نشست معرفی کتاب «بازهایی برای بازیگران و نابازیگران» یکی از قدیمی‌ترین و پر فروش‌ترین آثار « آگوستو بوئال» خالق تئاتر شورایی برزیلی در خانه و کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.در این برنامه استادان مطرح هنر تئاتر و مترجم این کتاب حضور دارند.

بهاره خسروی / محله

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : « آگوستو بوئال»  برزیلی از نویسندگان مطرح تئاتر است. این نویسنده در ۱۶ مارس ۱۳۹۳۱ در شهر ریو دوژانیر و برزیل متولد شد و سال ۱۹۵۰ مدرک عالی شیمی را در رشته تئاتر از دانشگاه کلمبیای نیویورک دریافت کرد . سال ۱۹۵۶ عضو گروه آرنا شد و در سال ۱۹۶۹ با کمک نامزدش «سسیلیا تامیم» شیوه رنگین کمان آرزو را ابداع کرد و سال ۱۹۷۰ خالق تئاتر شورایی و توسعه آن در برزیل شد.

در این کتاب پر فروش نویسنده برزیلی به شرح قواعد و روال کار بوئال در شیوه انقلابی  و تئاتر سرکوب‌شدگان، پرداخته است و در آن نشان می‌دهد که چه طور می‌شود از تئاتر برای دگرگون ساختن و رهایی همگان، چه بازیگران و چه نابازیگران، استفاده کرد. بوئال در این اثر بیش از ۳۰۰ بازی و تمرین ارائه می‌دهد، با این هدف غائی که همگان بتوانند توانایی‌های نهانشان را بشناسند و بسط دهند، دنیایی را که در آن زندگی می‌کنند بهتر بفهمند و آن را به چالش بکشند و تغییر دهند.

نشست معرفی کتاب«بازی‌هایی برای بازیگران و نابازیگران» امرور یکشنبه ۲۴ بهمن ماه  با حضور قطب‌الدین صادقی(منتقد، استاد دانشگاه و کارگردان)، رضا دادویی(منتقد، استاد دانشگاه و کارگردان) و غزل یزدان‌پناه(مترجم) کتاب ،ساعت ۱۰ صبح  به صورت زنده از پلت‌فرم اسکای‌روم برگزار می شود. علاقه‌مندان به هنر تئاتر‏، دانشجویان و محققان  برای حضور در این نشست وبهره مندی از نظرات کارشناسی استادان مطرح هنر تئاتر می‌توانند این برنامه را از فضای مجازی به  نشانی : www.skyroom.online/ch/khaneketab/khaneketab۱۳۳  و صفحه آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران khaneketab@  دنبال کنند.

کد خبر 656684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha