قابلیت‌های بسیار جواد عزتی در ارائه شاخصه‌های زیستی نوین با نقش و انتخاب‌های درست او سبب شد در دهه ۹۰ انتخاب اول بسیاری از کارگردانان سینما و شبکه نمایش خانگی باشد.

جواد عزتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد عزتی یکی از معدود بازیگران حال حاضر سینمای ایران است که قابلیت های پیدا و پنهان بسیاری در ارائه نقش های کمیک و جدی دارد. بازیگری که فعالیت هنری خود را از دهه ۷۰ با تئاترهای خیابانی آغاز و سپس با بسط این فعالیت ها در مدیوم تلویزیون، خود را به جامعه هنری کشور معرفی کرد.

این معرفی البته شکلی تحمیلی به خود گرفت. او در دوره ای به اندازه ای شاخصه های جدید در اِشل بازیگری ایران بروز داد که خود را به ناوگان بازیگری سینما و تلویزیون کشور تحمیل کرد. قابلیت های بسیار عزتی در ارائه شاخصه های زیستی نوین با نقش و انتخاب های درست او سبب شد تا در دهه ۹۰ انتخاب اول بسیاری از کارگردانان سینما و شبکه نمایش خانگی باشد.

این حجم از اقبال نسبت به بازی های او سبب شد تا حضور وی در هر اثری به اتفاق مهم آن پروژه و هر حضور او در فیلمی، تهدیدی جدی برای رقبایش در جهت کسب سیمرغ باشد.

عزتی امسال با مرد بازنده، شمایل دیگری از بازی خود را به منصه ظهور گذاشت. او با یک گریم سنگین، به شمای خوبی از یک کارآگاه زبرک رسید و توانست تا حدود زیادی بر فن بیان خود که می‌رفت به پاشنه آشیل نقش آفرینی هایش تبدیل شود، مسلط باشد.

او در این فیلم به خوبی توانست نقش را شخصی سازی کرده و بازنده ای در اوج باشد. توانست از تلخی بصری یک قهرمان‌ تنها بکاهد و مخاطب را در پذیرش جهان بینی با خود همراه کند.

مواجهه با شاخصه های نوینی از همزیستی در مرد بازنده

در مرد بازنده ما با شاخصه های نوینی از همزیستی با نقش مواجه هستیم. یک‌ نمونه کنترل شده صحیح از قاعده مندی در بازی او مشهود است که به کمک زبان بدن، رهیافت های جدیدی به مخاطب می دهد. این داده ها در کنار شیرینی بازی عزتی، ملغمه ای جدید از نقش آفرینی را در کارنامه این بازیگر رقم زد تا او نزدیک ترین فاصله را برای کسب نخستین سیمرغ جشنواره تجربه کند.

او هم‌اکنون در نقطه ای ایستاده که در ۴۰سالگی، کارنامه ای قابل قبول از مجموعه آثار تلویزیونی، سینمایی و شبکه نمایش خانگی ارائه داد و توانست علاوه بر جذب اطمینان سرمایه‌گذاران و تهیه کنندگان، به چهره محبوب و مورد وثوق مردم تبدیل شود. اقبال بلندی که در سینما و تلویزیون امروز کشور، کمتر بازیگری از آن برخوردار است.

این محبوبیت در حالی رقم خورده که عزتی یکی از کم‌حاشیه ترین بازیگران چهره امروز کشور است. او در کمتر پروژه ای که متهم به پول های کثیف باشد حضور یافته و اجازه نداده حاشیه چندانی متوجه او و کارنامه هنری اش باشد.

عزتی همچنان در لوای بابا اِتی

البته که باید پذیرفت عزتی همچنان در لوای نقش بابا اتی قهوه تلخ به سر برده و بسیاری از ری اکشن هایش، مخاطب را به یاد آن نقش آفرینی محبوب می اندازد. این سایه سنگین، متاسفانه امتیاز خوبی در کلاس هنری این بازیگر به حساب نمی آید. به خصوص آنکه این گزاره در تقریباً همه نقش آفرینی هایش به چشم خورده و ملموس است.

جواد عزتی اکنون در برهه طلایی از فعالیت های هنری خود قرار دارد. برهه ای که کسب سیمرغ می تواند آن را خاطره آمیزتر کند. او در حال حاضر، مصداق بارزی از بازیگری با انتخاب های درست و هوشمندانه است. جایگاه امروز او، بیش از هر چیز، مرهون این انتخاب هاست. جایگاهی که در ادامه راه، نیاز به مراقب و حفاظت بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور ۲۲  فیلم در بخش «سودای سیمرغ»، ۱۰ فیلم در بخش «فیلم کوتاه» و هشت فیلم در بخش «مستند» از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده در برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره، برگزار می‌شود. فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران خواهد شد.

چراغ جشنواره فیلم فجر در روز نخست با ۲ فیلم بیرو و مرد بازنده روشن شد.

کد خبر 654251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha