مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در امور محیط زیست، سهم انواع وسایل نقلیه را در سفرهای روزانه پایتخت اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی این معاونت، وحید نوروزی سهم وسایل نقلیه عمومی و نیمه عمومی را 57 درصد و وسایل نقلیه شخصی را 43 درصد دانست و گفت: در این میان سهم سواری‌ها و وانت‌بارها 36 درصد و سهم موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها نیز 7 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: سهم وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس 25.5 درصد و وسایل نقلیه نیمه عمومی مانند تاکسی 31.5 درصد است.

نوروزی سهم اتوبوس‌های شرکت واحد را 17 درصد و مینی‌بوس‌های تحت پوشش این شرکت را 3 درصد عنوان و اضافه کرد: سهم رو به افزایش مترو نیز 5.5 درصد است.

وی سهم تاکسی‌ها را 21.5 و انواع سرویس‌ها را 9.5 درصد اعلام و تصریح کرد: سهم ون‌ها که شاهد گسترش روز افزون آن‌ها هستیم در حال حاضر 0.5 درصد است.

نوروزی با تاکید بر پیش بینی سهم 75 درصدی حمل و نقل عمومی در سفرهای روزانه در افق سال 1404 افزود: از این میزان 30 درصد به مترو ، 25 درصد به اتوبوس و 20 درصد به تاکسی اختصاص خواهد یافت.

وی ضمن تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی کارآمد در پایتخت اضافه کرد: ایجاد محدودیت در استفاده از خودروهای شخصی با اولویت خودروهای تک سرنشین و نیز حمایت قاطعانه از احداث خطوط جدید و توسعه شبکه مترو و اتوبوسرانی عامل اصلی بهبود وضعیت ترافیک تهران محسوب می‌شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان خاطرنشان کرد: به منظور رسیدن به سهم 75درصدی، تکمیل خطوط مترو و افزایش قطارهای مترو از یک طرف و توسعه خطوط اتوبوسرانی و استفاده از اتوبوس‌های تندرو و پرظرفیت از طرف دیگر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 65477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز