شهرداری تهران از امروز برخورد با دستفروشان بازار تهران را در راستای رفع سد معبر آغاز کرد.

دستفروش - 15 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری منطقه ۱۲ تهران از امروز ۲۳ بهمن طرح ساماندهی دستفروشان و بساط‌گستران خیابان ۱۵ خرداد را آغاز می‌کند.

امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ گفته است که بر اساس درخواست مردم، کسبه و معتمدین محترم بازار تهران همچون سال‌های گذشته به منظور برخورد با عوامل بساط‌گستر در معابر ساماندهی آنان در محور پانزده خرداد و اطراف بازار تهران انجام می شود.

به گفته یزدی بر اساس ماده ۶۹۲ قانون مجازات اسلامی که هرگونه سد معبر، تجاوز به حقوق مشروع دیگران است، لذا بساط‌گستری هم از نظر قانون، ممنوع است.

طبق تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری، سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها برای کسب یا سکنی یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود به وسیله مامورین خود اقدام کند.

روح الله بیداد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲ تهران درباره کیوسک‌های بانک شهر که برخی آن را سدمعر می دانند، گفت: بر اساس توافقی که بین شرکت ساماندهی شهر تهران با بانک شهر صورت گرفته، در چندین نقطه از شهر تهران، بانک شهر مجوز ایجاد کیوسک را دارد.

به گفته او، کیوسک‌های بانک شهر از لحاظ قانونی محدودیت ندارند؛ به عنوان مثال، کیوسک بانک شهر در سبزه میدان این منطقه مصداق سد معبر نیست؛ چراکه در گوشه‌ای از معبر جانمایی شده و پاسخگوی آن شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران است.

کد خبر 656778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha