غلامعلی حداد عادل، چهره باسابقه جریان اصولگرا در گفت‌وگو با همشهری از روزهای انقلاب اسلامی، ماجراهای مجلس هفتم که او ریاست آن را برعهده داشت و نیز جریان‌های سیاسی که در این سال‌ها آمده و رفته‌اند، گفت.

غلامعلی حدادعادل

به گزارش همشهری آنلاین،  این سیاستمدار و مدرس دانشگاه در بخشی از این گفت وگو با اشاره به رویکردهای جریان‌های سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رویکردهای غربگرایانه برخی از این احزاب اشاره کرد و با بیان اینکه جریان اصلاحات را جریانی غربگرا می‌داند، افزود: از نظر من جریان اصلاحات جریان غربگراست. وقتی می‌گویم غربگرا، منظورم اینکه همه آدم‌های این جریان جاسوس و مزدورند یا از خارجی‌ها دستور می‌گیرند، نیست. از نظر من تفاوت جریان اصلاحات با جریان انقلابی این است که نگاه به غرب دارد و به داخل و توان داخلی بی‌توجه است.

حدادعادل با بیان اینکه اصلاحات تکلیف خود و هدفی را که در کشور دنبال می‌کند به شکل شفاف توضیح نداده است، افزود: مشکل این جریان این است که دوگانه عمل می‌کند. هروقت می‌خواهد از شورای نگهبان تأیید بگیرد و از مردم رأی بگیرد، خود را پشت‌سر امام مخفی می‌کند و وقتی رأی می‌آورد، دنبال گرایش‌های خودش می‌رود. مشکل این است که اینها باید این موضع خود درباره کشور و نگاهشان به مسائل را به شکل روشن بیان کنند.

رئیس مجلس هفتم با بیان اینکه کسانی که روزگاری علیه آیت‌الله منتظری به امام نامه ‌نوشتند، بعدا رهبر اصلاحات شدند و از او دفاع ‌کردند، اضافه کرد: آن ۴-۳نفری که علیه آقای منتظری با امام در ارتباط بودند، جزو سران اصلاحات شدند. اینها در مجلس ششم بودند. نماینده‌ها می‌رفتند و پشت تریبون از منتظری دفاع می‌کردند و این آدم‌ها در مجلس تماشا می‌کردند. اصلاحات هرگز باطن اعتقاد خود را برای مردم نگفته است. اصل تفکر سیاسی حاکم بر این جریان برای توده‌های مردم هرگز روشن نشده است و این جای سؤال دارد.

  • متن کامل گفت وگو را از لینک زیر بخوانید:

دلایل همراهی مردم با امام در جریان انقلاب | ادعای منافقین از سهم داشتن در انقلاب | سازمان‌یافته‌ترین حزب ایران چگونه بد نام شد؟

کد خبر 655234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    شما خوبید
  • همراه IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    چند وقت نبودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟