ستاد کرونا در چهارمین جلسه خود در شهرداری تهران از حضور ناظران مدیریت بحران در مترو و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس مصوبات این جلسه، ناظران مدیریت بحران از امروز در ایستگاه‌های مترو مستقر شده و بر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد. همچنین برای جلوگیری از حضور افراد مبتلا به کرونا در قطارها، ایستگاه‌های مترو به سامانه ایران من متصل شده‌اند تا وضعیت سلامت مسافران به صورت هوشمند بررسی شود.

«علی نصیری» سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره تصمیمات این جلسه گفت: «تاکنون طی دو هفته، سه جلسه اضطراری ستاد کرونا در شهرداری تهران برگزار و حدود ۵۰ مصوبه فقط در خصوص نحوه مقابله با امیکرون تصویب شده است. در دو جلسه اول رویکرد حدود ۴۰ مصوبه بیشتر به سمت کارکنان و خانواده شهرداری بود و در جلسه سوم در خصوص مسائل شهری همچون وضعیت مترو و نحوه اطلاع‌رسانی درباره نحوه مقابله با امیکرون تصمیم‌گیری شد.»

او افزود: «واقعیت این است که در خصوص چند موضوع باید تصمیم‌گیری و نهایی‌سازی کنیم. اول این که در ۱۵۰ رام قطار مترو، ۱۵۰ تیم به نظارت میدانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند پرداخت که باید در خصوص جزئیات فعالیت این تیم‌ها تصمیماتی اتخاذ شود. موضوع دیگر هم اطلاع‌رسانی این تصمیمات به شهروندان است.»

 نصیری گفت: « در اجرای این برنامه از ظرفیت تیم‌های داوطلب واکنش اضطراری(دوام) در ترکیب این تیم‌ها استفاده خواهد شد، این افراد در موضوع واکسیناسیون به عنوان نیروهای ثبات حاضر بودند و عملکرد موفقی داشتند. حضور آنها در این برنامه نیز می‌تواند به عنوان یک پویش در نظر گرفته شود.»

 همچنین در ادامه این جلسه سامانه ایران من و نحوه فعال‌سازی آن در ایستگاه‌ها و همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی برای مقابله با بیماری کرونا و نحوه شناسایی افراد بیمار مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی در خصوص فعالسازی آن ارائه شد.

کد خبر 656724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha