نشست‌های خبری فیلم‌های جشنواره فجر کارایی خود را از دست داده است. سال‌ها پیش خبرنگاران می‌توانستند سؤال خود را به‌صورت شفاهی طرح کنند. مدل پرسیدن سؤال بعد از مدتی به شکل مکتوب درآمد اما باز هم خبرنگار میکروفونی داشت که درصورت تفهیم نشدن می‌توانست سؤال خود را مجددا طرح کند. در این دوره برای نخستین بار شاهدیم که راه صدای اصحاب رسانه بسته شده است.

روز پنجم جشنواره فیلم فجر

همشهری آنلاین - نوشین دانشی: نشست خبری فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد سینمایی به شمار می‌آید که هر سال توجه زیادی معطوف به آن است.

با توجه به پخش اینترنتی این برنامه، یکی از نخستین مواجهه مخاطبان با فیلم‌های حاضر در جشنواره در این نشست‌ها بوده که تأثیر بسزایی در استقبال مخاطبان از فیلم مورد نظر دارد اما متأسفانه در دوره چهلم این کارایی از بین رفته است.

روزگاری نه چندان دور اجرای نشست‌های خبری برعهده مجریان با سابقه‌ای همچون فرزاد حسنی گذاشته می‌شد و چه بسا شور و هیجانی که به واسطه همین نشست‌ها در جشنواره فیلم فجر به‌وجود می‌آمد. اما در این دوره شرایط عجیبی حاکم شده است. متأسفانه این بخش از جشنواره چهلم با بی‌نظمی بسیاری همراه است. حتی اگر از اتفاق‌های تلخ و زننده نشست خبری فیلم‌های روز اول چشم‌پوشی کنیم، انتخاب مجری این نشست‌ها چندان مناسب نیست.

در شرایط فعلی باید گفت نشست‌های خبری فیلم‌های حاضر در جشنواره کارایی خود را از دست داده و چه بهتر که برگزار نشود. سال‌ها پیش خبرنگاران می‌توانستند سؤال خود را به‌صورت شفاهی طرح کنند. مدل پرسیدن سؤال بعد از مدتی به شکل مکتوب درآمد اما باز هم خبرنگار میکروفونی داشت که درصورت تفهیم نشدن سؤال می‌توانست سؤال خود را مجددا طرح کند.

در این دوره برای نخستین بار شاهدیم که راه صدای اصحاب رسانه نیز بسته شده است. اعتراض‌های روز اول و دوم نتیجه همین فشار بوده که نتیجه عملکرد ضعیف مدیریت این بخش از جشنواره چهلم فیلم فجر است. به‌ نظر می‌رسد مدیر روابط‌عمومی جشنواره چهلم فیلم فجر تلاش بسیاری برای برگزاری بدون حاشیه این رویداد سینمایی انجام داده که قابل تحسین است اما او باید در انتخاب مجریان بخش‌های مختلف دقت بیشتری به خرج دهد. حداقل درباره مجریان بخش نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ها می‌توان گفت که گزینه انتخاب شده فاقد صلاحیت لازم برای این کار است.

با توجه به عدم‌برگزاری نشست خبری در چهلمین جشنواره فیلم فجر تا امروز و نحوه مدیریت نشست‌های خبری فیلم‌ها، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که مسئولان جشنواره فیلم فجر به هیچ عنوان نمی‌خواهند پاسخگوی پرسش‌های مطرح‌شده از سوی خبرنگاران باشند. قرار است جشنواره چهلم با کمترین چالشی مواجه نشود. استراتژی آنها پاک کردن صورت مسئله است. به‌گونه‌ای که نشست خبری دبیر جشنواره برگزار نمی‌شود، سؤال محتوایی و چالشی خبرنگاران پرسیده نمی‌شود و هیچ امکانی برای انتقاد از جشنواره نیز فراهم نیست. شاهد حاشیه‌های این برنامه در دو روز اول بودیم و باید دید که دست‌اندرکاران مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور در ادامه راه چه راهکاری را در پیش می‌گیرند.

کد خبر 655554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha