نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه گفت دولتش در حال بررسی دادن مجوز مشروط به یک قرص خوراکی برای درمان کرونا است که بوسیله یک شرکت داخلی تولید شده است.

PILL

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت ژاپنی «شیونوگی» آماده شروع مرحله نهایی کارآزمایی بالینی جهانی این دارو با نام S-217622 است که در رده داروهای «مهارکننده‌های پروتئاز» قرار دارد.

ایسائو تشیروگی، مدیرعامل شرکت شیونوگی به خبرنگاران گفت این شرکت ممکن است تا هفته آینده  تقاضا برای تایید زودرس این داروی خوراکی تسلیم دولت ژاپن کند و تا پایان ماه مارس مقدار دوزهای کافی برای درمان یک میلیون نفر را تحویل دهد.

قرص‌های خوراکی ضدویروسی شرکت‌های مرک و فایزر هم اکنون در چندین کشور مجوز گرفته‌اند و اثربخشی آنها در بزرگسالان مبتلا به کرونا در معرض خطر بیماری شدید قرار دارند، ثابت شده است.

کارآزمایی بالینی مرحله دوم/ سوم در مقیاس کوچک نشان داده است که بیماران دارای عفونت کرونای بدون علامت یا یا علائم خفیف که با  داروی تجربی شرکت ژاپنی درمان شده‌اند، چهار روز پس از شروع درمان نسبت به گروه دریافت‌کننده دارونما کاهش ۶۳ تا ۸۰ درصدی بار ویروسی را پیدا کرده‌اند.

شرکت ژاپنی قصد دارد که کارآزمایی فعلی این دارو را گسترش دهد تا به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی مرحله سوم شامل بیماران با علائم متوسط کرونا هم بشود و در ادامه این ماه یک کارآزمایی بالینی جهانی را با این دارو آغاز کند.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در جلسه تلویزیونی با یک کمیته پارلمان گفت اگر بی‌خطر بودن و اثربخشی این دارو در کارآزمایی‌های بالینی ثابت شود، بازبینی برای دادن مجوز به آن فورا شروع می‌شود.

شرکت شیونوگی ابتدا قصد دارد عرضه این قرص را در ژاپن آغاز کند و بعد تولید آن را افزایش دهد تا مقدار کافی فرص برای درمان  ۱۰ میلیون نفر در سال عرضه کند.

کد خبر 655631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha