بیوک داستین هافمن در فیلم «مرد بارانی» و همین‌طور ماشین‌هایی که پیش از این به ریچارد دانر و آهنگساز معروف فیلم، جورجیو مورودر تعلق داشت، با شروع فصل حراج در اسکاتسدیل آریزونا به فروش می‌رسد.

بیوک داستین هافمن

به گزارش همشهری آنلاین، اواخر ژانویه با حراج بزرگی که توسط خانه حراج در اسکاتسدیل آریزونا برگزار شد، شروع فصل حراج ماشین‌های کلکسیونی است. امسال این حراجی با وجود ۳ ماشین مشهور هیجان بیشتری دارد: بیوک ۱۹۹۴ که داستین‌ هافمن در فیلم «مرد بارانی» سوار شده بود، یک ابرخودروی ایتالیایی دهه ۸۰ که عالی است و در عین حال کمتر مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به تهیه‌کننده مشهور موسیقی و آهنگساز موسیقی متن فیلم، جورجیو مورودر، و مجموعه‌ای متنوع از ۱۰ ماشین مربوط به کارگردان و تهیه کننده فقید ریچارد دانر.

سال گذشته رکوردی برای فروش ماشین‌های پرطرفدار با بیشتر از ۲ میلیارد دلار فروش حضوری و آنلاین بود و مک کیل هگرتی، مدیرعامل مجموعه خودروهای کلکسیونی، می‌گوید هفته حراج اسکاتسدیل نشان می‌دهد که این رکورد ادامه دارد یا نه.

هگرتی می‌گوید: «تعلق این ماشین‌ها به افراد مشهور می‌تواند ارزش قابل توجهی به این خودروهای قدیمی ‌بدهد. این افراد هستند که به این ماشین‌ها ارزش و معنی می‌دهند.» بعضی از ماشین‌ها هم البته از برگشتشان به دید همگان نفع برده‌اند و راهشان را به فیلم‌ها باز کرده‌اند.

عکس | ماشین خاص بازیگر معروف | ابرخودروی ایتالیایی رکورد قیمت را می‌شکند؟

بعد از پایان فیلمبرداری فیلم «مرد بارانی» در اواخر دهه ۸۰، داستین‌ هافمن تصمیم گرفت یکی از ۲ بیوک رودمستر ۱۹۴۹ را که در فیلم استفاده شده بودند، بخرد. از آن زمان‌ هافمن مالک این ماشین بوده است. کارگردان فیلم، بری لوینسون، هم بیوک دیگر را می‌خرد. این بیوک رودمستر در عمل یکی از شخصیت‌های فیلم بود. لوینسون در صحبت‌هایش در خانه حراج بونهام که حراج ماشین‌ها را در ۲۷ ژانویه برگزار کرد، گفت این ماشین حضور تصویری پرقدرتی در فیلم داشت و در تمام فیلم حضور داشت: «این ماشین تبدیل به یک شخصیت شد: داستین ‌هافمن، تام کروز و بیوک ۴۹.»

شخصیت‌ هافمن در فیلم، ریموند، این ماشین را با ویژگی‌های شخصیتی خودش تحویل‌دهنده سریع آتش توصیف می‌کند. اصرار او به این که یک راننده عالی برای این بیوک است، هم به یک جمله معروف قدیمی ‌تبدیل شده است.

منبع: Hollywoodreporter / مترجم: شقایق عرفی‌نژاد

کد خبر 654485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha