نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:پیروزی انقلاب اسلامی در روی کره زمین در تمام ملت‌ها و کشورها بی نظیر است و عنایات پروردگار و امداد غیبی پشت این حرکت دینی مردم قرار گرفت و مردم را پیروز کرد.

علم الهدی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: تقوای عملی از جمله بحث‌هایی است که در چند هفته به آن پرداختیم اینکه بتوانیم انجام واجبات را در زندگی خود پیاده کنیم نه اینکه به زور خود را وادار کنیم بلکه تقوای عملی ملکه ذهنمان شود.

وی افزود: چطور خدا صدایمان می‌زند و ندای خداوند چه صدایی است، خداوند در قرآن چهار ندا دارد اینکه در ندای عمومی همه مردم و توده مردم را صدا می‌زند که مردم از کجا امده‌اید و منشا هستی شما کجاست همان را عبادت کنید، در ندای دوم به عنوان فرزندان آدم صدا می‌زند؛ ای بنی آدم من با شما پیمان بستم که شیطان را نپرستید و مرا بپرستید که همه سرنوشتتان در دست من است.

علم‌الهدی تصریح کرد: ندای سوم خداوند مربوط به افرادی است که خداوند را باورکرده‌اند؛ ای کسانی که خدا را باورکرده‌اید جواب خدا را بدهید صدایتان می‌کند و صدای پیغمبر خدا را بدهید تا شما را زنده کند و ندای چهارم خداوند مربوط به کسانی است که این ندا را جواب ندادند؛ کسانی که جواب دادند زندگیشان می‌شود تقوا و تقوا در زندگیشان جریان پیدا می‌کند. و ندای چهارم می‌فرماید ای بندگان من که جواب ندادید اسراف بر نفس خود کردید  برگردید و از رحمت خداوند ناامید نشوید هر چه کردید خداوند بخشیده است.

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: ماه رجب است با خداوند آشتی کنید و در محضر مقدس امام معصوم حجت خداوند را مبنای آشتی خود قرار دهید و تقوا را در زندگی خود جاری کنید و تقوا می‌شود برنامه زندگی شما؛ دقایق ماه رجب ارزشمند است وقتی رگبار می‌آید چتر هم بگیرید بدنتان خیس می‌شود و ماه رجب رگبار برکت است و هرجا که باشید خداوند به شما رحمتش را نازل می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: از جمله دعاهایی که در ماه رجب قرائت می‌کنیم خداوندا از تو درخواست می‌کنم به دو مولودی که در این ماه ولادت پیدا کردند؛ وجود مقدس امام جواد میوه دل علی‌ابن موسی الرضا(ع) و فرزندشان امام هادی (ع) ، در ولادت امام هادی دو روایت داریم یک روایت ولادت در ۲۵ذی الحجه است و یک روایت امروز که روز دوم رجب است و به همین مناسبت در این دعا ما خدا را طلب می‌کنیم و قسم به دو مولود می‌دهیم. فردا نیز روز شهادت اما هادی(ع) است و از آنجا که روز ولادت مقارن با شهادت و متصل است ما به عوان عید ولادت امام هادی(ع) همان ۲۵ذی الحجه را عید می‌گیریم.اگر امروز بر حسب این دعا روز ولادت امام هادی(ع) باشد این ولادت را به محضر همه تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: ضایعه‌ای که همه ما در این چند روز گرفتار آن شدیم از دست دادن یک مرجع بزرگ و سترک مقام فقاهت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بود؛ بعضی‌ها گوشه و کنار می‌گویند الحمدالله عمر طولانی داشت از دست دادن یک عزیز با عمر طولانی تاسف ندارد بیش از ۱۰۰سال عمر کردن اما بحث از دست دادن پیر و جوان نیست،  از دست دادن سرمایه است و مرحوم صافی گلپایگانی یک سرمایه  عظیم و ارزشمندی برای روحانیت  و حوزه‌های علمیه و جهان شیعه بود.

علم‌الهدی تصریح کرد: مردی که در این پهنه وسیع عمر تا آخرین لحظات قلم از دستش  نیفتاد و همه ساعات و دقایق عمرش  توفیقات بالای خدمت گزاری به اسلام و دین و مسلمین بود. در ابعاد مختلف زندگی‌اش نقش استوانه را داشت  نقش رکن داشت به تعبیری که مقام معظم رهبری فرمودند از دهه بیست آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی محور بسیاری از مسائل در حوزه علمیه بودند و در جریان بعد از پیروزی انقلاب اولین شورای نگهبانی که تشکیل شد و تجربه ای در جهت نظارت قانون گذاری کشور و تطبیق آن با احکام شریعت بود وجود آیت الله صافی گلپایگانی به مدت ۸سال نقش یک رکن را ایفا کردند.

وی ادامه داد: همه چشمشان بر دهان ایشان بود در تحلیل فقهی قوانین در نوع بررسی قوانین و تنها مسئله بررسی شرعی نبود بلکه ایشان بررسی برنامه‌ای هم نسبت به قوانین داشتند.شخصیتی با این عظمت وجود مقدسش  سرمایه بود و ما در روحانیت این سرمایه عظیم را از دست دادیم و امیدواریم خداوند متعال جای خالی این مرد بزرگ را برای ما جبران کند و خسارتی که از فوت این فقید سعید برای روحانیت و شیعه ایجاد شد با عنایت و رافت پروردگار به بهترین وجه مورد جبران قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم اظهارداشت:چهل و سومین دهه فجر را می‌گذرانیم ۴۳سال کم نیست که در سایه یک انقلاب  و یک نظام زندگی کردن، نسل‌ها آمدند و رفتند و از نسل اولیه انقلاب ما  تعداد محدودی باقی مانده  و عمده محور زندگی اجتماعی امروز ما را نسل‌های سوم و چهارم تشکیل می‌دهند،کسانی که در پیروزی انقلاب نبودند و آنروز را و امام را ندیدند و حتی دوران دفاع مقدس را  درک نکردند و امروز برای این افراد در چهل و سومین سال انقلاب اسلامی چهار سوال مطرح است که امروز به دو سوال آن می‌پردازم.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: برای نسل جدید این سوال پیش می‌آید که چرا ما انقلاب کردیم؟ باید برای نسل‌ها روشن شود آن‌ها که نه زمان انقلاب و نه زمان شاه و طاغوت را درک کرده‌اند؛ یک جریانی آمد و مسلط شد و یک نظام ستم شاهی آن را براندازی کرد؟ و این سوال پیش‌ می‌آید که چطور انقلاب کردیم؟ کودتا کردیم و یک عده اسلحه دست گرفتند و بر قدرت‌های ستم شاهی پیروز شدند؛ دست آورد این انقلاب چه بود ما چی بودیم و چی شدیم؟ البه بسیاری از این سوال به عنوان کفران نعمت و توهین به داده خدا و خون شهدا استفاده می‌کنند اما سوال واقعی این است که دستاورد انقلاب چه بوده است؟ آخر این انقلاب قرار است به کجا برسد و آینده انقلاب کجاست؟

وی گفت: چرا انقلاب کردیم؟ ایران را بشناسید؛ ایران سرزمینی است مالامال از ثروت‌های خدادادی از آب ، خاک، معادن، نفت، گاز و کشوری با این خصوصیت و این ثروت مثل ایران پیدا نمی‌شود؛ نفت و گاز دارند معادن ندارند، معادن دارند نفت و گاز ندارند، نفت و گاز و معادن دارند سرزمین حاصلخیز و خاک و آب ندارند این خصوصیات کشورماست و از نظر جغرافیایی نیز در یک موقعیت حساس راهبردی جهانی قرار دارد برای قدرتمندی که می‌خواهد بر دنیا مسلط شود.در کشوری که بر اثر اتصال به اقیانوس هند با سه قاره مرتبط است، قاره آسیا، اروپا و آفریقا و از طریق ارتباط آسیای شمالی نیز این قاره را با قاره اروپا و افریقا متصل می‌کند. هند با سه قاره ارتباط دارد اما با آسیای شمالی متصل نیست.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: از روزی که استعمار در جنگ جهانی اول و دوم در دنیا شروع شد  همه قدرت‌های استعمار گر به این سرزمین چشم داشتند یک روز پرتغالی‌ها آمدند یک روز تزار و انگلیس و فرانسه، آن روزی که نژاد نازی و آلمانی‌ها ادعای جهانخواری داشتند اول دست روی مملکت ما گذاشتند و بعد هم که به دست آمریکا افتاد این وضعیت جغرافیایی و دارایی ماست و مملکتی با این خصوصیات را در طول تاریخ جریان‌های مسلط تحقیر کردند چه در دوران قاجار و چه پهلوی، رضاخان و پسرش به عنوان یک مزدور مامور ژاندارم از طرف امریکا و انگلیس بر این مملکت مسلط شدند و همه چیز مملکت را به آن‌ها دادند و در ایران برای آمریکا و انگلیس دژبانی می‌کردند و ملت و مملکت را فدای این کار کردند.

علم‌الهدی تصریح کرد: تا قبل از این انقلاب شاه و پدرش مردم را تحقیر می‌کردند و هستی مردم را گرفته بودند؛ ثروت کشور در دست اقلیتی بود که به صورت هنگفت می‌دزدیدند و می‌بردند، نفت ایران به صورت کاخ‌ها و ویلاهای اروپایی و امریکایی درآمد که الان ۴۰سال است دارند زندگی می‌کنند و بهترین زندگی مرفه را با پول نفت ایران فراهم کردند؛ ده و روستاهایی در چند فرسخی شهر با الاغ می‌آمدند و می‌رفتند جاده نداشتند. در بیرون از دروازه شهر یک لامپ روشن نمی‌شد و همه ثروت و پول به صورت کاخ و هتل و سرمایه درآمد در کشورهای اروپایی و آمریکایی ؛ روزی که ما انقلاب کردیم رئیس سازمان سیا گفت ما این کشور را برای خودمان ساخته بودیم فکر نمی‌کردیم روزی از این کشور بیرونمان کنند.

وی ادامه داد: چطور ما در این وضعیت انقلاب کردیم؟ آیا با زور و پشتیبانی خارجی و اسلحه؟ قبل از این هم می‌خواستند افرادی انقلاب کنند اما نمی‌توانستند؛ یک عده جریان‌های سیاسی راست‌گرا  از قبیل جبهه ملی می‌خواستند انقلاب کنند اما انقلاب ضد استبداد و می‌گفتند در مقابل دیکتاتوری شاه  انقلاب شود با کمک آمریکا و یک دموکراسی امریکایی درست کنند.جریان‌های چپ می‌گفتند با شاه امپریالیسم باید جنگید اما با کمک  مستکبر شرقی و شوروی، هروقت بین شوروی و آمریکا سیاست بالا و پایین می‌رفت این گروه نیز سیاستشان شل و سفت می‌شد لذا نتوانستند انقلاب کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: علت اینکه ما توانستیم انقلاب کنیم دو موضوع بود یکی اینکه متدینین ما شیعه بودند؛ شیعه عاشورا و حسین(ع) داشت و فرهنگ عاشورایی و دوم رهبری که این افراد را راه انداخت، رهبری که با استفاده از ایمان و باور عاشورایی و شیعه گری  مومنین این کشور  گفت شما امام حسین(ع) دارید و حضرت ابوالفضل دارید و خط حرکت را از امام حسین و پیروزی خون بر شمشیر یاد بگیرید همانطور که امام حسین(ع) خودش را در مقابل شمشیر دشمن قرار داد و پیروز شد مقابل مسلسل دشمن بایستید و پیروز شوید.

وی اظهارکرد:این رهبر مدیر و مدبر از عاشورایی بودن مردم استفاده کرد و مردم قیام عاشورایی کردند و نظام ستم شاهی را ساقط کردند.این حرف و تحلیل من نیست بلکه حرف دشمن است؛ روزهای اول پیروزی انقلاب رئیس جهور امریکا کارتر یک توبیخ نامه‌ای برای رئیس سازمان سیا فرستاد و گفت شما اطلاعاتتان نسبت به ایران ناقص بود و نتوانستید چنین انقلابی را پیش بینی کنید تا جلوی آن را بگیریم تا به وجود نیاید و دست ما را از ایران قطع کند.

علم‌الهدی افزود: نامه و جواب آن را تمام رسانه‌های دنیا مخابره کردند و در جریان رسانه‌ای ما چون جریان‌ها و گروه‌های الحادی و التقاطی مسلط بودند در جریان رسانه‌های داخلی جلوه پیدا نکرد و گوشه‌ای از روزنامه‌ها نوشتند که رئیس سازمان سیا پاسخ داد اطلاعات ما کامل بود و همه چیز را پیش بینی کرده‌ بودیم بین اقوام و قبایل اختلاف ایجاد کرده بودیم و بین مردم ، مردم را در شرایطی قرار داده بودیم که دست به هیچ نقطه قدرت حتی به یک گلوله و فشنگ پیدا نکنند و مردم مزاحم حضور و حاکمیت ما نبودند تنها یک چیز را پیش بینی نکرده‌ بودیم و هیچ مغز سیاسی هم نمی‌توانست پیش بینی کند و آن حضور پیرمردی ۷۰ساله که ۱۳سال از این مملکت بیرون کردند اسم،کتاب و حرفش قاچاق است و تمام طرفدارانش سرکوب شده‌اند یک مرتبه با یک قلم و کاغذ؛ ۳۵میلیون آدم را به هم بدوزد و یک انفجار همگانی در این کشور ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران ۴۰ساله و ۳۵ساله و ۲۵ساله و ۲۵ساله ای که آن روز را ندیدید و نبودید انقلاب اینطور پیروز شد و این پیروزی در روی کره زمین در تمام ملت‌ها و کشورها بی نظیر است و عنایات پروردگار و امداد غیبی پشت این حرکت دینی مردم قرار گرفت و مردم را پیروز کرد.

کد خبر 654895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 29
  • Aa IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    42 5
    میشود به تمام شهدای انقلاب منت گذاشته و سخنان علم الهدی را نشر ندهید تا شهدا آسوده باشند که باعث آمدن این فرد نشدن .
  • حسن رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    35 6
    این آقا می دونه با حرف معمولی کسی بهش توجه نمی‌کند لذا برای جلب توجه حرفهای عصبانی کننده می زند. خواهشاً زیاد حرفاشو بازتاب ندهید و مردم هم توجه نکنند خودبخود درست میشود
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    25 0
    تکنولوژی دنیا به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود که بتوانند زیاددنفت برداشت کنند . گاز هم که اصلا برداشت نمیشد .معادن هم اصلا دست نمیزدند بیشتر گنجینه های تاریخی هم بیشتر در این چهل سال کشف کردند. . هر چه گاز بود بعد انقلاب استخراج شده ..نفت برداشتی قبل انقلاب و الان قابل مقایسه نیست
  • Abbas IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    23 0
    ایشون هر هفته مسائلی مطرح میکنند که مشخص نیست از چه منبعی نقل میشه!
  • مراد حیدری IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    34 0
    آقای علم الهدی از مشکلات مردم زمان آقای روحانی خیلی حرف میزدی تازه حالا همه چیز هرروز گران میشه جناب چرا در مورد گرانی حرف نمیزنی
  • لاله طاهری IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    13 0
    چرا هفته پیش در مورد کباب کوبیده حرف زد
  • دریا قربانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    19 0
    انسان بی درد و پولدار خیلی حرف الکی میزنه چون باید خودشه سرگرم کنه
  • تینا رازیانی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    28 0
    چرا در مورد گرانی حرف نمیزنی چرا درمورد مشکلات مردم حرف نمیزنی این حرفها که شما گفتی زیاد کمک نمیکنه
  • دریا صابری IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    20 0
    به خدا آقای علم الهدی از مشکلات مردم خبر نداره مقصر نیست چون داخل صف مرغ نمیرن برجام برای شما ارزش نداره دنبال دارو نمیره صف نانوایی نمیره هفته پیش کباب کوبیده خورده درموردش حرف زد
  • کیانوش مصباح IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    6 0
    الحمدالله الان نه دزدی هست و نه پارتی بازی ونه فساد
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    8 0
    برنج روحانی 50 تومن - برنج رئیسی 90 تومن - یه گونی برنج 1 تومن از گرانی چه خبر؟
  • ناصر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    6 0
    یکی به من بگه آلان ثروت ملی و ملت دست کیه؟
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    چرا مرد نیستید نظر من را انتشار نداديد من که توهین نکردم