سخنگوی اپلیکیشن شاد گفت: «کلاس آنلاین» قابلیت جدیدی است که به شبکه شاد اضافه می‌شود و به معلمان این امکان را می‌دهد که بتوانند به صورت تصویری با دانش‌آموزان گفتگو کنند.

آموزش مجازي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین صادقی سخنگوی اپلیکیشن شاد با تشریح قابلیت‌های شبکه شاد گفت: قابلیت «پیام رسانی»، «نیاز به ارتباط»، «تماس صوتی و تصویری»، «دسترسی به نمونه تدریس‌ها»، «شادبین»، «رمزینه خوان»، «فضای ابری شخصی»، «داشبورد اختصاصی مدیران، معلمان و دانش‌آموزان» و «قابلیت‌های ویژه نابینایان» از جمله ویژگی‌های بارز شبکه شاد در نسخه اخیر به شمار می‌آیند.

وی افزود: در بخش «نیاز به ارتباط»، در شاد به صورت رایگان پیام‌های متنی، صوتی و تصویری ارسال و دریافت می‌شود. همچنین در «پخش زنده صوتی و تصویری» در شبکه شاد، به معلمان این امکان را می‌دهد تا به صورت برخط و رایگان با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کرده و دانش‌آموزان نیز بتوانند همزمان سؤالات خود را با معلم در میان گذاشته و پاسخ دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: 

سخنگوی اپلیکیشن شاد اضافه کرد: یکی دیگر از قابلیت‌های شبکه شاد، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری برای همه کاربرانی است که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

صادقی درباره بخش «دسترسی به نمونه تدریس‌ها» نیز گفت: مجموعه‌ای ارزشمند از محتوای آموزشی دروس تمام دوره‌های تحصیلی از پیش دبستان تا پایه دوازدهم و حتی محتواهای مورد نیاز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزان هنرستانی است که از سوی برترین معلمان کشور، با نظارت وزارت آموزش و پرورش جمع آوری شده است تا در اقصی نقاط کشور در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و به برقراری عدالت آموزشی کمک کند.

وی آمارهایی از موتور جست وجوی شبکه شاد با  عنوان «شادبین» ارائه و عنوان کرد: شبکه شاد براساس دغدغه خانواده‌ها، با راه‌اندازی موتور جستجوی «شادبین» سعی در خلق تجربه‌ای متفاوت در جست وجو و وبگردی ویژه دانش‌آموزان، با نمایش نتایج موضوعی فیلتر شده کرده است؛‌ موتور جستجوی شادبین به صورت میانگین روزانه بیش از یک میلیون بار از سوی دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

سخنگوی اپلیکیشن شاد با اشاره به بخش «رمزینه خوان» نیز گفت: دانش‌آموزان از طریق این سرویس می‌توانند با اسکن QRcodeهای موجود در کتاب‌های درسی، به دنیای محتواهای کمک‌آموزشی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش در سامانه رشد دست پیدا کنند.

وی افزود: در بخش «فضای ابری شخصی» نیز شاد یک قسمت ویژه برای پیام‌های ذخیره شده دارد که کاربران می توانند فایل‌هایی را که می‌خواهند دوباره مشاهده، مطالعه و یا حتی ذخیره کنند در این قسمت به اشتراک بگذارند تا به‌ راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

صادقی درباره «داشبورد اختصاصی برای مدیران، معلمان و دانش‌آموزان» توضیح داد و گفت: کاربران بعد از ورود به شاد و لمس گزینه «مدرسه من» می‌توانند ضمن احراز هویت به عنوان «معلم»، «مدیر» و یا «دانش‌آموز» از داشبورد اختصاصی خود در این اپلیکیشن استفاده کنند.

سخنگوی اپلیکیشن شاد افزود: «کلاس آنلاین»، از دیگر قابلیت‌های جدیدی است که طی روزهای آینده به شبکه شاد اضافه شده و به معلمان این امکان را  می دهد که بتوانند به صورت تصویری و همزمان با دانش آموزان گفت و گو داشته باشند.

کد خبر 656308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha