گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات کره شمالی یک معلم رقص و چند دانش آموز را در این کشور به اتهام استفاده از رسانه‌های خارجی با هدف آموزش دادن حرکات رقص "کاپیتالیستی"، دستگیر کرده‌اند.

کره شمالی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این خانم معلم رقص در شهر پیونگسونگ واقع در شمال غربی این کشور از یک حافظه یو.اس.بی حاوی آهنگ‌ها و فیلم‌های رقص خارجی برای آموزش به نوجوانان استفاده می‌کرد.

این حافظه فلش توقیف و معلم مذکور دستگیر شد.

این کشور مخفی کار آسیایی قانونی تحت عنوان "قانون حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی" را در اواخر سال ۲۰۲۰ به منظور سرکوب توزیع و تماشای رسانه‌های خارجی - به ویژه از سمت کشورهای سرمایه داری مانند آمریکا و کره جنوبی - تصویب کرد.

این قانون برای جدی‌ترین جرایم مجازات اعدام را در نظر گرفته است.

از این قانون سختگیرانه همچنین برای مجازات رانندگان از بابت دودی کردن شیشه‌های خودروی خود و همچنین استفاده از لهجه و زبان عامیانه به سبک کره جنوبی استفاده شده است.

یکی از ساکنان کره شمالی به پایگاه کره‌ای RFA گفت: گروه بازرسی در قبال موارد ضد سوسیالیسم، یک مربی رقص واقع در دهه ۳۰ زندگی خود را که در حال آموزش رقص‌های دیسکو به سبک خارجی به دانش آموزان نوجوان در منطقه یانگی-دونگ شهر پیونگ سونگ بود، دستگیر کرد.

گروه بازرسی در قبال موارد ضد سوسیالیسم، یک سازمان مشترک وزارت امنیت کشور و پلیس کره شمالی است که به شدت با مردم این کشور از بابت تماشای فیلم‌های کره جنوبی و توزیع رسانه‌های خارجی برخورد می‌کند.

منبع مذکور ادعا کرد که در حالی که معمولاً حوالی تعطیلات سال نوی قمری در کره شمالی اجرای قوانین ضعیف‌تر می‌شد، امسال این کشور شاهد اقدامات سرکوبگرانه شدید بوده است.

منابع پایگاه RFA گفتند که معلم دستگیر شده دارای مدرک رشته رقص از دانشگاه هنر پیونگ سونگ بود و به تدریس در دبیرستان اوکچون در پیونگسونگ می‌پرداخت.

گزارش شده که او یک آکادمی خصوصی آموزش رقص را اداره می‌کرد.

یک منبع دوم گفت: دانشجوها ترجیح میدادند رقص را مانند کره جنوبی، چین و آمریکا یاد بگیرند تا به سبک کره شمالی. بنابراین، او به آنها به این نحو یاد می‌داد.

یکی دیگر از ساکنان پیونگ سونگ به پایگاه RFA گفت: نوه یکی از مقامات حزبی استانی در حالی که یک کارت حافظه SD روی گوشی هوشمندش نصب شده بود دستگیر شد و این کارت حاوی فیلم‌های کره جنوبی بود. یک منبع سوم که خواست نامش فاش نشود هم بیان داشت: در تحقیقات، او نحوه و مکان خرید این کارت حافظه SD را فاش کرد.

او گفت: طبقه ثروتمند معمولاً حافظه‌های یو.اس.بی قاچاق شده از چین و از طریق دریا را می‌خرند. در نهایت، کسانی که به طور غیرقانونی این فلش مموری‌ها و کارت‌های حافظه اس.دی را به نوجوانان می‌فروختند یا به آنها امانت می‌دادند، یکی پس از دیگری دستگیر شدند که شامل یکی از بستگان یکی از مقامات دادستانی می‌شوند.

کد خبر 655630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha