محمدعلی گرایی از فعالیت‌های ورزشی‌اش در این روزها و تمرین با نونهالان و نوجوانان گفت.

محمدعلی گرایی

همشهری‌آنلاین - محسن محمودصفری

محمدعلی گرایی دارنده ۲‌مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، با وجود کشتی‌های خوبش در المپیک توکیو دستش به مدال نرسید و روی پله پنجم ایستاد. اما شهرت گرایی در توکیو با اجرای فن سنجاب پرنده بیش از پیش شد. البته تا قبل از اجرای این فن هم اتحادیه جهانی لقب «شاهین» را به او داده بود. حالا فیلمی از گرایی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد او در باشگاهی در شهر شیراز به نونهالان و نوجوانان آموزش کشتی می‌دهد. در همین رابطه با محمدعلی گرایی گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

*این هفته با یک‌فیلم حسابی اسمت بر سر زبان‌ها افتاده. کار مربیگری را شروع کرده‌ای؟

هنوز برای مربیگری خیلی زود است. خودم مشغول تمرین هستم و باید مدال المپیک را بگیرم. هروقت به باشگاه می‌روم با بچه‌های نونهال و نوجوان کشتی می‌گیرم و اگر نکته‌ای هم باشد به آنها می‌گویم تا شاید به دردشان بخورد. آن فیلمی هم که می‌گویید برای همان موقع است که داشتم یک ریزه‌کاری را به آنها می‌گفتم.

*با آنها کشتی می‌گیری مصلحتی زمین هم می‌خوری؟

(با خنده) نه اتفاقا آنها را زمین می‌زنم تا یاد بگیرند در کشتی خیلی وقت‌ها باید زمین بخورند و دوباره بلند شوند. کشتی فراز و فرود زیاد دارد و باید از همین ابتدای کار یاد بگیرند اگر زمین خوردند باید دوباره بلند شوند و تلاش کنند. البته کشتی گرفتن با این رده سنی لذتبخش است. آنها پر از انرژی مثبت هستند و من دوست دارم با آنها سرشاخ شوم.

*بیشتر دوست دارند چه فنی را یادشان بدهی؟

همه آنها می‌خواهند سنجاب پرنده را یاد بگیرند و همه هم می‌خواهند این فن را روی من اجرا کنند. اینقدر با پا تو سر و صورتم می‌زنند که حد ندارد.

*از این نسلی که می‌بینی، کشتی‌گیرانی مثل تو و محمدرضا (برادر کوچک‌تر محمدعلی که به مدال طلای المپیک و جهان رسید) در می‌آید؟

ان‌شاءالله که بهتر هم بشوند. باید خودشان تلاش کنند. کشتی ورزش سختی است. خیلی‌ها به کشتی می‌آیند و به دلایل مختلف ازجمله شکست، آسیب‌دیدگی، وزن کم کردن، فشار تمرینات یا خیلی از مسائل دیگر کشتی را رها می‌کنند. برای همین می‌گویم در کنار استعداد، خواستن خودشان هم خیلی مهم است. استعداد باید با آموزش صحیح و تمرین شکوفا شود که آن هم کار پرزحمتی است.

*شرایط خودت چطور است؟ بعد از مدال جهانی نروژ، تلخی المپیک ریو که پنجم شدی کمتر شده است؟

حسرت المپیک که با این چیزها تمام نمی‌شود. مدال نروژ هم تمام شد و باید برای مسابقات پیش رو تلاش کنم. امیدوارم در آینده چیزی که انتظارش را دارم برایم رخ دهد. فعلا تمرینات را شخصا دنبال می‌کنم تا ۱۵اسفندماه به اردو برویم و زیرنظر کادر فنی تمرینات را پیگیری کنیم.

*بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات جهانی صربستان۲۰۲۲ در فاصله زمانی بسیار نزدیک از هم برگزار می‌شوند. در کدام رویداد قرار است کشتی بگیری؟

من در اختیار تیم ملی هستم و هرکجا بگویند و صلاح بدانند باید روی تشک بروم. امیدوارم در هر رویدادی کشتی گرفتم، دست پر برگردم.

*بعد از مسابقات جهانی نروژ که به مدال رسیدی، گفته شد مسئله اشتغالت درست شده است. الان مشغول کار هستی؟

هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. الان هم راجع به آن صحبت نکنیم بهتر است. سال۲۰۱۷ مدال جهانی گرفتم و ۲۰۱۸ طلای بازی‌های آسیایی را به‌دست آوردم. از همان زمان دنبال کارم بودند ولی تا الان که هیچ کاری انجام 
نداده‌اند.

کد خبر 656242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha