مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک لندن به زودی به او اهدا می شود.

کمیل قاسمی

به گزارش همشهری آنلاین، کمیل قاسمی در گفت‌وگو با برنامه جهان ورزش (کشتی) درباره مربی‌گری در کامبوج گفت: از لحاظ استعداد این کشور حرفی برای گفتن ندارد، اما با استعدادیابی که انجام می‌دهند شاید در سال‌های آینده بتوانند پیشرفت کنند.

وی اظهار داشت: کشتی ورزش محدودی است و شاید خیلی از کشورها در آن سرمایه گزاری نکنند و مثل فوتبال نیست. چند کشور جدید هستند که به دنبال تزریق سرمایه در کشتی هستند و رفتن به کامبوج چالش جدیدی در زندگی من بوده و برای اینکه بتوانم در کشتی مثمرثمر باشم این کار را انجام می‌دهم.

قهرمان سابق المپیک عنوان کرد: دلم می‌خواهد در ایران مربی گری کنم چون کشورمان چشمه جوشان است به خصوص در شهر خودم جویبار جوانان استعداد ذاتی دارند.

قاسمی گفت: هنوز مدال طلای المپیک لندن را نگرفتم البته گفتند مدالم به تایید کمیته بین المللی المپیک رسیده و قرار بود در یک جلسه تصمیم گیری شود. این موضوع سه ماه پیش توسط IOC تایید شد و گفتند مدالها را برای IOC بفرستید تا از آن طرف هم مدال طلا و حکم را ارسال کنند.

وی تصریح کرد: از اول که این موضوع مطرح شد من خودم پیگیر آن شدم. دو سالی بود که این قضیه مطرح شده بود. در این دو سال یکسری نامه به فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک زدم که پیگیری شود، اما این موضوع تا به تاییدیه قطعی برسد طولانی شد.

قهرمان سابق المپیک در پایان گفت: مهم این بود که کمیته بین المللی المپیک این موضوع را تایید کند که کرد. قرار بر این شده در المپیک زمستانی پکن هئیتی از کمیته ملی المپیک کشورمان به مسابقات بروند و قرار است جلسه‌ای با IOC تشکیل شود تا مشخص شود در کجا مدال من را تحویلم می‌دهند.

کمیل قاسمی در المپیک لندن موفق به کسب مدال برنز شده بود، اما با مثبت شدن آزمایش دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی و مودزامانشویلی گرجستانی مدال‌های طلا و نقره از آنها گرفته شد و مدال طلا به کمیل قاسمی رسید.

کد خبر 655846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha