ساعاتی پیش رئیس حوزه قضایی بخش موسیان و دشت عباس استان ایلام خبر از بازداشت «مهرشاد سهیلی» داد.

مهرشاد سهیلی

به گزارش همشهری آنلاین، خبر بازداشت مهرشاد سهیلی در حالی منتشر شد که صفحه ای که به نام او در توئیتر فعال شده است صبح امروز پست تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را منتشر کرد. بر این اساس احتمالا ساعاتی بعد بازداشت شده است یا اینکه صفحه او را شخص دیگری اداره می کند.

تصاویر | نوجوانی که با همکاری سربازان گمنام امام زمان بازداشت شد | جزئیاتی درباره فعالیت‌ها و زندگی مهرشاد سهیلی | آخرین ادعای سهیلی چه بود؟

سهیلی چند روز پیش هم در توئیتی دیگر مدعی شد که « با توجه ضرورت دفاع از حق خود و مبارزه با دروغ پراکنی و بی اخلاقی در فضای رسانه از روزنامه و خبرنگار فرهیختگان شکایت قضایی کردم و نتیجه دادگاه را حتما به اطلاع افکار عمومی خواهم رساند.»

تصاویر | نوجوانی که با همکاری سربازان گمنام امام زمان بازداشت شد | جزئیاتی درباره فعالیت‌ها و زندگی مهرشاد سهیلی | آخرین ادعای سهیلی چه بود؟

منظور او دو گزارش زیر بود که نتیجه سفر خبرنگار فرهیختگان به ایلام و پیگیری دقیق اقدامات سهیلی بود.

سوءاستفاده عجیب مهرشاد سهیلی از نام شهید علی لندی | ۵ میلیون برای عکس با روحانی و رئیسی؛ یک خودرو برای دیدن وزیر اطلاعات! | مجوزهایش باطل شد

من مهرشاد! کل ایران را دور زدم؛ ماجرای عجیب سوءاستفاده‌های یک نوجوان | از ارتباط با مراجع تا پول گرفتن از همراه اول و دیجی کالا

انتشار گزارش های فرهیختگان بازتاب بسیاری در فضای عمومی جامعه داشت و انتقادهای بسیاری را متوجه سهیلی و اقدامات او کرد.

در پی این واکنش‌ها صفحه توئیتر او با انتشار عکسی از سهیلی نوشت:

«روز گذشته در حادثه‌ ای مهرشاد سهیلی از ناحیه‌ی پای راست دچار شکستگی شد. (این عکس در حاشیه مراسم روز ولادت حضرت زهرا (س) در استان خوزستان ثبت شده است)»

عکسی که روی آن نوشته بود «نوجوانی که ناجوانمردانه قضاوت شد»

تصاویر | نوجوانی که با همکاری سربازان گمنام امام زمان بازداشت شد | جزئیاتی درباره فعالیت‌ها و زندگی مهرشاد سهیلی | آخرین ادعای سهیلی چه بود؟


حال عین الله نیازی فر رئیس حوزه قضایی بخش موسیان و دشت عباس اعلام کرد که در راستای نیابت قضائی دستگاه قضائی استان قم و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) صبح امروز مهرشاد سهیلی بازداشت و با قرار قانونی روانه زندان شده است.

وی اظهار داشت: این حوزه قضائی مجری اجرای دستور نیابت قضائی بوده و از محتوای پرونده متهم بازداشت شده مطلع نیست.

سهیلی را اکنون خیلی ها می‌شناسند. نوجوانی که در عکس هایش معمولا چفیه ای بر دوش دارد و با تیپ و لباس فعالان جهادی دیده می شود. اما این نوجوان در پوشش نام نهادهایی چون سپاه پاسداران و نیز ارتباط با مراجع و فعالیت‌های جهادی وکارهای خیریه در استان‌های محروم ایلام و سیستان و بلوچستان اقدامات حیرت انگیزی انجام داده بود. 

اقداماتی که گرچه چند سال با تاخیر، اما بالاخره موارد عجیبی از پشت پرده کارهای او برملا شد که نشان از سوءاستفاده های گسترده می‌داد. آخرین آن هم نام شهید علی لندی بود که شرح آن در گزارش فرهیختگان آمده است.

در مجموع روابط این نوجوان و ادعاهای او و عکس هایی که به بهانه های مختلف با علما و مراجع می گرفت و اینکه با این کارها راه را برای سوءاستفاده خود باز می‌کرد سوال های زیادی را ایجاد کرد.

به هر روی اگر بخواهیم به خلاصه ای از اقدامات او اشاره کنیم، نتیجه گیری گزارش فرهیختگان کافی باشد: «می‌گویند «ژوزف گوبلز»، وزیر تبلیغات دولت نازی هیتلر گفته که «دروغ هر قدر بزرگ‌تر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است.» به نظر می‌رسد سهیلی در تبلیغات خود از تکنیک «دروغ بزرگ» گوبلز استفاده می‌کند. او با استفاده از این تکنیک و با بهره‌مندی از تمام حفره‌هایی که در سیستم وجود دارد، توانست مجوز فعالیت را از بسیج سازندگی تهران اخذ کند؛ با مراجع دیدار کند؛ همراه اول را به‌عنوان اصلی‌ترین بنگاه تولید سرمایه تعریف کند و از این طریق، در رسانه‌ها پول‌پاشی کند. او از تمام این حفره‌ها، نهایت سوءاستفاده را برده است. یکی از شیوه‌های سهیلی برای چهره شدن، راه انداختن پویش‌های متفاوت و بدون حاصل بوده است. او یا خودش صاحب یک پویش بوده است یا حداقل دبیری پویش‌های سطح ملی و فراملی را برعهده داشته است. در همین پویش‌ها او از الگوی رسانه‌ای گوبلزی‌اش غافل نبوده است. قرارگاه او در اسفند ۹۸ پویشی با عنوان «در خانه بمانیم» با محوریت زیارت عاشورا ایجاد کرد. در این پویش مردم برای رفع بلا از کشور دعای توسل، دعای ندبه و زیارت عاشورا قرائت می‌کردند.

پس از تعطیلات نوروز در ۱۶ فروردین‌ماه، سهیلی اعلام کرده که ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر در این پویش شرکت کردند. با این حال او در ۲۴ فروردین‌ماه یعنی ۸ روز بعد، گفته است: «صبح امروز حضور مردم در این پویش فرهنگی از سقف یک میلیون عبور کرده است. این درحالی است که سایت‌های دریافت آثار مردم دچار اختلال شده است.» اینکه چگونه در بازه تعطیلات و فرصت مردم برای خواندن زیارت عاشورا ۱۳ هزار نفر در پویش شرکت می‌کنند و در یک بازه ۸ روزه این رقم به یک میلیون می‌رسد، خود جای سوال دارد که البته در بین ابهامات سهیلی این خیلی به چشم نمی‌آید. البته در این پویش قرار بوده که ۲۰ کمک‌هزینه کربلای معلی و صدها جایزه نقدی هم به برگزیدگان پرداخت شود اما از سرنوشت قرعه‌کشی خبری نیست. او در تیر ۹۹، دبیر «جشنواره خلوت انس» می‌شود که در ایران و کشورهای اسلامی آغاز شده اما از نتایج آنها هم خبری در دست نیست.

تازه‌ترین جشنواره‌ای که سهیلی آن را در دست گرفته است و از طریق آن توانسته با حجت‌الاسلام قرائتی، آیت‌الله نوری‌همدانی و آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار کند، «جشنواره شهید علی لندی» است. طراح این جشنواره موسسه امام صادق(ع) یعنی موسسه مهرشاد بوده اما او که از حساسیت‌ها آگاه بوده، نخستین خبر را به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم به رسانه‌ها می‌فرستد و پس از آن زمام امور را در دست می‌گیرد. درحال حاضر تمام این پروژه در اختیار مهرشاد سهیلی و تیم اوست. او البته حجت‌الاسلام شعبان‌زاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم را به‌عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره معرفی کرده اما مدیریت جشنواره را در اختیار دارد. به احتمال بسیار قوی، مراجعی که در این برنامه شرکت کرده‌اند اطلاعی از قضایای پشت پرده آن نداشتند و سهیلی در این زمینه نیز توانسته به خوبی از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی برای خودش استفاده کند. این جشنواره مثل تقریبا پویش‌های سهیلی، «مجازی» است و افراد آثارشان را در قالب عکس، فیلم، شعر و مقاله در سایت ثبت می‌کنند. سهیلی خودش استقبال از این جشنواره را بی‌نظیر می‌خواند: «چنین جشنواره‌ای در این برهه از زمان بی‌نظیر است. بچه‌ها آنتن تلویزیونی رفتند.مراجع و آقای قرائتی پیام دادند.دیدارهای لشکری و کشوری داشتیم و ادامه هم دارد.»

چند نکته درباره زندگی مهرشاد سهیلی

سهیلی حتی دیپلم هم ندارد و مدتی پیش ترک تحصیل کرده تا درسش را در حوزه ادامه دهد اما بعد از یک سال از حوزه هم چون «به روحیه‌اش نمی‌خورده» انصراف داده است. سهیلی به گفته خودش در کمتر از دو سال رقمی در حدود ۳ تا ۶ میلیارد تومان از طریق کار جهادی و  فرهنگی و با عنوان فرماندهی «قرارگاه جهادی حضرت مهدی» به حساب‌های موسسه و بعد هم به حساب‌های شخصی‌اش منتقل کرده است.  اواخر سال گذشته سازمان بسیج سپاه پاسداران روی اقدامات او حساس می شود و یکی از حساب‌های قرارگاه مورد ادعای او را مسدود می کنند که در آن زمان در این حساب‌ ۳۰۰میلیون تومان پول وجود داشته است. سهیلی آن گونه که خود گفته، با پول‌هایی که به دست آورده در ایلام خانه و ماشینی خریده که به نام مجید بلوطی بوده است.

فرهیختگان در پایان گزارش خود به نکته مهمی اشاره می کند: «اگر چه سهیلی در درس نبوغ خاصی نداشته و ندارد و درحال حاضر مشخص نیست او ترک تحصیل کرده یا خیر اما به‌طور حتم او دارای نبوغی است که توانسته حفره‌های موجود در بخش‌های مختلف را شناسایی کند و خودش را تبدیل به یک چهره کند. او در ۱۷ سالگی به خوبی آموخته چگونه انسان‌ها را بخرد و با خود همراه کند. کاری که در موسیان به خوبی آن را انجام داده است. سهیلی یک نمونه بود تا نهادها و مجموعه‌هایی که او را به این نقطه رسانده‌اند، کمی هوشیارتر شوند. شاید ده‌ها و صدها سهیلی دیگر روزی چنین سودایی را در سر بپرورانند. تا پیش از شکل‌گیری ده‌ها و صدها سهیلی، حفره‌ها را بپوشانید.»

کد خبر 654299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 183
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 97
  • شهر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    از قیافش فساد میباره
    • موسی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      97 22
      چه زود فهمیدی؟!!
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      39 4
      نتیجه رشد با ابزار ریا و تظاهر
    • وطنم ایران IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      24 19
      شما از کی تا حالا از قیافه افراد میتونید باطن اونا را بخونید؟؟؟ شما از همون دسته افرادی هستید که نوبت خودتون که برسه میگید "قضاوت ممنوع"!!!
    • A IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      18 0
      منشأ این گونه حرکت‌ها و تمام اختلاسها وتخلفها در راس نبودن قانون و عدم نظارت و شفافیت هست ، وقتی اشخاص ملاک و معیار قرار میگیرند فضا برای چنین فرصت طلبیهایی بوجود میاد ،کسایی که در این فضاها کار کرده اند می دونند که چه شرایط بی در و پیکیری در این جور کارها حاکم هست ، که به شدت تحت تأثیر نفوذ اشخاص و جریانهای سیاسی هست ، مقصر اصلی اینگونه اشخاص و وجود چنین فضای بی قانونی هست که اجازه میده یه نوجوان خام و نپخته دست به چنین کاری بزنه
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      6 16
      میشه عکس قیافه ات رو رسانه ای کنی ببینیم چی ازش میباره؟! می‌خوام قضاوت کنم حالا که کار خوبیه!ضمنا یک رسانه با ضدیت اهداف حکومت مطلبی نوشت در مورد کسی که از نظر ظاهر میتوان حکومت را کوبید.و حالا در دادگاه باید پاسخ اون آدم رو بده اگه موفق شد خب بی غرض ورزی بود اگه موفق نشد که منافق بودن خودشو مطرح کرد.تو بگو تیپ فکری ات کدوم طرفه تا ببینیم این گنده گویی ات نشانه چیه؟ غرض ورزی یا بی مغزی و سبک سری؟
    • ناشناس IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      8 0
      مافیای هشت سر فساد بازیگران خود را به راحتی انتخاب می کند، خاوری هم چفیه پوش بود و...، فساد سیستمی به راحتی از بین نمی‌رود بلکه فقط تغییر چهره می‌دهد و پویا تر می‌شود
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 5
      از ظاهر قضاوت کردی باز ؟؟
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    از ایشان به عنوان مدیر جهادی نوجوان نام می بردند و در بوق و کرنا کرده بودند.چه کسانی از این مهره استفاده کردند؟
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      این اقامه سنش نه قدواندازش به این حرفها میخوره فوقش بتونه چندتاحساب حک کنه برای چندصدمیلیون،باید ببینی اون مافیای که پشت این بچه میلیاردها پول به جیب زدن چه کسانی هستند نمونه اش مثل بابک زنجانی و....خدابخش دادمان برسد
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      31 79
      میتونی بگی از کل این مقاله بر فرض صحت مطالب چه جرمی میشه پیدا کرد که این شخص رو متهم بهش کنه ؟ عناصر جرمش کو ؟
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    این بچه ظرفیت خیلی داشته یک باند بزرگش کردند هر کاری انجام دادند آخرش هم فروختنش همین
    • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      13 4
      شما اول برو دوتا گزارش که فرهیختگان چاپ کرده بخون بعد بیا ازش دفاع کن مراجع را فریب داد بابت عکس با فرمانده سپاه وزیر اطلاعات وبینار با روحانی پول های کلان خرج کرده که از این عکسها سو استفاده میکرده
  • من IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    این شیوه مدیر پروری سالهاست ،زیرپوستی و یواشکی فعاله و مدیرتولید میکنه،ازکردان بگیر تا حقوق دانهایی که سرهنگ نیستن
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      14 1
      قرار نیست توی یه مقاله نصفه ونیمه عناصر جرم رو برای شما تشریح کنن. یه سری از جرایم رو به هیچ عنوان تا اثبات جرم حق انتشار ندارن چون متهم میتونه اعاده حیثیت کنه. همین بس که انقدر برعلیه این فرد سند موجود هست که بالاخره اینطور دستگیر شد و طبق روال مرسوم به دادگاه احضار نشد!!
  • شهروند IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    95 18
    فکاهی جالبی بود
  • ناپاک!!! IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    حدیث داریم که تکه سنگی در گودال جهنم که بیفتد هفتاد سال طول می کشد تا به ته جهنم برسد و چطور بعضی ها برای رسیدن به ته جهنم زحمت می کشند و هر کاری می کنند!!!!!
  • ناشناس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    مهره ای که سوخت. خدا میداند این بچه بازیچه چه کسانی شد که او را گرفتار کردند.
    • علیرضا روستا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      داداش به بهشت و جهنم ربط نده این آقا درست کپی احمدی نژاده ...چیز جدیدی به نظر من نیس کلاهبرداری در روز روشن زیر پرچم به اصطلاح اسلام
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      26 9
      دادش شما جهنم رفتی دیدی یه چیزی شنیدی به شنیدها بسنته نکن اگر جهنم بود که این همه دزدی واختلاس کلاه برداری قتل شرارت کثافت کاری نبود اینا جهنم رو برای من وشما لولو کردن بهشت وجهنم همین جاست از قدیم گفتن پیش نماز که ب......پس نماز می.......نه به هر حال حی الا خیر عمل بلاخره فقر از هر در بیاد ایمان از پنجره میره بیرون جوون ودلش همه چی میخواد چطور اقا زاده ها داران عیب نیست اما برای جوون های دیگه عیب اونم گشته دیده فقط راه پول دار شدن این وانصافان هم دیگه با نون کارگری وحلال نمیشه شکم زن وبچه روسیر کرد با ریشه یابی بشه ومثببین این گرونی رو پیدا کرد وبه جای این جوون جواب سوال کرد شب بخوابی صبح پراید بشه ۲۰۰ میلیون دزدی نیست وووووو دیگه از چیزی نباید تعجب کرد اینا خودشون کاری کردن که راه دور زدن رو یاد دادن
  • بهرام میری IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    این بچه رو باندهای مافیا بزرگش کردن الان هم سپر قرارش دادن و شده مهره سوخته یارانه ما هم هنوز45تومنه
    • c4e4b66b-6949-4edc-b990-6753fdb677b84FBFDC96FD IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      66 53
      جالب هر کسی هر کاری کرد بنویسید به پای احمدی نژاد دست از سر سرش بردارید
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      13 0
      احسنت ولی با ۴۵ هزارتومن من کل بدهی هامو دادم والان راحت نشستم دارم به مابقی ۴۵ هزارتومن که مونده فکرمیکنم که چیکارکنن ایا خونه بخرم یا یه کیلو تخم مرغ😂
  • US ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    نباید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیانت می کرد
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    تاسف تاسف که یک نوجوان هم دورمون میزنه
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      چهل ساله دورمون زدن
    • رضا IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      5 13
      اون کسایی که دیس لایک کردن یعنی همشون موافق با خیانت هستن؟ ینی خودشونم دنبال فرصت برای خیانت هستن؟ اینه غیرت ایرانی؟!
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 0
      اشتباه منفی دادم
  • ناشناس IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    اینکارا تو مملکت ما چیز تازه ای نیست ما نمونه هاشو هرروز شاهدیم در گوشه و کنار. حالا این چرا تو ذوقتون زده نمیدونم
    • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      3 2
      ازماست که برماست .
  • بنده خدا IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    مملکتی که توی اون ریاکاری و دروغ نون سازه ،نباید از دیدن این دست افراد تعجب کرد
  • جانم فدای سید علی خامنه ای IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    شما این عوضی را نمی شناسید چقدر پول به اسم خیریه گرفت
  • رضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    عروسک بیچاره....
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      6 0
      ببخشید ‌ اونایی که به این ملخ بها دادن و اعتماد کردن از هر هم هر تر بودن
    • رضا IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      21 2
      این تنهایی که نمیتونه این کاروبکنه!کی حمایتش کردوپشت پرده چه کسانی هستند؟خیلی ازاین حرب اللهی هاکارشون همینه!ایرانی که این همه ثروت داره(نفت وگاز وطلاومس وسنگ وعسلویه و...)موسسه خیریه ونهادهای حمایتی معنی نداره!تمام مردم ایران الان بایددررفاه کامل میبودن!ولی سوءمدیریت وانتصابهای فامیلی کشوررانابودکرد
    • مهدی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      9 3
      داداش اینو نمیشناسیم ولی بجاش هرکدام از ما یه چندتای از اینا تو شهر و محله داریم
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    82 16
    بنده خدا حقیقت رو هم میگه اینجوری باهاش رفتارمیشه نباید اعتراض می‌کرد باید ماله میکشید رو کارهای اینها
  • حاجیان IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    54 90
    داداش داخل کشور داری علیه کشور صحبت میکنی حداقل برو خارج از کشور🤦‍♂️
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    وقتی که ظاهر سازی و زبان بازی و تحریف واقعیت در جامعه مد شود حقیقت گم‌میشود و افرادی چون این به هر مقصودی خواهتد رسید ........قابل توجه برادران مخلص ..
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 4
      وقتی کسی نیست دهن آسفالت کنه بله هر کسی داخل کشور علیه کشور حرف میزنه
  • سعیدصالحی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    62 8
    من۵۵ سالم برای شماها دعا میکنم
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    عجیب شیاطینی پرورش یافته اند مایه تأسف است
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    70 39
    ازقیافش هفتصد تا گناه کبیره میباره
    • بیگانه. IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      12 4
      داداش کجا با این عجله؟بهتر نیست اول به حساب خودت برسی؟
  • حیدر IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    70 21
    تا کی باید شاهد این حفره های جهنمی در سیستم اداری مملکت باشیم ، شرم آوره که یه الف بچه یک ملت مدعی را ، راحت دور می زنه و می پیچونه . خدایا ملت ما را از مدیران نالایق نجات بده .
    • مینا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      28 40
      چه خوب نکنه تو چشم برزخی داری هفتصد تا گناه رو تشخیص دادی برو اداره آگاهی استخدام شو کار ماموران را برای شناسایی دزدان کم کن
  • ناشناس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    100 6
    گنده تر از اینها همین الان با چپاول میلیاردی و خرید مسئولین عزیز آزادانه زندگی لاکچری دارند این نمونه کوچک هستش
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    50 14
    این سربازان گمنام هم واقعن خسته شدن تعدادشون کم ولی دشمنانشان زیاد
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 1
      چون همیشه اهل حق کم هستند و اینکه خسته نشدن
  • علی US ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    60 13
    عادت کردیم دیگه سایزجدید سن جدید هرروز یک ورژن جدید
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    46 13
    ذاتش خوب نبوده متاسفانه
  • جعفر IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    40 6
    راستش چیز دیگریه !گذشت زمان مشخص میکنه
  • ایرانی اصیل اصیل IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    63 11
    متاسفانه ملاک شناخت و اعتماد ما ایرانیها ریش و تظاهر به دین شده
  • غلامرضا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    45 9
    چه کاسه ای زیر نیم کاسه هست خدا داند.‌نقشه ها جواب نداده. حالا موقع نابود کردنشه. این چه دیدنیه درست کردید. مردم رو عصیان زده و روانی کردید. تفرقه بنداز حکومت کن همینه.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    29 17
    دمش گرم نوجوان زرنگی بوده
  • ربیعی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    36 8
    ذوق دنیا طلبی وریاست طلبی با استفاده از احساسات مذهبی مردم ،وزیرکی او در اینکار ،حتما باید گفت مدیری توانمند در پس پرده این شیاد وجود خواهد داشت که باعث رواج کلاهبرداری وپولدارشدن از راه نامشروع را برای خیل عظیم جوانان ساده لوح را دربرخواهد داشت .
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    53 1
    عجیبه و عجیبترش این هست چرا این نهاد ها و چرا این حجم پول تو این نهاد ها این شخص توانسته به جیب بزنه ما جونا لنگ دو قرون هستیم دیگ به جای کشیده بیخیال زندگی و متاهلی هم شدیم
  • حسن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    27 9
    ما که متوجه نشدیدیم مرتکب چه جرمی شده است ؟
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 0
      توجان هستی.قدر خودت رو بدون.بزار هرکی هرچی کرد بکنه خودتو عشق است.میگه آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند بیایم ندونیم
  • سندی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    27 10
    خوب به من چه
  • یاسر سجادی نیا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    26 4
    سالها پیش در شهر ما مشهد یک خبر شبیه این منتشر شد و به سرعت نور کل کشور و دنیا رو فراگرفت یک پسر بچه بنام ابوالفضل بیات ادعا کرده بود متخصص و فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب از یک دانشگاه معتبر از کانادا هست خبر از تلویزیون و اخبار و رسانه و روزنامه های اون زمان با گستردگی خیلی زیادی پخش شد پای خیلی های دیگه اومد وسط بعد از حدود یک هفته همه چی تکذیب شد و خلاصه یک آبرو ریزی و افتضاح وحشتناکی به راه افتاد اسمش رو یادتون باشه ابوالفضل بیات
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      بله صحیح میفرمایید یادم هست حدود۳۰تا۳۵ سال پیش خودم تلویزیون دیدم منم دیپلم میخوندم تعجب کردم این کی رفت درس علمی وکارعملی جراحی ها رو انجام داد چندروز بعدفکرکنم گفتن طرف روانی هست ودروغ درامد
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    19 2
    30 میلیارد دزدی کرده
    • مجید IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 1
      منم یاد همون قضیه افتادم😂😂 آخه لحظه خبر ، بابام یه پس گردنی به من زد گفت یاد بگیر، خدا رو شکر یاد نگرفتم. تا حالا به این فکر کردین چرا تو قرآن بیشترین داستانها از قوم برتر بنی اسرائیله؟ چون شبیه ترین قوم به بنی اسرائیل هستیم، حالا اگر کمی حوضه دید رو گسترش بدیم میبینیم همه مردم دنیا شبیهن، برا همینه که قرآن کهنه نخواهد شد، یا به قولی تاریخ تکرار میشه، دین اومد ما رو درست کنه، ما دین رو درست کردیم😂😂😂
  • ارسلان مرتضوی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    24 37
    این چطور گزارشی بود از پروندش !! این گزارش تماماً پر از ابهام ، حتی یه بار هم یک جرم اثبات شده بیان نشده ، این گزارش بیشتر شبیه نوعی اتهام زنی بود ، اتهاماتی که اثبات اونها بیان نشده ( چقدر راحت به ضد انقلاب میدون میدید )اگر مطالبی که عنوان شده جرم است پس باید کل سلبریتی ها به اتهام کسب شهرت به روش های نامشروع زندانی بشن ... !! دارید چه میکنید
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    54 6
    یک نوجوان نمی تواند تنها این کار را بکند اون فقط یک پادو بوده.
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 1
      بایک نوجوان اینطور رفتار نکنید،مهره های پشت روشناسیی کنید،اگه کارخلافی شده اونها رومحاکمه کنید.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    71 8
    مهره سوخته بیچاره
  • عباس جمالی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    18 21
    از اینکه چنین آدمهای باسن کم خیلی راحت زیر پرچم کشورمون تا اینجا پیش میزند سرمایه مملکت رو به یاد میدن باید به بدترین شکل مجازات شن تا درس عبرتی باشه برای دیگررررررران،
  • علیرضا IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    25 7
    فقط قیافرو نگا
    • حسین خدرلو IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 2
      اتفاقآبک نابغه هست بایددرجهت درست ازش استفاده کنند نه اینکه بندازنش زندان زندان ازاین جورادمها یک غول میسازه
  • علیرضا IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    21 12
    اگه دلاور مردان گمنام امام زمان دیر تر میجنبیدند بابک زنجانی دوم بود
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    19 8
    چرا باید چنین افرادی بنام مهرشاد سهیلیها رشد کنند و از اعتقادهای مردم سو استفاده بکنند تا قانون بفهمد کار از کار گذشته باشد و اینگونه افراد جاده صاف کن بیگانگان هم؟؟؟؟؟
    • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      5 2
      جالبه حتی بزرگان از این بچه رودست خوردند .چرا چون ریا و نفاق از آفتهای نظامهای دینی است .با همین روش در دستگاهای دولتی افراد بی کفایت به بالاترین ردههای مدیریتی میرسند ونیجهاش همین گرفتاریهیی که مردم دارند از اقتصاد تا فرهنگ و ورزش.و...
    • شهروند IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      4 0
      به نظر من سن دزدی آمده پایین
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      6 2
      مشکل از اعتقادیه که سر مارو کلاه پذیر کرده!
    • ناشناس IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 5
      بنام خدا .تا زمانی که امام زمان عج ظهورنکرده بسیار خواهدبود اینچنین افرادی.پس تعجب نکنید.بی خیال باشید.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    10 0
    مگه کم داریم که پا در جبهه وجنگ نگذاشتند الان جانباز وحاجی وتا سطح وزیر ومعاون وزیر هم رفتند این نظام هر کس تونست چفیه بندازه تا اوج قدرت میرسونش
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 0
    دمش گرم این که عددی نیست باید آزادش کنن چرا سر خودمون را گول میزنیم والا. اگه هر کی جای این بچه بود همین کار را می‌کرد وقتی اینقدر الکی😅🤣😇🤗هست چرا این بچه👌👌🤔 سر ی. مملکت را کلاه نزاره
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 1
    این فرد نه تنها در موسیان و دهلران و استان ایلام هیچ کارجهادی انجام نداده بلکه حتی شناخته شده نیست. کمتر کسی در این منطقه نام این بچه را شنیده یا او را بعنوان بومی منطقه میشناسند....چه بسیار جوانان و نوجوانانی که در این منطقه مرزی بی نام و نشان در فعالیتهای بسیج و سپاه شرکت دارند اما واقعیت اینست که کار جهادی در استان ایلام و بخش موسیان ودشت عباس بسیار ناچیز و با حمایت بسیج صورت گرفته و حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم منطقه سابقه ندارد. حال این بچه کجا چطور و با چه گروهی ، چه کاری کرده که با وجود فضای مجازی و کوچکی منطقه که هر اتفاقی در آن بازتاب گسترده دارد ، انعکاس نداشته است خدا عالم است؟؛؟ این حبابی که از سهیلی ساخته شده بود باید می ترکید تا برخی افراد در نهادها و سازمانها که بجای عمل به وظایف بدنبال جعل آمار و ارقام و تنظیم عملکرد غیرواقعی برای مراجع بالادستی هستند به خود بیایند که بجای علم کردن افراد بی پشتوانه و غیر متعهد ، به قاطبه‌ی جوانان دلسوز مملکت و نظام توجه کنند
  • ساناز IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 6
    نوجوان سنشم کمه گناه داره بزاریدبزرگ بشه وزندگیشوبکنه،سنش کم بوده گول خورده،اگه پول بقیه رو برده واسه خودش خوب ازش بگیریدولی خودشم بایدبابت دستمزد وزحمت پول میگرفت رایگان که نمیشه
  • ناشناس IE ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    میتونه لژیونر بشه بره ایتالیا تو باند مافیای سیسیل
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    فریب خورد مثل اونه مدافعاحرم‌مکان‌حاج راورفت‌امد حاجی‌گزارش‌می‌کرد
  • علی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    راست می گوید حفره ها را بپوشانید خیلی وضعیت زشت شده چون حرف حق خریدار ندارد لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.
  • حسن IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    اجب مارمولکی.
  • ماهان IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 2
    قیافه قشنگی داره معلومه درونش چه آدمیه
  • محمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    هر کار بدی روزی کارش همین میشود وبا پول واموال دیگران بجایی پمیرسی پس حقیقت ودرست کاری از همه چیز بهتر است خداوند خودش کمک کند وبا همین نان خالی راضی هستیم به رضای خدا انشاالله که خداوند عاقبت بخیرمون کند انشاالله خدایا از تو شاکریم که با زحمتکشی وبا آبرو زندگی میکنیم شکر خدا
  • ناشناس IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    بچه ها بخصوص توی این سن حس قهرمان پروری دارند و ایشون هم این حس رو با سو استفاده از حس دینی و مذهبی افراد جامعه که صورت موجه و قابل تاییدی هم دارد در خودش پرورش داده و متاسفانه جامعه ما پر از چنین افرادی است همیشه از روی اصل کپی و تقلب میشود مثلا از یک اسکناس ده تومانی تقلب و کپی میشود نه از دوازده تومانی ایشون هم از دینداری مردم سو استفاده کرده و از عناوین عامه پسند قشر مذهبی
  • US ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    دمش گرم بخوربخوره
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    اخه مگه میشه یک بچه با این سن چنین کاری کند به هرحال این تنها نیست چند نفر ادم دانا که کارش کلاه برداری هست با این بچه چراغ سبز میداده والا نمیشه قضاوت کرد پنا برخدا هرکس به اموال بیت المال واموال مردم واز موقیت سو استفاد میکند خداوند نابودش کند اینشاالله
  • قلی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    من برم دسشویی بیام تا ببینم چه میشه کرد
  • رکی CA ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    خیلیای دوروبر این نوجوون چندین برابر این خوردن حالا چون خواستن لو نردن همه چی رو سر این بچه انداختن.
  • رکی CA ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    حالا چون بچه بوده لو رفته یا لوش دادن تا خودشون لو نرن.امیدواریم که اون گنده وکارم بتونن شناسایی کنن که صدها برابر این میدزدن و میخورن ولی انگار نه انگار
  • مهدی خسروی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 1
    خداوکیلی کی دیگه ما میخایم قوانین محکمی داشته باشیم که هیچکس اجازه هیچگونه خطا یاسواستفاده ای بخودش نده،اگه قوانین با متخلفین در همه حوزه ها،محکم برخورد نکنه وراه رو بر فرصت طلبها نبنده که خدا بدادمون برسه،مجلس و قانون گذاران باید قوانین رو بازنگری کنند.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    ولاه هرچی فکرمیکنم میبینم خودش به تنهایی نمیتونه این همه نقش بازی کنه اخه پسرمنم یکسال ازاون بزرگتره شب وروز مشغول درس وبازیه حتمااشخاص خاصی تواین نهادها بهش خط ومیدان میدادن وبازیچه اونهابوده اخه سنش به این کارها نمیخوره
  • محمدی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    باید از هوش این ادم برای کارهای بزرگ استفاده کرد منزوی کردن وبگیر ببند دردی را دوا نمیکنه تازه کارش شده مثل رانت خواران که در سمت های بالا هستند وپست بالاتر گرفتند وسازمانها وقضا وشهرداری وبانک ها واموزش پرورش را در گذشته به گند کشاندند
  • رهی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 3
    اول اونا که پول دادنو و همکاری داشتنو دستگیر میکردین ، آها راستی این سپر انسانی بود برای مراجع و بزرگان
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 1
    به نظر شما یک بچه 16یا17 ساله میتواند شورای تبلیغات اسلامی. بسیج سازندگی. قرارگاه سازندگی حضرت مهدی. همراه اول. دبیر جشنواره خلوت انس. جشنواره شهید علی لندی... سرکار بگذارد دورغ هرچه بزرگتر باورش..
  • علی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    من که آخر نفهمیدم، جرم این جوان چه بود؟
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    سلام مطابق قاعده قبع بلاعقاب ایشان جرمی مرتکب نشده، نه شاکی خصوصی داشته ونه جرم عمومی که مدعی العموم وارد شود فقط باید فرهنگ سازی شود تا اینگونه افراد در کشور رشدونمو نکنند،مع الوصف با عنایت به ساختار فرهنگی و مذهبی موجود در جامعه کماکان اینگونه افراد جولان خواهند داد،بعنوان مثال چه کسانی بر عملکرد آخوندهای جوانی که تازه ملبس میشوند نظارت دارد وصرف پوشیدن لباس مقدس روحانیت خدای ناخواسته می‌توانند کارهای مشابه ای را انجام دهند.
  • گوش و چشم بسته IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 1
    به قیافش نمیخورد،واینکه خیلی بچه ی،خدا میدونه پشت همچین کارای چه کسانی که نیستن ایشون فقط گول سادگیشو خورده وگرنه یه پسر ۱۷/۱۸ساله این چیزارو بلد نیست،
  • احمد IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    خوبه والاهردم ازاین باغ بری میرسد..پس همچین که ادامیشه اطلاعات وسپاه پیچیده ونفوض ناپزیرهستن حقیقت نداره یک بچه ۱۷ساله هم میتونه واردبشه
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    اگر خوب دقت کنید از اوایل انقلاب معلم، تربیت و راهگشای همه اختلاص گران کسی نیست جز هاشمی رفسنجانی (اکبر شاه) و اصلاح طلبان خیانت کار خدا لعنت شان کند این بی شرف ها را.
  • جلیل IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 2
    فک کنم اشتباه میکنن.قیافش بچه سالم و پاک دامن و نماز خون میخوره
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    دستشون به این بچه سسولا میرسه مملکت از ریشه خرابه
  • سع IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    احتمال زیاد تو این رفت و اومدش با مقامات پی ب ی چیز خاص برده
  • جواد IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    تا حرف طرف نشنیدی قضاوت نکن چون وبال گردنت میشود!!!!!
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 2
    این فقط یه بچه بسیجی جهادی هستش ببین اون بزرگ ها چیکار میکنن
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    آقای صادق امامی عزیزخداقوت.اجرتون باصاحب قرآن.خداوندامثال شمارومیلیونی کنه برای حق وعدالت وانتقام خون شهدا.متاسفم برای بانیان اینجورافکارواعمال.
  • علی فدایی IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    شیادی به این راحتی؟؟
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    ادعاادععا
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    این سربازان گمنام چرانمیرن سراغ اصل کاریها؟؟ این بچه عین روز روشنه یا وسیله گنده ترازخودش بوده یا خواسته راهشوازاینها جدا کنه که گرفتارش کردند
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    مگه میشه یه بچه همه اینکارهارو انحام بده بعد کسی پشتش نباشه یه وام یا حتی سرکار رفتن برای چند غاز ضامن معتبر میخواد بعد این بچه همینطوری پیش رفته دروغ پشت دروغ
  • ناشناس IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    مواظب بچه هاتون باشید که با فن شدن برای یکی نخواهد فالوئر جمع کنه
  • US ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    دمش گرم از بی که بزرگان جامعه چاپلوسی دوست دارند
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    تا لحظه آخر دست از نمایش برنداشت
  • عمت IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    توی یکسال خوب تونسته یاد بگیره ؟؟؟!!
  • مهران خدمتی IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    مسولین کشور باید یک روز فرهنگ سازی و استفاده از ابزار ها و هر وسیله ای که وارد کشور می‌شود را انجام دهد. بخصوص که فضای مجازی متاسفانه ایجاد شرایطی که سو استفاده از این شرایط زیاد شده.
  • علی زارع IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    وقتی شخصی به قصد کلاهبرداری خیلی راحت وارد سازمانهای دولتی و نهادهای امنیتی میشود آن هم باسن وسال کم عوامل بیگناه دشمن مثلا موساد عین آب خوردنه
  • امیر IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    آخرش ببین چی میشه چندتا دکل جابه جا میکنه
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 2
    در ایران هر کسی که مرتکب خلاف شود گروهی عادت به این دارند که با سواستفاده اون شخص دولت رو قضاوت می کنند واصلا هم ذره ای خود شخص رو ملامت نمی کنند شما کجا دیدید که دولت از یه کلاهبردار ومختلس حمایت کرده این همه پرونده اختلاس و کلاهبرداری وسواستفاده از مردم توی قوه قضائیه بازه پس چیه
  • امام جعفر FR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    اقای امید دانا یک یا دو هفته پیش همین جملات را در کانال خبری یوتیوب خودشون اعلام کردند ! اکنون که مشاهده میکنم میبینم حقیقت دارد ! وی با نقابی بسیجی به اصل نظام نفوذ کرد
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    نبوغ را پرورش واموزش وسمت ندهید پرورشش اموزشش وسمتش میدهند چرا چشمان کور خود را باز نمیکنید
  • جهانگیر صالحی IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 2
    جوان حالا پولی هم گرفته باید مقداری از پول گرفت خودش یک خانه داشته باشد جوان وضع خراب اشتباهی کرد گذشت کنید فقر بداست
  • غمپوز IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    ادم گشنه دس به هرکاری میزنه. اگر گشنه نبود اینکار نمیکرد. .ملت رو گشنه کردن بعد یکی یکی میکنن زندان.
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    والا تا کسی به جایی وصل نباشه نمیتونه اینکار هارا انجام دهد باید پشتیبانهایش را هم پیدا کرد
  • اسی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    سلام،این پسر روحدودا بعد از دو سال چاپیدن گرفتن ولی این بچه یه سایه ای بزرگتر داره که هیچوقت نه دیده میشه نه گرفته!!!
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    خدا میدونه من با ۲۷-۲۸ سال سن ؛ هنوزم که هنوزه ، فکرم به این چیزا قد نمیده. اصلا مغز ندارم که میخوام فکرهم بکنم. بدون شک اینا یک تیم کارگشته و نفوذی هستند که این موجود رو ، واسطه ی رسیدن به اهداف شوم خودکردند. آخه مگه میشه یه بچه ۱۷ ساله این تفکر رو داشته باشه؟ اینها تیم هستند! اینها باند هستند!! وگرنه من ۱۷ سال سن هنوز میرفتم گل کوچیک بازی میکردم😂
  • احمدفسا IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 1
    یکی میشه شهیدعلی لندی که ازجان گذشتن برای هموطن دریغ نمیکنه یکی هم میشه این اقاپسر باید تادیرنشده جلوی مشکل روگرفت
  • احمدی تهران IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    بزرگ بشه چی میشه
  • ناصر IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    مملکت گل وبلبل وبه ریش همه خندیدن یک جوجه،واقعا اینطوریه
  • سام IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 1
    همش زیر سر شیطان بزرگ «امریکاست»
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 4
    بنده خدایه ماشین ویه خونه توایران خریده دیگه مثل خیلی از گنده دزدا توخارج کاخ وکشتی و.....نخریده که پولوتوکشورش خرج کرده
  • فلاکتیان IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    خیلی از سلبریتی های ورزشی و سینما و ... این کارها رو کردند اینم روش ، مملکت و سازمان و ادارات باری به هر جهت خروجی ای جز اختلاس و کلاهبرداری و تظاهر و عوامفریبی ندارد. چفیه اش یاد آقای خاوری ام انداخت.
  • حمیدالله راست پور IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    اجسادپاک شهیدان هشت سال دفاع مقدس که حالان دارند کاوش می شوند بعضی شهدا دست از پشت بسته پاها بسته بعد از شکنجه نیمه جان دسته جمعی گور شأن کردند تسلیم نشدند تا یک وجب از خاک کشورمان دست بیگانگان نیفتد. حالان جوابشان این طوری باشد الله خودش رحم کند بر ما
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 3
    این افراد از نوابغ و سرمایه های کشور هستند، مجرم کسانی هستند که آموزش فساد به آنها میدهند اگر درست تربیت شوند می‌توانند روزی به عنوان وزیر امور خارجه در مقابل زیاده خواهان نقش ایفا کنند واقعاً؟
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    بااین قیافه ها پدر ملت را دراوردند
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 2
    متاسفم قبل اثبات جرم با ابرو مردم بازی می کنید
  • اکبر IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    تنها خوری کرد بنده خدا هم انها گرفته به انها نداده
  • احمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    واقعاً جای خسته نباشید داره ، واسه کسانی که با ایشون همکاری لازم رو داشته اند.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    چ زود کوپنش تمام شد
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    من قضاوتی درمورد این آقا ندارم وپشت پرده معلوم نیست چیه ولی واقعیت امر اینه خیلیا با پوشش جهادی و بسیجی و غیره دارن همه غلطی میکنن ومتاسفانه این تزویر وریا بهش بها داده میشه بماند اون دسته ی قلیلی که واقعا انسانهای خوبی هستن
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    این بچه انگشت کوچیکه کاسبان جهل و ریا در این مملکت آفت زده است. محصول سمی سیستم.
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    اگر آقا زاده بودی حالا حالاها حال می کردی بدبخت من وتورا چه به این کارها
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    مردم ایران همیشه فریب میخورن، چه از پیرمرد ۷۰ ساله، چه از نوجوان ۱۵ ساله، چه از بچه ۱۳ ساله. تکرار میشه. به این نوجوان گیر ندید. به عقلِ بی عقل و بی مغزِ مردم مصیبت بخوانید.
  • علی رضا GB ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    ضربدر 44 کنید لطفا.
  • علی TR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    میشه بفرمایید جرمش چی بوده .شاکی خصوصی داره یا نه .بنظرم بیشتر جنبه حسادت داره تا چیز دیگر .واقا زاده ها میخوان خودشون جای این آقا رابگیرن .وگرنه پرونده‌های هزاران میلیاردی که ما میدانیم و هزاران هزار میلیاردی دیگر که ما خبر نداریم راحت در حال ویلا سازی در کانادا و آمریکا هستند وکسی هم کاری به کارشون نداره.این اقا در برابر آنها هیچی نیست
  • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    دمش گرم رفیق دزد و همراه قافله
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    هر وقت گندش در میاد فورا دستگیر میشه وبر چسب نفوذی بهش میزنن و ممکنه قربانی هم بشه تا مبادا اربابان رسوا بشن!!!!!
  • علیرضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 3
    دوستان وکارگران عزیز قضاوت کار ما نیست . خواهشا درموردش قضاوت نکنین . چرا که قضاوت کار قضات محترم میباشد .
  • یک انسان IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    پس میشه فهمید به ریش نیست، به ریشه است، انسانهایی هستند که ریش ندارند ولی از نظر انسانیت و اخلاق ریشه دار هستند، پس خیای باید تدبیر نشان داد تا جاسوسان با ریش وارد ارگانهای دولتی و حفاظتی نیایند، روش اختیار کردن افراد باید تغییر کند.
  • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    سربازان گمنانم امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف با این همه اطلاعات که در دست دارند این همه دزدی در مناصب دولتی و خصولتی را نتوانستند پیدا کنند ولی این نوجوان را چه خوب پیدا کردند. کاش بدون تساهل و تسامح همه دزدهای بیت المال را اینگونه مورد مداقه و بررسی قرارا میدادندو مرعوب مناصب افراد نمیشدند.
  • ارسطو IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    همین اقا دوروز دیگه ازاد میشه.سه روز دیگه رییس جمهور و نماینده مجلس
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    آفرین به این خبرنگار نکته سنج و باهوش دستمریزاد
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 3
    مشکل مملکت ما این است که بدون اطلاع دقیق از چیزی، همه چیز را قضاوت می کنیم. این ها فقط اطلاعات کلی است اصلا معلوم نیست به چه خاطر بازداشت شده خود حوزه قضایی ایلام می گوید که من از دلیل بازداشت خبر ندارم فقط به نیابت این کار را کردم ولی همه دارند با قیافه و ... قضاوت می کنند جالب تر اینه که برخی با یک بازداشت کل نظام را قضاوت می کنند. اگر فسادی بوده، ضد فساد هم در درون همین مملکته. هر دو را ببینید.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    دزد دزده دیگه از هر راه وروشی استفاده می کنه می تونه خودشو به هر شکلی دربیاره
  • متخصص IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    عروسک نمایشی که در پشت صحنه عروسک گردان ها آن را هدایت می کنند و کارکتر ها و بازی های ذهنی خود را روی او اجرا می کنند....
  • شهروند IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    دیگه به کی میشه اعتماد کرد !!!!!!
  • موری IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 0
    وقتی کشور شده امپراطوری دروغ، ریا و دزدی غیر از این باشه باید تعجب کرد.
  • محمد مشهدی هاشمی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    چرا باید از همون اول بهش بها می دادن.. حتما واسه همشون منفعت داشته دیــگه.. و کلام اخر.. با خون شهدا بازی نکنیم.. شهدا شرمنده ایم.
  • Eman IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    یه پیام دارم برای مهرشاد سهیلی...
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    وقتی در جامعه ای ضد ارزشها ارزش تلقی میشود نتیجه جز این نمی شود.
  • امیر CA ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    هر دم از این باغ بری میرسد.وقتی آدمها را با ظاهرشون می سنجید.وقتی داغی روی پیشانی را ملاک خوبی آدمها میدانید.باید فریب بخورید.خاوری هم می گفت بدون وضو وارد نشوید.در صورتیکه به جرعت می گویم حتی نماز نمی‌خواند.مسئولی که از یک نوجوان گول بخورد به حساب بی سوادی وبی تدبیری خودش بگذارید.نه زرنگی نوجوان
  • ها....؟!!! IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    عجب مارمولکی بوده این جانور ...!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    شاید در وقط مناسب در جای مناسب نبوده منظورم اینست که اگه خوب مدریت میشد به دست احلش می‌رسید نابغه بزرگی میشد
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    عجب جانورهایی رشد میکنن تو کشور
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    او آلت دست چه کسی بوده این مهم هست واوتنها نبوده واز این دست آدمها زیاد هستند اگر بخواهیم جدا کنیم باید سامانه سوت بزن رو راه اندازی کنید تامردم آنها را به خوبی می‌شناسند ومعرفی می‌کنند ودر سایتی که با امنیت بالا ومختص دادستان کل باشد باید راه اندازی شود اگر واقعا دنبال عدالت امیر المومنین هستید
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    پدر یا مادر یا بزرگتر نداشته
    • جلالی رحمت IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 0
      سلام.اینکه این جوان به راحتی تونسته با بزرگان حوزه ودانشگاه تماس نزدیک داشته باشه ودرکنار آقایان عکس بگیره وبا نشان دادن عکس ها مردم رو سر کیسه کنه .ما افراد دیگری رو هم داریم در جامعه که از مرام ما مردم سوء استفاده میکنن.دفتر ودستک درست کردن با مردم تماس میگیرن.برای شیر خوارگاه .بیمارهای سرطانی وچه وچه کمک درخواست وبا بی شرمی شماره حساب هم میدهن.وقتی جستجو میکنی فقط کلاه برداری هست..برای من یک سئوال هست .علت اینکه خداوند در ابتدای قرآن کریم از دزد وحد زدن دزد اسم برده جای تاُمل دارد .اگر ما مسلمانیم .وبا عنایت به قرآن جمهوری اسلامی تشکیل داده ایم اگر چند نفر اختلاس گر را حد می زدیم امروز شاهد بروز این همه فساد .آنهم یک صدم از چیزی که هست ومنتشر میشود نبودیم .برای رضای خدا جلو فساد را بگیرید.مفسد وقتی زندان میرود از آنجا فیلسوف بیرون میاید ومیشود حسن فریدون یا برادرش.یکم حرکت امام زمانی بخدا مردم خوبی هستیم تا کارد به استخوان نرسیده کاری کنید.فقط بخاطر خون جوانان این مرز وبوم.بخدا خون ایشان جواب دارد .فکر روزی که اینها جلو ماها را بگیرند.واز ما باز وخواست کنند.اصلا.با کدام منطق جواب
  • بیژن IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    یکی از توجیهاتی که دزدان وفاسدان بر اعمال خود میکنند این است که چون همه دارن میدزدن پس من هم به دزدم ،منظورشان از همه مقامات هستن
  • سید پلنگ IE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    حالا خوبه هنر جاسوسی نداشته،خداییش اخه این ملاکها که اسمشو گذاشتن ارزشی که عده ای دارن سواستفاده میکنند یعنی چی ،از۱۱ سالگی سوراخ دین را خوب پیدا کرده واقعا خودش یه هنر همچنین ضعف سیستم کشور ماست
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    اگه خدایی خودش تنهایی اینکارو کرده دستمریزاد باید بشه از دولتمردان چون دقیقا میشه یکی همجنس خودشون ولی بعید میدونم تنها باشه الانم ازش استفاده کردن شده مهره سوخته
  • مریم IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    بدون شک سهیلی یک نابغه است .کاش از استعداد وی در مسیر درست استفاده شود و اینبار شامل عفو اسلامی شده و بخشیده شود .والی از نبوغش در راه درست استفاده شود
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    ال پاچینو که یک خارجی بود دنبال کمک به محرومان نبود،بیشتر درآمدی که از را خلاف و نه به نام محرومان کسب میکرد بین فقرا تقسیم میکرد،ولی ایشون شصت محترم را نثار محرومان کرد و کسب درآمد کرد.مدیونید اگر فکر کنید پولی برای خودش خواهد موند.
  • حسین IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    بالاخره دستگیر شد ؟؟؟. از همون ۱۱سالگی باید جلوش رو می‌گرفتند که به اینجاها نرسه
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    وقتی یازده سالش بودو با میر سلیم عکس انداخت و پخش کرد باید یکی میرد تو گوشش.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    ازاین قیافه در این زمان معلوم است که چی میبارد
  • رافائل همتي IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    این فایده ای نداره پس فردا ی سند میذاره میادبیرون و با زدوبندهایی که حتما داره حبس و شلاق و تبدیل میکنه جریمه نقدی و میادبیرون تازه حرفه ای تر از دیروز تازه هم باتجربه تر و اینکه خلافهای دیگه رم از طریق تبادل اطلاعات با مجرمین دیگه فراگرفته جریمه شم داده میادواسه ادامه پولهای این ملت مظلوم که برنجی که ربطی به دلاروبنزین نداره مال خودایرانه غیب میشه بعدبرنج تایلندی کیلو۷۰هزارتومنم نمیتونه بخره نه کسی بکسی نه دادرسی نه فریادرسی اقای اژه ای ام دغدغه اش شده ساختمونای لب روخونه وحبس زدایی میشه حاصل این وضع اشفته دوتارو بگیریداعدام کنیدبخدااگه زالوهایی که خون ملتو میمکن وجودنکنن تکون بخورن،در دین اسلام اگه واقعا مدعی اسلامیم سزای دزدی قطع یده عربستان فقط بخاطر احکام سنگینشه مجرم خصوصا دزدوکلاهبردار نداره چون امثال این وجودنکنن حتی فکر کنن درباره اینکاریکه میکنن تابستون ساقیه روگرفتن ابد دادن بهش رفتم سفر شش ماهه سرکوچه رسیدم دیدم وسط کوچه اومد کارمشتریشوراه انداخت رفت ازپسره پرسیدم این مگه ابدنگرفت گفت چراگفتم ابد۶ماهه؟گفت تازه شغلم بهش دادن صبح تاظهرکارمنده عصرم که شغل شریفشوداره ،خلخالی
  • منصور IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    زرشک
  • مهدی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    حیف شد میتونست خاوری ۲ بشه
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 0
    مملکتی که یک الف بچه سرانش را به بازی بگیرد و اینچنین جولان دهد از چفت و بست درش حکایت دارد و بی حد و مرز بودن بودجه و سرمایه اش چقدر این کشور ثروت مند است که درهای دیزی کلا باز است و بنازم به حیای گربه ها
  • ناشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    حالا بوی گند این بادکنک کوچولو رو جمع کنید چون عالم و آدم را داغون کرده . حالا چی میگید ؟؟؟ چی دارید که بگید ؟؟؟؟؟
  • محمدتقی فرشباف قویفکر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 1
    برای کسب تجربه بیشتر به سراغ مفسدین برود( خاوری . طبری و ................)