یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

پیشنهاد استارت‌آپ صنعتیQ5D بسیار ساده است: از سیستم روباتیک برای خودکار کردن فرآیند تولید سیم‌کشی وسایل الکترونیکی استفاده کنید. این یکی از مواردی است که (در کمال تعجب) به دلیل پیچیدگی کلی آن اغلب با دست اجرا می‌شود.

سیم‌کشی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت تک‌کرانچ، این یک فرآیندی است که واقعا در طول قرن گذشته تغییر چندانی نکرده است. واگذاری کارها به ماشین‌ها به سرعت بخشیدن به فرآیند تولید، کاهش هزینه‌ها و کاهش خطای انسانی کمک می‌کند.

این استارت‌آپ که دفتر مرکزی‌اش در بریستول انگلستان قرار دارد، در سال ۲۰۱۹ توسط استیو بنینگتون و کریس الزورتی تأسیس شد که پیش‌تر در Cella Energy و CEL-UK حضور  داشتند و اکنون به‌عنوان مدیران این شرکت فعالیت می‌کنند.

سیم‌کشی داخل محصولات یکی از دستی‌ترین و خسته‌کننده‌ترین قسمت‌های تولید است.

مشتریان اصلی این شرکت، صنایع هوافضا از جمله Safran و Oxford Space Systems هستند. لوازم الکترونیکی مصرفی و خودرو نیز روی میز است؛ اگرچه Q5D به سرعت متوجه شد که این فناوری می‌تواند در طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها به کار گرفته شود.

بنینگتون در خصوص این نسخه می‌گوید: «اکنون زمان تغییرات بزرگ است. برق‌رسانی سریع سیستم‌های حمل‌ونقل ما و عملکرد فزاینده همه چیز، از ماشین لباس‌شویی گرفته تا تلفن‌های همراه، به این معنی است که سیم‌کشی پیچیده‌تر و کار فشرده‌تر می‌شود. روشی که جهان در ۸۰ سال گذشته سیم‌کشی کرده است، باید تغییر کند.»

کد خبر 655383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha