ممکن است دفعات زیادی را مجبور به خرید اسباب‌بازی یا هدیه برای فرزندان خود شده باشید. برای مثال برای هدیه تولید و یا تعطیلات قصد خرید یک اسباب‌بازی سودمند و مفرح برای فرزند خود را دارید.

اسباب بازی های جنگی

 ممکن است در هنگام قدم زدن در میان راهروی اسباب‌بازی فروشی متوجه اسباب‌بازی‌های جنگی مانند، تفنگ اسباب‌بازی، تیر و کمان اسباب‌بازی، مسلسل اسباب‌بازی، اسلحه اسباب‌بازی و ... شده باشید. شمشیرها، سپرها، تفنگ‌ها و تانک‌ها آماده هستند تا تخیل کودکان شما را به کار بگیرند و شما نیز به‌عنوان بزرگسالانی که برای صلح و آرامش  ارزش بسیاری زیادی قائل هستید، ممکن است از خود بپرسید که «بازی‌های جنگی» چه نقشی در رشد کودکان دارد. آیا این فقط یک روش بدون فاید برای بازی و سرگرمی‌آن‌ها ‌است؟ یا اینکه تأثیرات مخربی بر روی کودکان می‌گذارد؟ و یا برعکس یه روش مفید و سودمند برای رشد کودکان به حساب می‌آیند؟

پیامدهای بازی‌های جنگی بر کودکان

قبل از بررسی پیامدهای رفتاری تفنگ اسباب‌بازی، شمیشیر و سایر اسباب‌بازی‌های جنگی بر کودکان، شایان ذکر است که نگرش والدین نسبت به اینگونه بازی‌ها و قرار گرفتن در معرض  محتوای رسانه‌های مختلف در میزان تأثیرپذیری کودکان از بازی‌های جنگی بسیار زیاد ‌است. از طریق بررسی نگرش والدین سایر کشورها نظرات متفاوتی در مورد بازی جنگی در خانه یافت شده است: تأیید نکردن  اینگونه اسباب‌بازی‌ها و نخریدن تفنگ اسباب‌بازی و اسلحه اسباب‌بازی، دلسرد کردن کودکان از خرید آن‌ها، عدم اطمینان از استفاده صحیح از آن‌ها، و یا رفتارهای مخالف موارد گفته شده مانند شرکت کردن در بازی‌های جنگی همراه با کودکان، همگی تأثیرات متفاوتی بر پیامدهای رفتاری این قبیل بازی‌ها دارد. با این حال، وقتی نوبت به محیط‌های مدرسه می‌رسد،  این اتفاق نظر در میان اکثر مدارس وجود خواهد داشت که اسباب‌بازی‌های مربوط به جنگ نباید مجاز باشند، زیرا با ارزش‌هایی که قصد دارند فرزندان و دانش آموزان بپذیرند مطابقت ندارند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد نگرش والدین، برنامه‌های تلویزیونی و انتخاب بازی‌های صورت گرفته توسط هم سن و سالان و خواهران و برادران بر انتخاب نوع بازی کودکان تأثیر می‌گذارد. مشاهده شده است که پسران بیشتر از دختران درگیر بازی‌های جنگی می‌شوند. این ممکن است به‌دلیل نوع انتخابی باشد که والدین هنگام خرید هدایا انجام می‌دهند یا به‌دلیل برنامه‌های رسانه‌ای متفاوتی که دختران و پسران تماشا می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که آموزش و رشد بهینه کودکان خردسال، به‌ویژه پسران، زمانی که تمایلات پرخاشگرایانه آن‌ها توسط تفنگ اسباب‌بازی و سایر اسباب‌بازی‌های جنگی برآورده نشود، کودکان برای تجربیات آینده آماده نخواهند شد.

نقش اسباب بازی های جنگی در جلوگیری از کم تحرکی بچه ها

اسباب‌بازی جنگی و تأثیرات مثبت آن

وقتی صحبت از تأثیر بازی‌های جنگی و تفنگ اسباب‌بازی بر رفتار کودکان می‌شود، نظرات متفاوت است. دو نظریه متفاوت درباره تأثیر انواع اسلحه و تفنگ اسباب‌بازی بر کودکان وجود دارد. یک طرف، استدلال شده است که بازی با اسباب‌بازی‌های جنگی برای کودکان سالم است و می‌تواند احساساتی مانند قدرت و کنترل را در آن‌ها کشف کند و در نهایت خود کنترلی و تمایز بین یک بازی و واقعیت را از این طریق درک کنند. برخی از محققان معتقدند کودکانی که به جنگ و جنگیدن  وانمود می‌کنند و با اسباب‌بازی‌های جنگی بازی می‌کنند، معمولاً  قصد و هدف آسیب رساندن به یکدیگر را ندارند و اغلب صدمات متحمل شده صرفاً به‌دلیل ماهیت این فعالیت است. برخی از روانشناسان دریافتند که منع پرخاشگری بازیگوشانه کودکان می‌تواند برای رشد آن‌ها مضر باشد زیرا پرخاشگری بازیگوشانه به تحریک مهارت‌های شناختی، اجتماعی و ارتباطی کودکان کمک می‌کند.

این نظریه که محروم کردن کودکان از بازی‌های این چنینی منجربه نقص در رشد اجتماعی، عاطفی و جسمی‌کودکان می‌شود توسط محققان دیگری نیز تأییدشده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط این محققان، بازی‌های جنگی را  ارتباط و همکاری بدون قصد واقعی برای آسیب تعریف کردند. این نوع بازی‌ها می‌تواند شامل اسباب‌بازی‌های جنگی (مانند تفنگ  اسباب‌بازی و شمشیر) و ... باشد. تمایز مهمی بین تعریف پرخاشگری وجود دارد که بیان می‌کند رفتار پرخاشگرانه مستلزم تمایل به صدمه زدن به کسی است اما از بازی‌های جنگی این گونه به نظر می‌رسد که کودکان تمایز بین قلمرو بازی و واقعیت را درک می‌کنند، بنابراین آن‌ها رفتارهای مربوط به جنگ و خشونت را در تعاملات روزانه خود دخیل نمی‌دهند. پرخاشگری‌های موجود در بازی،  نشان‌دهنده پرخاشگری واقعی و فیزیکی نیست و پرخاشگری در دنیا واقعی توسط کودکان قابل درک است. بر اساس این یافته‌ها به نظر می‌رسد که تفنگ اسباب‌بازی و استفاده از اسباب‌بازی‌های جنگی نه تنها برای رشد کودکان مفید است، بلکه در مواردی ضروری نیز ‌است.

نقش اسباب بازی های جنگی در جلوگیری از کم تحرکی بچه ها

 

نقش اسباب‌بازی‌های جنگی بر جلوگیری از کم تحرکی کودکان

به‌طور کلی اکثر بزرگسالان اغلب بازی‌های جنگی کودکان و استفاده از تفنگ اسباب‌بازی و سایر موارد مشابه آن را رفتاری خشونت‌آمیز یا تهاجمی می‌دانند. فیلم‌ها (مثلاً جنگ ستارگان)، کتاب‌ها (مثلاً هری پاتر)، شخصیت‌های ملی (مانند نیروهای نظامی)، کمک‌کنندگان اجتماعی (مثلاً افسران پلیس)، ورزش‌های حرفه‌ای (مانند راگبی) تأثیر زیادی بر علاقه کودکان به بازی‌های جنگی دارند. به عنوان مثال، شمشیربازی، یک ورزش بین‌المللی است که در آن به افراد برتر مدال اعطا می‌شود و دارای سه نوع سلاح تیغه‌ای است که در یک سری اقدامات، نشان‌دهنده مبارزه هستند. بازی با اسباب‌بازی‌های جنگی علاوه‌بر کمک به رشد فکری کودکان باعث افزایش فعالیت‌های بدنی آن‌ها نیز می‌شود.

در بعضی از موارد این قبیل بازی سبب علاقه‌مندی کودک به ورزش‌های رزمی می‌گردد و در نهایت سلامت جسمی و روانی کودکان را تأمین می‌کند. امروزه با مدرن شدن سبک زندگی، اکثر کودکان به بازی‌های کامپیوتری روی آورده‌اند. استفاده از اسباب‌بازی‌های جنگی و اسلحه‌های اسباب‌بازی فرصت خوبی برای ایجاد تحرک در کودکان ‌است.  نگاه دقیق‌تر به ویژگی‌های تفنگ اسباب‌بازی و  اسباب‌بازی‌های جنگی کودکان و استفاده از آن‌ها نشان می‌دهد که رفتارهای صورت گرفته با این وسائل مانند تفتگ اسباب‌بازی، اسلحه و ... یک رفتار لذت بخش و در عین حال آموزنده ‌است که در جهت اهداف ارزشمندی طراحی گردیده‌اند.

قبل از خرید انواع اسباب‌بازی‌های جنگی ضروری است از میزان کیفیت و استاندارد بودن آن‌ها اطمینان کافی پیدا نمایید. مجموعه رنگ به رنگ به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی، در ارائه انواع اسباب‌بازی‌های جنگی و غیر جنگی با بهترین کیفیت فعالیت دارد. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت مجموعه مراجعه نمایید و از محصولات این فروشگاه دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://rangberang.co مراجعه نمایید.

کد خبر 654729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha