مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روسیه نقش سازنده‌ای را در مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا می‌کند.

جوزپ بورل  Josep Borrell

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که روسیه نقش سازنده‌ای را در مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اذعان کرد: «ایران پیش از خروج آمریکا از برجام، به این توافق پایبند بود».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌هایی را با هدف اعمال فشار علیه ایران وضع کرد و ایران را وادار کرد که پس از یکسال پایبندی به برجام بعد از خروج آمریکا، گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات برجامی در چارچوب این توافق بردارد.

مقام‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا از زمان آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین همواره تلاش کرده‌اند در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای اینطور وانمود کنند که پیشرفت مذاکرات هسته‌ای در گرو اقدامات ایران است.

دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. تا کنون ۸ دور مذاکره در شهر وین میان ایران و اعضای گروه ۱+۴ از یک طرف و آمریکا و اعضای گروه ۱+۴ از طرف دیگر در این خصوص برگزار شده است.

کد خبر 655972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدل الوحاب IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    روسیه چقدر سازنده وادم خوبییییییه،دستش درد نکنه،
    • H US ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 0
      روسیه عاشق چشم آبروی کسی نیست او دنبال منافع خود هست فقط,ساده لوها روس هارا آدمای.خوب می دانند اگر این ها آدمای.خوبی بودند که به سمت مرز اکراین.لشکرکشی نمی کردند دیگه.آدم خوب در این دنیا پیدا نمی شود همه یا دنبال پول هستند یا قدرت