عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشد و پول آن را هم می‌گیرد و کارمزد این فروش هم بسیار پایین‌تر از قبل تحریم‌هاست.

سعید جلیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه امشب (۲۱ بهمن) در بخشی از اظهارات خود برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه حدود ۳ سال پیش آمریکا اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران را اعلام کرد و به گفته خودشان، در فشار حداکثری چیزی کم نگذاشتند، گفت: دشمنی که می‌گفت فشار حداکثری را اعمال می‌کند، به صراحت در بهمن ماه امسال می‌گوید این سیاست، شکستی فاحش خورد.

وی در بخش دیگری افزود: خود دشمنان می‌گویند نه تنها نتوانستیم ایران را به عقب برانیم، بلکه این کشور جلو افتاد. این اتفاق، برگ زرین بزرگی به پیروزی‌های ملت ایران اضافه کرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دموکرات‌های آمریکا می‌گفتند تحریم‌های فلج کننده را برای ایران دنبال می‌کنیم و ترامپ هم فشار حداکثری را مطرح کرد، افزود: بایدن به عنوان رقیب ترامپ هم یک تحریم از تحریم‌های ترامپ را کم نکرده و حتی بر آن افزوده است.

جلیلی در بخش بعدی این برنامه افزود: تحریم‌های آمریکا از جنس ثانویه است و هر کشور که با ایران قصد مراوده اقتصادی داشت، نیز تحریم می‌شد.

به گفته عضو شورای عالی امنیت ملی، ایران اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشد و پول آن را هم می‌گیرد و کارمزد این فروش هم بسیار پایین‌تر از قبل تحریم‌هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم نقش خودشان را به بهترین وجه انجام دادند و امروز وظیفه دستگاه هاست تا به بهترین شکل خدمت کنند، تصریح کرد: اعتراف دشمن به شکست، یک فرصت تاریخی است برای پیشرفت.

جلیلی، جهش را برای کشور یک ضرورت دانست نه یک انتخاب و افزود: امروز باید با هوشیاری از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری افزود: بسیار امیدوارم که در سال‌های پیش رو با توجه به همبستگی ملت ایران موفقیت‌های بزرگ رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ملت ما علاوه بر مقاومت باید در پیشرفت و توسعه کشور هم فعال باشد، تصریح کرد: مردم اگر می‌بینند در جایی کاری ناقص است باید کمک کنند تا تکمیل شود.

جلیلی همچنین در این برنامه افزود: هر یک از مردم باید به اندازه وسعشان در سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند

کد خبر 656407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    خارج از غلط یا درست بودن برجام کسی نیست بپرسه «کی نتیجه این موفقیت هایی که آقای جلیلی و سایر مسئولین ازش دم میزنن تو زندگی مردم حس میشه» البته آقایوون که موفقند چون اصلا فشاری روشون نیست و خوب دارن می خورن فقط این قشر کم درآمدن که وضع واقعی مملکت می فهمند.
  • GB ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    اعمال فشار حد اکثری بر مسئولین تاثیری نداشته و شکست خورده اما اثرات مخرب آن ملت ایران از روز روشن تراست.