نیست.»

تعین تکلیف گودهای پرخطر | ایران زمین و میلاد ایمن‌سازی و بی‌خطر شدند

کد خبر 657179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha