امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی همتای اماراتی، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای همه کشورها و منطقه خواند و با اشاره به بحران یمن گفت: تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست.

حسین امیر عبداللهیان - وزیر امور خارجه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۳ بهمن ماه در تماس تلفنی با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو روابط دو کشور را مثبت و رو به پیشرفت توصیف کرد و گفت: دیدار و رایزنی های خوبی بین مقامات دو کشور برقرار شده است.

 بحران یمن 

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران یمن اظهار داشت: ما معتقدیم تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست. 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای کل کشورها و منطقه خواند.

وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: باید تلاش کرد تا عوامل بحران آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات عربی متحده گفته بود: بحران آفرینی در ذات رژیم جعلی اشغالگر قدس است و تنها براساس بحران آفرینی، ترور، خشونت و خونریزی دوام می‌آورد و حیاتش را در هیمن بحران آفرینی‌ها می‌بیند. جمهوری اسلامی ایران نه تنها اقدامات برخی کشورها که در مسیر عادی سازی انجام می‌دهند را محکوم می‌کند بلکه توصیه می‌کند هر چه زودتر ندای بیدار ملت‌های خودشان را بشنوند و به این تفرقه افکنی‌ها در جهان اسلام و دنیای عرب پایان دهند برای آینده منطقه بسیار بهتر است.

جدیت امارات بر توسعه روابط با ایران

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده در این گفتگو با همتای ایرانی گفت: دولت امارات بر توسعه روابط خود با ایران جدی است و استمرار گفتگوهای دوجانبه را در زمینه های مختلف ضروری می داند.

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده درخصوص بحران سیاسی در یمن گفت: تلاش داریم تا همه طرف های یمنی را برای رسیدن به راه حل سیاسی با پشتیبانی سازمان ملل تشویق کنیم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هشتم آذر ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی از وی برای سفر به تهران دعوت و بر مشورت مستمر دو کشور تأکید کرد.

کد خبر 654676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • غلامرضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    7 22
    اماراتی وجود ندارد امارات یعنی انگلیس و اسراییل و امریکا، هرگونه مذاکره و دوستی یعنی مذاکره و تجارت و دوستی با انها...... کویتی، قطری، ترکیه ،آذربایجانی، اردنی و افغانستانی...... وجود ندارد به خود بیایید و مانند یمنی ها دلاور عمل کنید و......
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      11 2
      اهان به خاطر حرف شما با کشورای همسایه دشمن بشیم تو دیگه کی هستی بابا
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      مشخصه فکرت ازکدوم نفهمایی سرچشمه می گیره،
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    4 1
    وقتی که قسمت اعظم اعراب دست به دامن وتسلیم اسراییل شده اند وتکیه بر دشمن دیرین وسنتی خود نموده اند دیگر لزومی نداره که ما خود را درگیر این مسائل بکنیم در مقابل ما باید به خود ومردم قدرتمند خود تکیه کنیم وراه ایران مقتدر را ادامه دهیم
  • نجف اشرفی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 2
    عربها خوب می دانندکه مردم بیچاره یمن برای انها تبدیل به ازمایش موشکی وتمرین نظامی شده است
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 1
    ما فقط با همسایهء همسایه ها دوستیم!!!!
  • محمد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    ما بدبخت و فلک زده ایم نه امارات