همشهری آنلاین: معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش، از نهایی و سراسری شدن امتحانات سال دوم متوسطه و پیش دانشگاهی در راستای اجرای قانون حذف کنکور در سال 1390 خبر داد.

عباس رهی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، گفت: امتحانات سال اول متوسطه به هیچ عنوان نهایی و سراسری نمی‌شود و به روال معمول باقی‌ می‌ماند.

وی با اشاره به قانون حذف کنکور در سال 1390 و در پاسخ به این سوال که آیا اجرای شدن این قانون، مستلزم سراسری شدن امتحانات، حداقل در مقطع راهنمایی به ویژه پایه سوم این مقطع نیز نیست، از حذف امتحان نهایی پایه سوم راهنمایی از دو سال پیش خبر داد و تاکید کرد: قانون حذف کنکور بر سوابق تحصیلی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی تاکید دارد و به هیچ عنوان سوابق تحصیلی دوره راهنمایی در این موضوع مطرح نمی‌شود.

معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فلسفه کار این است که دانش‌آموز با قرار گرفتن تحت ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، از ناهنجاری‌های روحی و روانی‌ رهایی پیدا کند و بتواند درس بخواند.

وی افزود: پس از این مرحله نمره در دوره راهنمایی وارد عمل می‌شود، اما آزمون‌های آن نهایی نخواهد بود و بعد از آن نیز، در متوسطه، هم نمره برای دانش‌آموز لحاظ می‌شود و هم آزمون‌ها، به طوری که امتحانات به جز در سال اول، نهایی و سراسری می‌شود، تا دانش‌آموزان به تدریج برای حذف کنکور و لحاظ شدن سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه آماده شوند.

رهی همچنین با رد برخی اخبار در زمینه راهیابی ارزشیابی توصیفی به مقاطع راهنمایی و متوسطه، تصریح کرد: ارزشیابی توصیفی و کیفی فقط در مقطع ابتدایی اجرایی می‌شود و نمرات مقاطع دیگر کمی است.

کد خبر 65579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز