سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
۰ نفر

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دومین رهبر اروپایی در این هفته شد که حاضر به انجام آزمایش کرونا با کیت روسی پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین در کرملین نشده است.

Scholz

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مسکو تایمز صدراعظم جدید آلمان یک روز پس از دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رفت به این امید که از تنش‌های موجود در بحران اوکراین بکاهد.

رسانه‌های آلمانی گزارش کردند که دکتر سفارت آلمان و نه پرسنل روسی آزمایش کرونای شولتس را انجام داده است. البته مقامات بهداشتی روسی برای مشاهده آزمایش که با کیتی که او با خود از آلمان آورده بود، دعوت شده بودند.

کرملین می‌گوید اجتناب شولتز از دادن آزمایش PCR با کیت روسی تاثیری بر ملاقات او با پوتین نداشته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «این اقدامات کاملا موقتی و با توجه به وضعیت همه‌گیرشناختی قابل‌توضیح هستند. این شرایط هیچ تاثیری بر ماهیت ملاقات، محتوا یا مدت آن نداشته است.»

شولتس نیز مانند دیدار هفته پیش امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با پوتین بر سر یک میز دراز با فاصله شش متری با رئیس‌جمهور روسیه مذاکره کرد.

در هنگام دیدار مکرون نیز گزارش شد که او حاضر به انجام دادن آزمایش کرونا با کیت روسی نشده است و خبرگزاری رویترز بعدا گزارش کرد علت این اجتناب این بوده که مکرون نمی‌خواسته DNAاش در اختیار دولت روسیه قرار گیرد.

پوتین که واکسن روسی اسپوتنیک را دریافت کرده است، از آغاز پاندمی کرونا پروتکل بهداشتی سختگیرانه‌ای را رعایت می‌کند، از جمله اینکه بازدیدکنندگان باید مدتی را در قرنطینه بمانند و جلسات دولتی از طریق ویدئوکنفرانس انجام می‌شود.

پوتین روز دوشنبه نیز بر سر میز دراز دیگری با فاصله زیاد با وزرای خارجه و دفاع روسیه دیدار کرد.

کد خبر 657145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha